Måndag och en ny vecka är kommen =/

Några dagar sedan jag skrev nu har jag märkt men det har helt enkelt inte funnits så mycket tid för det.. Eller tid och tid, jo den finns men inte orken ritktigt.. Eller rättare sagt så är min son vaken alldeles för länge på kvällarna så att jag ska orka och ha tid att skriva blogg =/
Han lägger ju sig först efter 22 på kvällen och när jag skriver blogg så vill jag ha gott om tid och jag är oftast så trött på kvällarna att jag inte orkar skriva heller..
Men men nu tänkte jag iallafall skriva och berätta lite om vad som hänt =)
Lördagens fest va lyckad=) Dock blev jag en aning för full i mitt tycke =/ jag mådde inte dåligt eller så men jag blev lite för rund under fötterna bara.. Jag är ju inte precis vann vid att dricka och ska man hänga med i flickornas tempo så kan man inte bli annat är full hehe ;) Nej de e helt och hållet mitt fel,  nästa gång blir det annorlunda =)
Men kvällen va lyckad iallafall men festen va roligare än utgången tyckte jag, fast jag hade riktigt kul ute med bara det att man alltid splitras när man är ett stort gäng, vissa vill till ett ställe medans vissa vill till ett annat. Själv hann jag med banken, chillout och class! Jädrans stämplar överallt...
Träffade en gammal klasskompis nere på Class =) roligt att träffa dej Vanja! Och lycka till med allt!
Sen gick vi och köpte mat på kebabcity! Inget gott alls!! Sen kom  Kennan och hämtade oss och jag hade sådann jädrans skoskav av mina nya skor ajajaj.. så det slutade med att jag fick gå barfota - inte kallt alls =/  Varför märker man inte av skoskav förrän man är på väg hem? Aldrig under tiden som man dansar, inte jag iallafall... Får väl skylla på alkoholen hehe... De e ju tur att man inte är ute och svirrar för ofta ;)
Tydligen va jag en liten siggi sak också vilket jag inte kommer ihåg - skyller på alkoholen där med upps.. Man kan ju inte alltid vara glad fast jag tyckte att jag va glad... ja ja inte lätt alltid =)



Sen va det dags för att hämta alla barnen i Danmark och mamma ringer och väcker mej och säger att Jacobs medicin va slut!!!! Hur kunde jag missa det??? Jag som ALLTID är noga med att se till så att han har medicin... Men som tur är så har ju apoteket på sjukhuset öppet så det va barva till att traska dit och köpa en flaska sen tog jag tåget till Helsingborg. Började känna av lite huvudvärk så jag ringde mamma och bad henne ta med lite alvedon ifall det inte hade släppt..
Hade laddat upp med massa godis och chips till äldsta pojken så att jag kunde muta honom till att hålla sig lugn men det kan jag säga att det va helt lönlöst!!
Mötte upp mamma och pappa och barnen och dom gick på tåget medans jag skulle sprina och köpa en ny biljett. Men vi hade goda tider på oss så vi började klä av killarna och satte oss tillrätta, mamma och pappa gick av och tåget och vi åkte iväg. Och jag ljuger inte om jag säger så här att min prins va gudasnäll och satt i vagnen utan minsta lilla gnäll, Villiam satt brevid mej HELA tiden och lekte med en bil och ibland bussade jag med honom och Elias satt nästan halva resan i vagnen och roade sig med Jacobs vagnleksak sen tyckte han att det va tråkigt och fick komma upp till mej och där satt han och va hur snäll som helst =) Folk på bussen måste ha trott att jag har världens snällaste barn för det va inget gnäll någon gång! Det härligaste va faktiskt dom gångerna när jag fick ALLA barnen till att skratta samtidigt =) Då fick man många till att le...
Och godiset jag köpte till Villiam hade jag inte behövt för mormor hade skickat med honom en sådan liten kellogspaket ( 1portion paket) som han åt av lite då och så fick han en liten twix som han kladdade med som jag tog ifrån honom och bytte med en klubba istället.. och så saft såklart..
Sen när vi skulle med bussen så fick han lite chips som belöning för att han hade varit så duktig på resan och att ha inte hade busat med moster haha skulle jag aldrig sagt för sen sprang han runt och skrek att han faktiskt va busig =D underbara unge!! Men sen lugnade han ner sig när jag höll med honom om att han va busig hehe....
Så en sån resan kan jag tänka mej att göra flera gånger..

Jacob har för övrigt blivit lite hostig och i natt så hostade han så mycket att han kräckte ner hela sängen så jag fick bädda rent, eller de behövdes inte bädda rent för min kille är väldigt varm av sig så han sover fortfarande med bara en filt på sig så han ligger och sover på sitt täcke istället så jag behövde bara ta bort täcket och nallen och ta av honom pyjamasen sen somnade han om igen. Med lite hostmedicin.
Idag har han också hostat en del, hoppas att det släpper snart för det finns inget drygare att inte kunna sova pga hostan..
Idag skulle vi egentligen på snozel men vi ringde och avbokade det pga vädret, roligt om vi är mitt i vår promenad och himlen öppnar sig! Knappast!! Nej jag måste köpa regnkläder av något slag för jag kan ju inte ringa och avboka så fort det blir dåligt väder och ett paraply hjälper ju knappast om det blåser och regnar ju =/
Ja jag får se om jag hittar något en dag..
Så vi har bara varit hemma idag och tagit det lungt =) Tess Ken och Emma va och hälsade på en runda nu ikväll - trevligt =)

Hade Jacob uppe så länge jag kunde nu ikväll, 22.30 blev det och så ska jag ställa klockan och gå upp 7 och väcka killen =/ inget roligt alls!!! Vi som gillar att sova lite längre..
Men imorgon ska vi på undersökning på sjukhuset. Jacob ska göra ett sömn-EEG och därför ska han sova lite under natten för att han sen ska kunna somna under tiden vi är där. Sen får vi se vad svaret visar men det det tar ju lite tid innan jag får veta svaret.

Men nu ska jag gå och lägga sig..
Lite bilder på Naemi och Jacob först bara =)
Jacob fick låna Naemis gåstol lite, längesedan han satt i en sådan och han är lite för lång för den nu så han hänger mest men en liten stund gick han med på det..



GOD NATT!!

Kommentarer
Postat av: Samantha

Ååå vilka underbara ungar ni har du och Yessica ;)

2008-11-13 @ 23:13:09
URL: http://vasadusaru.blogspot.com

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0