Feber!

Lillkillen har feber =/ stakaren..
Han har haft hosta i 3 dagar nu men bisolvonen hjälper hyffsat bra och han kan sova på nätterna då huvudändan är rätt mycket upphöjd.
I dag när han vaknade så märktes det tydligt att han hade bekymmer med hostan, jobbig morgonhosta =/ Men efter lite vatten ochhostmedicin så släppte nog det värsta. Hade lite feber så han fick en liten supp och trodde att han skulle somna igen så vi gick till mammas säng och bäddade ner oss. Han va verkligen inte pigg men han skulle inte heller sova. Men vi låg kvar och mös istället och gick upp när det va dags för middag. Morongröten fick vi hoppa över men nästan en hel näring drack han så det ersatte ju gröten fint.
Har inte kollat tempen på honom idag men igår hade han 38.2 och så har han inte haft innan. Kanske inte så mycket men han va verkligen varm, det kändes som om man låg bredvid ett element när vi vilade. Idag har han inte sån feber så det är skönt.
Nu har jag precis lagt honom till att vila middag. Igår så behövde jag aldrig lägga honom själv utan han somnade hos mej varje gång - hela 3 gånger =) Mysigt ju!

Fick ringa och avboka tiden till kuratorn men vi bokade ny direkt så nästa fredag ska jag dit istället och så fick vi ringa och avboka sjukgymnastbadet för jag vill inte att Jacob ska bli mer sjuk..

Igår så fick jag för mej att testa flaskan igen till Jacob (har ju inte druckit på flaska sedan vi flyttat hit i agusti) och han drack från den, en hel dl drack han =D han sög ju inte själv men han svalde undan det som han skulle =) Innan har han ju bara spottat ut allt han fått från flaskan precis som om han inte har vetat vad han skulle göra av det? Men igår så drack han från flaskan när vi va hemma och även när vi satt utanför undersökningsrummet =) ni anar inte hur GLAD jag blev!!
Och idag så fick han flaskan igen efter att han ätit middag och jag sitter och snackar med Yessica samtidigt och tittar ner på Jacob och vet ni vad han gjorde då?? Han sög i sig näringen!! Jag blev så glad att jag nästan började gråta =) Underbart!! Ni vet inte hur mycket detta kommer att underlätta i fortsättningen! OM det fortsätter.. Han fick i sig ca 30 ml när han sög resten tuggade han i sig.. Men det är en jävligt bra början så nu ska flaskan användas flittigt =) Till måltiderna och mellan måltiderna!

Igår så hittade jag den perfekta julklappen till maj från Jacob =)
En agenda med massa fotografier på Jacob!

Detta är framsidan
Resten är lite huller om buller i agendan, 28 kort sammanlagd på min underbara kille =)



Det blir en av dom ästa julklapparna jag får av Jacob, en till ska jag få och den är underbar =)

Nu ska jag göra lite annat!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Tant Lisa

Heeej!! Gud vad kul att han dricker ur flaskan igen, måste kännas underbart:)).. han kanske har saknat den lite, va ju ett tag sen sisst;).. han är allt en liten luring. Men en underbar sådan! Vi måste ta att ses snart.. Länge sen nu ju. saknar er enormt mycket, jobbar hela helgen nu, och halva nästa vecka, sen tror jag att jag är ledig nästan 1,5 vecka.. Puss på er.

2008-11-12 @ 17:22:06

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0