Beata och svar från EEG undersökningen

Hade fått en tid till Beata som jag inte riktigt kunde komma på varför för vi hade ju nästan precis träffats men jag gick dit ändå för det fanns säkert en anledning.
Mötet va fel, hade blivit en miss bara. Och på sjukhuset  får  Beata reda på samma dag att hon ska träffa mej annars hade hon ringt men det va knappt lönt när hon fick reda på det en timme innan =/
Beata är ju läkaren på Habiliteringen och på sjukhuset. Men sjukhuset och Hab sammarbetar inte. Och innan när vi har träffat Beata så har hon skrivit in allt vi snackat om in på sjukhusets dator bara för att faktan ska även finnas där. Men det finns risk att det blir bortglömt och nu ska dom ändra på det så alla på habiliteringen som har epilepsi ska ska träffa Beata på sjukhuset istället för habiliteringen bara för att faktan ska finnas på båda ställena.. snurrigt? ja en del! Men det ska komma ut brev om det så småningom så man kanske fattar bättre då =/
Men nu när vi ändå va där så tog vi lite mått och vägde killen och nu va det 7950 och 72,4 lång och 40,7 huvudomfång.
Sen så satt vi och pratade lite och jag berättade att vi gjort EEG undersökning för en vecka sedan och då gick hon iväg för att se om svaren hade kommit. Och det hade dom...
Hon sa att det inte va dom svaren hon hade väntat sig..
Undesökningen gjordes 1 timme, när Jacob va vaken, nnär han somnade, när han sov och när an vaknade.
När han va vaken så hade han inga Epileptiska aktiviteter alls men när han sov så hade han väldigt mycket Epileptiska aktiviteter och dom hade han i hela hjärnan, hjärnan är uppdelad i 3 delar och man kan ha mer aktivitet i ena delen men inte Jacob, han hade massa i alla delar.. Han har ju en sorts medicin nu - Iktorivil. Den har han haft i snart 1 år men nu är det dags att byta. Beata sa att hon oftast alltid vet vilken medicin man ska ge men inte i detta fallet =/ hon kände sig osäker så hon ville inte bestämma det utan nu ska hon skicka EEG svaret till Lund och se vad dom säger där sen skulle hon höra av sig igen.
Jag kan ju säga som så här att min son inte sover själv längre! Icke! Snart flyttar jag upp barnsängen till mej men än så länge så sover han i mammas säng..


Kommentarer
Postat av: Ia

Lillekillen da... bäst att ha honom nära.... gör du rätt i!

Samarbetar inte hab och sjukhuset?????? Vi har gett var tillatelse att hab far ga in i Isabells journal sa att allt hamnar pa samma ställe.



Styrkekramar till er bada.



Ia & Isabell



Ps: coool han blev i nya frillan.

2008-11-18 @ 12:49:29
Postat av: madde

NAAAAAAAAAAAAAAAAJ inte får han ha samma som Mathilda :S Hoppas de bra med er annars. puss

2008-11-18 @ 14:58:15
Postat av: fia

jag hopopas verklogen på att svaren skulle va bra , men i detta fall så skickar jag all styrka jag har och all kramar som finns till er båda , hoppas nu att han får en medecin som fungerar , det är ju så här det är att ha ett handikappat barn , sällan man får positiva besked det är tufft som bara den , och att ha han nära det för står jag det skulle jag åxå ha hm eller har i me llan varven ..

stora ´kramar till er båda.

/fia.

2008-11-18 @ 15:48:51
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0