Jacob 1 och ett halv ÅR!!!!

Nu är klockan över 24.00 och min  prins är 1 och ett halvt år!!
Sjukt att tiden gått så snabbt =/ Känns som om det va igår jag kryste ut lilla pudding..
Många minnen som kommer fram när man tänker tillbaka.
Man visste varken ut eller in och man visste inte om liten skulle överleva eller om han skulle lämna mej.
Det va utan tvekan den jobbigaste tiden i mitt liv. Tänk att det va så nära att han inte överlevt..
Men den kämpe som han va så bevisade han motsatsen och läkte på rekordtid och hemma va vi efter 3 veckors kämpande på sjukhus..

Första bilden på lillkillen

Första bilden på 1½ åringen (jag vet - NATTUGGLA)

Iallafall GRATTIS pudding!!!!
Du får sova såå länge du vill.. Snälla sov lääänge ,-)

Skrev ju aldrig igår men tar en liten snabbis nu istället..
Dagen började med att vi skulle möta Miia och Lowa på maxi och på väg dit så träffade vi syster som hade precis klarat teroin på körskolan - grattis!! Idag ringde hon och klarat uppkörningen -GRATTIS!!!!! Så glad för hennes skull för detta har hon verkligen kämpat för.
Mötte upp Miia och Lowa och körde en liten inhandling till Jacobs förråd inför december månad så nu klarar han sig - skönt! Ska bara hämta ut hans näringsdryck på apoteket med, när den nu kommer. Blir väl att man får gå ett par runder dit så att man får hem den dära drycken! Är ju en hel del denna gången - jobbigt =/
Blev en fika på lussekatt och te och annan småkaka hemma hos Miia - trevligt och en massa tragg =)
Tack för en trevlig förmiddag =) Och underbara Lowa va på härligt humör =) Busig... Härma Jacob är hon iallafall duktig på hehe - sötunge!
Sen gick vi hem vid 13. Väl hemma så va det dags för röj! Yessica flyttade upp sin stooora säng upp där uppe så det va massa skruvande och delande och hit och dit. Det roade hon sig med.
Jag därimot fixade lite i mitt rum, flyttade på sängen och flyttade upp Jacobs säng så nu sover han alltid inne hos mej.

Idag så har vi varit hos kuratorn och fixat med överklagan angående vårdbidraget så nu ligger brevet på lådan och väntar på att få komma fram! Detta ska fan bli bra! Men jädrans va det blev många sidor skrivna - hela 7!! Men det kan dom gått få... Jag skrev ett brev till dom först när jag va som argast. men jag har inte riktigt vågat skicka in det utan att kuratorn fått läsa det och det gjorde hon idag och hon tyckte att det va jätta bra att jag skrivit i ilska för då kommer allt fram så hon tyckte inte att jag skulle ändra på det utan bara skriva till allt annat som tillkommit. Så nu va det gjort =)
Så nu får vi se hur lång tid det tar... Gissar på 6 månader...
Efter kuratorn så gick vi hem och satte igång med resten från igår. Vilket betyder vårt sovrum! Skönt att äntligen få det vid gjort =) Så inatt sover vi som en prins och prinsessa hihi..  Måste bara köpa nya sängkläder till lillsängen så att den matchar in i rummet.. Men det tar vi senare..
Sen har vi plockat iordning i lägenheten och packat ner prydnadsakerna så att vi kan damma imorgon och dammsuga och torka golven imorgon
SEN är det dags för pyntet!!!!! Alla gardiner och dukar och tomteland och tomtar och betlehem och pepparkakor och julgrannskulor och ljusslingor som ska fram =)=)=)
Blir dock ingen julgran i år vilket är för jävla tradigt men vi kom fram till det att det inte kommer att funka för huliganen Naemi plus att jag och Jacob knappt kommer att vara hemma..
Har blivit lite ändrade planer angående julen. Skulle egentligen vara här hemma för att jag ville det men nu har mamma precis fått nytt jobb och det visade sig att hon va tvungen att jobba hela julveckan =/
Så vi åker till Danmark någon dag innan jul istället och så stannar vi tills dagen innan nyår. Så då är det inte lönt med en gran ju...
Får bli nästa år helt enkelt...

Nej nu vill pudding lägga sig verkar det som så jag säger godnatt!



Kommentarer
Postat av: Ia

Hej,



har precis lämnat in var första livsmedelsanvisning pa apoteket, de berättade för mig att man kan skicka den direkt till Apoteket i Hässleholm och fa varorna levererade hem mot en kostnad pa 39 kronor.... sa slipper du springa fram och tillbaka massor av ganger....

Blir ju tungt med all näringsdryck :-) träning för mamma :-)



kram kram och grattis pa 1 1/2 arsdagen!



ia & Isabell

2008-11-27 @ 09:15:18
Postat av: *Sofie*

Grattis JacobSötnos på din 1,5 årsdag=) Innan vi vet ordet av är du 2 år! Tiden går så snabbt.

2008-11-27 @ 10:52:37
URL: http://mizzsofie.webblogg.se/
Postat av: Tess

varför flytta inte du ner till jacob? då får ni ju större rum.. plus att du slipper bära han upp o ner i trappan? :) du måste tänka på din rygg me Linda.. :)

kraaam

2008-11-27 @ 12:45:26
URL: http://killertess.blogg.se/
Postat av: Miian

grattis Jacob sötis!

Och nej ingen riktig katt här inte ;)

ALDRIG!

Kramkramkram

blev de julfint nu?

2008-11-27 @ 14:10:04
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Fia

GRATTIS JACOB . va stor du har blivit . och snart är det jul och allt , tittar in och önskar er en trevlig helg.

/fia.

2008-11-28 @ 00:11:37
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0