Onsdag

Först igår vet jag inte vad det va med min son men han totalvägrade att somna..
Jag la honom klockan 22 som jag brukar nu för tiden och det va tyst ett tag sen började han gråta så gick jag in men då skrattade han åt mej så jag bäddade om honom och gick ut igen.. Men efter en liten stund så började han gråta igen men nu lätt jag honom va bara det att han slutade ju inte så efter ett bra tag gick jag in igen och pysslade om honom och la honom till rätta och gick ut igen.. Men efter en 10 minuter började det igen och då va klockan nästan tolv så jag släckte ner i lägenheten och gjorde det lite mysigt för oss i soffan och där somnade han i min famn medans jag tittade på tv. Sen gick jag in och la honom i sin egen säng och så sov han hela natten. Vaknade kl 9 så han fick följa med upp till mammas rum så la jag honom innerst i sängen och satte på barnmusik och så la jag mej med ryggen till och Jacob pillade på min rygg - mys.. Det brukar vårat morgon mys bestå av =) Och någonstans där så har vi nog slumrat till för utan att vi hört något så knackade min syster på dörren till mitt rum.. Då kom hon med minsta sonen och hade tagit en chansning på att vi skulle vara hemma och kunde passa honom då hon skulle in och köra på körskolan och visst kunde vi ha honom =)
Vi skulle egentligen på hab-badet men då jag har haft ont i halsen så kände jag inte för det för jag vill inte bli massa sjuk innan vårt party..
Så syster begav sig till körskolan och vi fixade iordning oss med mat och påklädning, jag skulle in till banken och hämta ut Jacobs fondpengar och sätta in dom på sparkontot istället för att ha dom på en utbetalningsavi, risk att man tappar bort den ju och det är inte speciellt smart.. 5000 åt skogen hmm...
Elias somnade så fort han kom i sin vagn =) Men vi missade första bussen och den andra hade redan 3 barnvagnar så vi fick inte plats =/ Tänkte att vi går in till stan istället men innan jag kom ut från hammar så ändrade jag mej, kom på att jag inte hade någon mat till varken Elias eller Jacob och då vi blivit en del försenade redan så ville jag inte ta chansen för jag visste inte hur Elias skulle reagera om han inte fick mat direkt när han blev hungrig - Jacob därimot blir ju aldrig hngrig så hade det krisat sig så hade han klarat sig utan en halvtimme men jag visste inte om Elias skulle vara helt omöjlig och bara skrika hela vägen hem hehe roligt NA! Så vi gick till lekplatsen istället så Jacob fick gunga, Elias sov i vagnen...
Sen gick vi hem igen och lagom till att Elias vaknade så hade mamman hans kommit hem igen.. Så inte kan jag kalla det för barnvakt hehe en sovande kille hela tiden nästan... Men man ställer ju upp i den mån man kan =) och sover han då hela tiden så är det ju absolut inga problem heller hehe..

Just nu så sitter Yessica och försöker hjälpa min syster med att ansöka om att börja plugga på komvux och Jacob ligger i soffan och väntar på att få sig sitt sista kvällsmål innan natten och dom andra 2 små ligger och sussar för fullt och jag sitter här och försöker mej på en kvällsblogg..

Vi har haft värsta storstädningen här idag och tur vi hade att syster va här, hon älskar att städa =) hur man kan älska det kommer jag nog aldrig att förstå men men jag är tacksam för att hon ville hjälpa till =)
Så nu är här lika rent och fint som den dagen vi flyttade in haha eller kanske inte så men nästan.. fönsterna är förvisso inte putsade fast att vi borde efter äggkastningen på halloween..

En liten filmsnutt på Jacob när han gungar =)
Bryr er inte om mej i bakgrunden, jag är lite förkyld och tjock i halsen =/


Kommentarer
Postat av: madde

har en jacka t jacob här hemma gumman ! sorry ja inte kommenterar så mkt men inte orkat läsa ngrbloggar på länge typ o så.. men du vet ja saknar er som fan iaf ! pusskram

2008-11-06 @ 23:00:39

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0