Äntligen Fredag hehe

Ja så står det i många bloggar idag =) Men det är verkligen inte konstigt då helgen börjar.
Jag kan förstå längtan för dom som jobbar hela veckan att få vara fri på helgen. Men även jag som går hemma på min mammaledighet tycker att det är lite skönare när det är helg då jag slipper alla möten och besök. Roligt att sen jag kom hem från Norge så har jag haft något inplanerat varje dag och så fortsätter det resten av månaden förutom på helgen =) Så visst är det extra skönt för oss också som bara går hemma. Även om jag har samma jobb med Jacob veckodag som helg så slipper jag iallafall gå ut, kan stanna hemma hela helgen om jag så vill det =) Vi kan gå ut utan att vi måste och det är hundra gånger mer värdefullt ska jag säga..
Älskar när det är helg! Kommer ihåg innan man blev gravid, då va det fest det handlade om. Inte en helg gick om man va ledig och inte festade - de va tider det hehe.. Fast i dagens läge så är jag inte det minsta avundsjuk på dom som är ute och festa var och varannan helg - inte det minsta! Det är ju så mycket roligare om man bara gör det någon gång då och då..
På tal om det så är det inte länge tills vi ska ha fest här hemma =) Mycket roligare om man har det till att se ifram emot =) om 2 veckor på lördagen blir det! Då blir det fest här hemma och sedan utgång till banken antar jag, brukar bli så!
Så jag hoppas verkligen att min mamma inte jobbar den helgen för isåfall så blir det att dom åker ner hit och tar Jacob till Yngsjö så kan dom passa alla barnen så att även min syster kan följa med MEN jobbar mamma så får jag åka till Danmark och lämna Jacob till pappa och då kan inte min syster följa med =/ Jag hoppas att pappa vill vara barnvakt ifall mamma jobbar? Alltså han passar gärna Jacob de e inte det utan han tycker inte alls om att mata honom och det kan jag förstå. Fast om det är något och jag verkligen behöver barnvakt så ställer han upp =) Det är mest morgonmaten han inte gillar då han själv är trött hehe.. Men det får jag reda på tids nog =) Även om jag inte får barnvakt så blir det fest här hemma endå för lillkillen är ju en nattuggla haha och blir det för högt ljud så har jag ju införskaffat mej tuffa hörlurar (till Alanya) som han kan ha i såfall.. Fast jag tror att det löser sig, det gör det alltid =)
Pratade med pappa precis och visst har jag barnvakt men hur det blir med min syster kunde han inte svara på för han visste inte riktigt hur mamma skulle jobba den helgen. Plus att dom har en liten vovve dom inte kan lämna själv hemma riktigt än =/

Dagen började sent idag hmmm.... Jag vaknade av att jag behövde kissa och när jag la mig i sängen igen så kollade jag på mobilen va klockan va - 11!!! Jaha de va bara till att stiga upp igen. Gick ner och fick väcka lillkillen för vi skulle vara på habeliteringen klockan 13. Jag kan inte förstå hur han kan sova så länge för Naemi är ju uppe och stökar och busar men ändå sover han som en gris.. Visst de e skönt för mej men ibland kan det bli för mycket av det goda hehe. Han lägger ju sig rätt sent så det är i och för sej inte så konstigt att han sover länge men jag tycker ändå att han borde vakna av Naemi. Gick till hab och träffade Lena, hon skulle hjälpa mej fylla i dagisansökningen *suger på sådant =/* Borde igentligen bli van av alla ansökningar man skriver i angående Jacob men icke..
Men men nu är det gjort och jag ska bara skicka in dom och det gör jag innan helgens slut.
Träffade arbetsterapeuten *stava* också och dom satte ditt Jacobs andra bålskydd på vagnen så nu sitter han ännu mera bra =) Och så frågade jag om dom hade beställt AKKA-plattan än och visst hade dom det =) men hon visste inte hur långt det hade kommit så vi får helt enkelt vänta men  nu vet jag att den är beställd iallafall.. Sen ska hon komma hit med innan och kolla om listerna behövs jämnas till och det vet jag att det behövs.. Men så vill hon ändå hjälpa mej om hur spåret ska gå för det ska tydligen inte vara för mycket direkt utan man börjar med en liten runda. Men först får vi vänta tills AKKA-plattan kommit =)

Sen gick vi till apoteket på sjukhuset och inhandlade lite panodil till mamma och Jacob fick lite laktulos, kanske det ska hjälpa hans mage då den är rätt hård. Och kanske är det därför han kräker fast att han inte visar att han är förstoppad men det är ju definetivt värt ett försök..
Sen gick vi till Maxi och handlade massa frukt och blöjor och annat fett till Jacob som grädde och turkisk yoghurt (ska testa och se ifall han gillar det) och även lite gröt till honom...
Sen gick vi hem igen..

Idag har Jacob inte kräkt *yes* Ska när som helst ge honom kvällsgröt med massa grädde sen ska han få lägga sig.
Att han inte kräkt idag beror inte på laktulosen för den ska han ha på morgonen.. Så vi får se hur det blir imorgon.. Hoppas han bajsar massa imorgon. Han fick i och för sej lite laktulos vid 5 så det kommer kanske inatt hehe.. Jaja då får jag hoppas att han väcker mej =/

Nej nu ska jag koppla loss Jacob från sin ställning sen ska han få mat...

Ha de gott!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Linn og Richard

Det kan inte vara att Jacob kräker för att det er så mycket fett i maten da? Vissa blir ju illemåande av mycket fett och grädde.. sånn som jag! hehe

2008-10-24 @ 21:00:28
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: fia

Tittar in och önskar er en trevlig helg , vilken fin bild det va på han i stolen , här hemma så är det så soft denna lördag ...lilleman han är så trött , han mår inte riktigt så bra , ska försöka komma iväg och handla lite imorrn , kram på er .

/fia

2008-10-25 @ 14:09:48
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0