Helgen slut!

Hej hopp!

Då va det ny dag på ingång - måndag!
Helgen har varit väldigt soft =) Har inte gjort för mycket om man säger så hehe..
Sent på fredagen kom Yessicas syster Isabell hit och vi satt uppe till halv 5 och bara traggade jag och hon - som gamla goa tider hehe.. Klockan 2 körde Isabell till statoil och skulle köpa lite cheeseballs och 1 choklad men hem kom hon med gräddfil chips 2 choklad mazariner och ballerina hmmm lite gottesugen blev hon där! Men vi traggade vidare och åt lite gott sen mådde vi såå illa bläää..
Gick och la oss halv 5 - man kan ju va vaken mycket längre nu när lillkillen sover länge hehe..  Kvart över 11 vaknade han. Lördagen spenderades i soffan stort sett hela dagen och tittade på någon komedi serie som Isabell hade med sig som va riktigt jävla ball men jag kan inte komma på vad den hette men det är 2 tjejer det handlar om och gick på 1:an innan.. Typ som hipp hipp eller något liknande.. Ball va det iallafall..
HAde fått paketet som jag beställde från varsam så jag och Jacob gick och hämtade det på lördagen och jo jag blev rätt nöjd med produkterna =) till Jacob såklart.. Men en del är till julklapp till honom så jag måste välja ut vilka saker han ska få ha nu och vilka han ska få i julklapp..

Fick föresten besked på mina fonder också och jag fick 5000:- =) blev ja nöjd med fast det räker tyvärr inte till det jag tänkt köpa (gungan) så jag får köpa något annat men allt är så dyrt så fort det handlar om till handikappade...
Har tittat en del på komikapp och på varsam och jag har lite förslag på vad jag ska köpa men jag vill vänta tills pengarna kommer först bara. Resepengarna har jag inte fått besked på än (tror jag) jag vet nämligen inte om det ena brevet va från den fonden eller inte men jag tror inte dte. Alltså jag fick 2 brev och jag har ansökt på 3 fonder så jag hoppas att resan inte va det brevet, kommer nämligen inte ihåg va den fonden hette så jag får ringa till kuratorn i veckan och kolla med henne om vad fonden hette.. Jag hoppas att jag får lite hjälp till resan också =)

Vi visste inte att man skulle ställa om klockan inatt så det upptäckte vi först klockan 3 idag hehe men ingen fara skedd inte haha..
Jacob sov länge idag med, och det ska han få göra hela denna veckan med sen blir det ändringar på sovtiderna igen - gillar ju bäst att gå upp vid 8-9 tiden men ibland är det skönt att få sova länge också..
Emma har varit här idag och vi beställde hem pizza - gott =) Skulle egentligen väntat tills näst nästa helg men jag kunde inte hålla mej hehe, blev ju sugen... Som det kan gå!
Har fått byta tillbaka till min gamla mobil igen för tydligen så kommer inte alla fram på den jag fick låna av Lisa.. Sjukt tråkigt för jag gillade mobilen =/ Men jag måste verkligen vara anträffbar alltid om det skulle vara något med Jacob.. Så nu har jag min gamla sletna stora mobil igen hmm inte nöjd! Får se om tomten är snäll i år *hoppas*

Mamma ringde idag och berättade att dom jätte gärna hade Jacob på nyår =) Så nu ska jag för en gångs skull gå på riktig nyårsfest på ett ställe med en del av mina vänner och massa andra som man inte känner och äta god mat och fira in nyår på ett sätt som jag aldrig gjort faktidkt. I vanliga fall tycker jag att nyår är en överskattad dag då det nästan alltid blir fel och kaos.. Men i år ska vi på en allmän tillställning och jag gissar på att det kommer att bli hur roligt som helst =)
Men jag längtar tills Jacob blir äldre och verkligen ser fram emot alla raketer precis som man själv gjorde när man va liten =) Då kommer dte att bli underbart! Men nu är han så liten och förstår inte så då kan han lika gärna vara hos mormor och morfar och fira =) Där har han det bra =) Minst lika bra som hos mamma!

Angående Jacobs kräkningar så har det varit si och så. I fredags klarade han sig utan och i lördags så hände det en gång men idag hände det morgon middag och middag 2 så sen gav jag upp så resten av kvällen fick han enbart näringsdrycken. 1 jordgubb och nästan en hel banan/aprikos, Lite har kommit upp men inte mycket. Imorgon ska jag ge honom enbart flytande, kom på att får han en halv dl en gång i timmen så får han i sig 1,2 l näring och det är ju mycket bättre än allt han förlorar från kräkningarna.. Tänkte köra så tills jag träffar doktern på tisdag så får vi se vad hon säger.. Är sjukt trött på detta nu! Fast imorgon måste jag ge honom mat en gång för då kommer logopeden hit och ska filma när jag ger Jacob mat. Kanske hon har lite knep nu när hon får se hur det går till under matningarna.
Jag vill ju att Jacob ska äta som vanligt och inte spy upp så mycket som han gör för han blir så ledsen och så fruktansvärt arg när det händer och vad ger det för minnen då? Verkligen inga bra minnen ju =/ Och jag vill ju att han ska tycka om att äta - vilket han verkligen inte gör just nu. Och speciellt inte i sin matstol men jag känner att jag måste ha honom i den så att han lär sig att han ska äta där för när han ligger i min famn så kräker han verkligen kaskader! Och det är ju inte speciellt mycsigt och så är det precis som om han stänger igen halsen så det kommer först genom nästan och hur skönt är det då? Nej ett slut på detta tack! Snälla Jacob!
Det är sjukt att jag ska ha rätt hela tiden! Men jag är ju hans mamma...


Här är Jacob runt 6-7 månader och här visste vi inte så mycket!
Titta bara så fint han sitter i gåstolen...
Mamma älskar dej!!!




Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0