Blev inget jobb idag heller!

Fan va jag är kass när det gäller att hälsa på jobbet!
Hade ställt klockan på 7 och allt men icke, när den ringde så stängde jag bara av larmet och vände mej och somnade om!
Vaknade först klockan kvart över 9 av att Jacob ville stiga upp..
Hur i hela hundan ska jag kunna börja jobba?? Då måste jag gå upp ÄNNU tidigare ju! Typ vid 5! uff..
Nej jag ska nog satsa på att jobba natt =) passar mina rutiner bra! Fast å andra sidan så är det bara en vana, att gå upp tidigt.. När du gjort det ett tag så är det inga problem alls ju.. Men då måste jag börja lägga Jacob tidigt igen ju så att han är utvilad när jag ska upp.. Fast varför bekymrar jag mej över detta nu? Det dröjer nog länge innan jag börjar jobba.. Först ska jag ju plugga och då räker det att jag jobba under sommaren och då finns det garanterat jobb på natten =) Skitbra ju, dels så har jag alltid gillat natten och så är man ldig så mycket fler hela dagar och så tjänara man betydligt bättre.. Men men vi får se hur det blir med det.. Fösrt måste jag få reda på hur det blir med komvux, ska dit nästa vecka.. Hoppas att dom har intressanta ämnen för mej när jag ska plugga hemma..

Men attans också att det inte blev av med jobbet idag då =/ Detta va ju min enda lediga dag innan månaden tar slut...
kanske att jag kan klämma in det på tisdag nästa vecka, då ska jag vara hos Beata klockan 14 så innan dess kanske. Får kolla bussar och så för jag måste hem innan och ge Jacob mat - orka göra det någon annanstans ifall han kräker =/
Än så länge har han bara kräkt en gång idag, näringsdrycken.. Gröten fick han behålla... Snart ska han äta middag och antagligen får han behålla det också för då ska han sitta i sin matstol..

Just nu ligger Jacob på golvet här nedanför och tjoar och gaggar =D Myyyssssss......
Så härligt att se honom så här glad!
Han kan förflytta sig lite men om han gör det medvettet har jag svårt att tänka mej.. Han har förflyttat sig 1 meter på 45-50 minuter ca.. Det tar sin lilla tid..
Men han gör det på ditt knepiga lilla sätt. Han kan ju som sagt inte vända sig men han drar sig väldigt mycket mot det hållet (armen som är i vägen för honom) Och när han ligger på sidan så drar han upp benom så att han ligger i typ fosterställning och när han sen ska dra sig till baka så puttas han fram med hjälp av sina fötter (funkar bäst när han är barfotad) och så håller han på så om och om igen och sakta men säkert så förflyttas han... Fast detta har han ju gjort länge så de e inget nytt, ville bara berätta så att ni vet så även om han inte gör det medvetet så gör han det ändå hehe...

Nej nu ska jag ge Jacob mat!

Puss puss

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0