Dietisten 9/10-08

Nervös va jag!
Det va bara in på rummet slänga av alla kläderna på Jacob och la han på vågen! Vågade inte titta förrän dietisten sa att det va bra!
Tittade och vågen hade stannat på 8005 gram!! YES!! (innan 7620)
Då va vi på rätt väg igen =) Så nu hoppas vi att det fortsätter så här =)
Nästa gång vi ska väga är den 28/10 och jag hoppas att det fortsätter med ökning av vikten..
Men det känns helt j*vla underbart att han gått upp fast att han kräkt så mycket som han gjort den senaste tiden..

Sen satt vi och gick igenom om vad jag ger Jacob i mat och dryck under en hel dag vilket vi alltid gör när vi träffas.. Ska försöka få i honom den smaksatta näringsdrycken mellan måltiderna så att han får i sig ytterligare..

Men även om Jacob har ökat lite i vikt nu så är dom fortfarande inte nöjda med hans vikt för övrigt för Jacob väger alldeles på tok för lite för sin ålder så dietisten kom med förslag att sätta knapp i magen på honom (så han kan få mat därigenom) och jag har verkligen varit emot det hela tiden och sagt att jag verkligen inte vill för att riskera att Jacob slutar att äta helt.. Har haft en känsla om att ifall han får knapp så så fort han kanske bråkar lite med maten så ger jag honom det genom sonden istället..
Men så kan man ju inte tänka har jag kommit fram till för jag måste ju se till min sons bästa och behöver han all näring han kan få så vore ju det bästa med knapp där jag kan ge honom det utan att han vill..
Alltså jag ska inte sluta mata honom - ALDRIG kommer det att hända!!
MEN efter att han har ätit så ska jag ge honom lite extra genom knappen.. För han behöver mer pga sin sjukdom!
När man har en cp-skada som Jacob så förbränner man så mycket mer än vad vanliga människor gör! Han spänner ju sig hela tiden och man kan väl typ säga som så - så mycket som Jacob spänner sig och förbränner är lika mycket som om jag skulle gå på gym och träna hela tiden och vem förbränner inte då... Och dom om träner behöver ju mycket mer mat än vad en annan behöver och därför behöver Jacob mycket mer än vad han vill ha i sig..
Och sen får man ju se det så här med att om Jacob blir sjuk så har han verkligen ingenting att ta på och kommer inte vilja att äta heller för vem vill äta när man är sjuk? Och då är det ju bra att ha knappen för då får han ju alltid i sig den mat och näring som han behöver..
Men jag har ett tag på mig att bestämma mej men det lutar åt ja.. Men jag har inte bestämt mej än.. Ska träffa doktern den 28/10 och då kommer vi att prata om det och då ska jag förhoppningsvis ha bestämt mej....

Kommentarer
Postat av: Miian

åh gumman,vad skönt att Jacob gått upp i vikt!

Tror faktiskt att knapp är det bästa för er,långsiktigt iaf!

Jacob måste ju få all näring han behöver,samtidigt som han måste få chans att ha lite att ta på.

Toppen är ju att du kan fortsätta mata honom som du gör och sen får han lite via knappen när det behövs.

Kommer bli toppen.

kramis

2008-10-09 @ 21:45:01
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Linn og Richard

Vad bra at Jacob har gått upp i vikt da!=) det er vel skönt?=)

Men det jeg tenkte på var at jeg var hos frisören i dag på prövetime, så jeg undra om det går bra att sminka meg för jeg skal dit på bröllopsdagen? Jeg skal väre der 10.30.. Viss ikke så må jeg endre timen til tidligere så du rekker å sminke meg etter frisören..

Kram

2008-10-09 @ 22:50:33
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Beate

Så flott at han har gått opp!! Håper det fortsetter sånn. 8 kilo og 16 måneder var ikke mye:(

2008-10-10 @ 14:08:58
URL: http://mrsbea.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0