Hej hej

Håller på att gå igenom min väska... Man får ha 15 kg i resväskan och 5 kg i handbagage och innan jag va helt färdig så hade jag 16 kg!!! Så nu har jag gått igenom mer noga va jag ska ha med maj.. Lite tråkigt att min väska väger 6 kg så bara där förlorar man en hel del...
Ja ja det ska nog gå bra till slut..

Sjukgymnasten va hos oss innan idag, ringde innan hon kom för hon kände sig lite förkyld så hon ville veta vad jag tyckte och då Jacob verkar ha samma imunförsvar som maj så sa jag att det va okej... Han har bara varit sjuk 1 gång och det va knappt märkbart plus att det va i samband som hans tand skulle komma så egentligen kan man inte kalla det att han varit förkyld heller... Men det är skönt det =)
Hon hade iallafall med sig en stor boll (typ pilatesboll). Bollen ska vi använda för Jacobs balans, så man har han liggandes på den och håller ett fast grep på hans höfter och så rullar man han fram och tillbaka och från sida till sida och så har man han sittandes och studsar lite.. Det ska iallafall vara bra för honom...
Har varit lite fundersam sedan jag va hos psykologen och vi snackade om Jacobs utveckling - om vilka förväntningar jag hade och då hade ingen sagt något till maj så jag sa bara att jag vill och hoppas på att Jacob kommer att kunna sitta iallafall tills sommarens slut och då tittade hon på mig och frågade om jag verlkligen trodde det.. Ja sa jag då och då sa hon till maj att det kommer nog inte att hända innan Jacob börjar på dagis... då hade vi precis pratat om att jag skulle ha Jacob hemma hela detta året också ...  Jaha  tänkte jag...
Men så nu när sjukgymnasten va hos maj så frågade jag henne istället för hon borde veta det mer ju...
Men tyvärr sa hon detsamma =( Hon sa att hon hade väldigt svårt att tro att Jacob skulle kunna sitta själv under detta året och om han skulle göra det så skulle det vara med hjälp av stöd för ryggen...
Hon sa att det är väldigt svårt för barn som Jacob att sitta själv dels för att han är så spänd hela tiden och mer än gärna drar sig tillbaka i en båge och så hans armar som är vridna utåt istället för inåt och så hans händer som nästan alltid är knutna... Iallafall blir dom det så fort han ska göra något.. Sitter han i mitt knä kan han vara totalt avslappnad och hans händer fångar mina fingrar men så fårt han ska ta en leksak eller sitta på golvet så blir han totalt spänd i hela kroppen och armarna åker upp mot ansiktet... Ibland kan han faktiskt se ut som en liten krympling (när han sitter på golvet) men så fort jag tar honom till maj så sträcker han på sig och slappnar av på ett helt annat sätt =) Det är ju bäst hos mamma hehe...
Men ska jag vara ärlig så tycker jag att detta börjar bli jobbigare och jobbigare... Alla dessa besök, alla tider att komma ihåg.. Har faktiskt bokat av 2 tider på onsdag bara för att jag känner att jag verkligen inte orkar, bara sådär.. Men det är kanske inte så konstigt att man är så trött ibland och det känns verkligen inte som om det kommer att bli lättare heller, inte på ett bra tag framåt iallafall =( Så på så sett ska det bli j*vligt skönt att åka iväg, både för min och för Jacobs skull =) Och kommer hem med nya friska tag.. så att vi kan träna träna träna för ska jag vara ärlig så orkar jag knappt det heller men jag gör det för att jag måste - jag måste för Jacobs skull.. För utan maj är Jacob helt hjälplös och utan träning så hade han bara blivit liggande och det vill jag verkligen inte att han ska..
Sen pratade vi om skalet som Jacob ska få, den 12 juni ska vi in och få skalet gjort och så blir det färdigt någon gång i augusti.. Antagligen (om jag känner min son rätt) så blir det att han får lugnande så att han ligger helt stilla.. Gunborg stannade inte så länge just för att hon va lite förkyld och inte ville riskera att vi blev sjuka (även om vi inte blir det) Hon ville mest att jag skulle få hem bollen bara för att vi snakade om det sist och så att vi kan börja träna med den så fort som möjligt... Sen skulle hon säga till hjälpmedelcentralen om att dom skulle komma hem till oss och sätta en "väst" på Jacobs vagn och ett bälte som håller han på plats.. Så blir det nog också bra =)

Nej nu måste jag upp och hänga upp min tvätt och så ska jag läsa lite Harry Potter sen blir det bingen för min del...

puss puss

Kommentarer
Postat av: fia

va kul att ni har fått en boll lilleman här har åxå en sådan , vi har haft jätte nytta av den att träna balans på den och billat en hel del me .
va skönt för er att komma bort ett tag det behöver man för att få krafter .

kram

2008-05-06 @ 16:04:50
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Anonym

Linda vad bra att ni fått en boll och även om allt känns jättejobbigt ibland så går det ju ändå framåt.
Tycker det är bra att du säger att det känns jobbigt när det är jobbigt och bokar av när du inte orkar.
Jag önskar dig bara så mycket gott på din resa, ett andrum du behöver. Så njut och koppla av och ha det så himla skönt.
Ställningarna hålls ju här hemma så bar njut.
Krama och pussa Jakob och tacka honom för det underbara leendet.

2008-05-07 @ 00:31:59
Postat av: miian

Hoppas du får en underbar resa gumman,det behöver du!!!
Jacob sitter,när han och hans kropp är redo att sitta-oroa dig inte för det...det kommer när det kommer!
Förstår att du tappar lusten,orken och motivationen iböand-det får man göra!
bara att ta nya friska tag sen när du är tillbaka!
Och när du e tillbaks vill vi träffa er!,punkt slut =)
Kramkram

2008-05-07 @ 09:21:14
URL: http://miian.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0