Tankar...

Då va man åter igen med sina tankar!
Attans också att dom inte kan lämna mej ifred, va har jag gjort för ont igentligen?
Och allra mest va FAN har min son gjort för att förtjäna detta?
Varför vill han inte som jag vill, lite iallafall, bara lite.. Det hade räckt för att förgylla min vardag (och ja självklart förgyllar Jacob min vardag ändå)
Men jag har kommit fram till att det måste vara något fel på hans armar och händer, det måste vara det asså för det är ju dom han inte gör något med och utan dom så kan han inte hålla sig för att stå.. Han har nästan alltid sina händer knutna och så håller han gärna dom nära sin kropp-mer mot bröstet, och ska jag hjälpa honom ut med armarna så har han en sådan styrka som kallas duga!! Men vill jag sen att han ska stå mot ryggstödet på soffan/fotöljen och försöka hålla i sig så är det verkligen lönlöst, det går helt enkelt inte nej för då ska han in med armarna mot böstet och vill helt enkelt inte hålla i sig.. Men sen ibland svänger han med armarna som en tok och är jätte mjuk i lederna.. Han har helt enkelt ingen kontroll över sina armar..
Kim ska ringa till mej den 1 april och då ska jag säga till om att jag vill göra en ny MR undersökning för det är något som är fel och jag VILL veta vad det är så fort som möjligt och helst NU!!
Hans huvudomfång har för hundan inte växt på 5 månader, bara en halv centimeter och det är verkligen ingenting!
När Jacob föddes var hans huvudomfång 35,3 och sist vi kollade va det på 39.5..
På alla undersökningar vi gjort så har dom sagt att det inte syns något och om det skulle visa sig något senare så kommer det inte att vara något stort.. okej men varför vill det inte utveckla sig då? Jag blir knäpp!!
Jag vill veta vad det är för fel på min son, så att man vet iallafall och om det går att träna så vill jag börja med det så fort som möjligt så att det gör någon nytta.. Tänk om vi börjar träna Jacob och så visar det sig att vi tränat helt fel bara för att vi inte vetat vad det är..
Jag tycker detta är pissjobbig och speciellt när jag inte vet mer än vad jag tror att det kan va, för det är det ändå, jag tror! Jag vet liksom inte.. Jag vill kunna berätta vad som är fel till dom som undrar och inte säga "han har epilepsi och en hjärnrubbning" jaha vadå för järnrubbning? ja det vet vi inte... Jag vill kunna säga vad som är fel och varför.. eller varför vet jag ju men vad som är fel.. Fast mest för min egen skull och för Jacobs skull så att han får rätt träning.. Det enda dom visste inne på Hab va att Jacob hade litet huvudomfång... ja det va typ vad det hade stått!! Och hur ska dom då kunna träna honom efter det?
Fan vad jag hatar detta!! Hatar att inte veta!
Och så kan jag inte sluta tänka på hur jag ska göra med mitt jobb?
För det första så har jag inte den blekaste aning om hur jag ska få ihop det med att jobbar kvällar och helger när jag inte har barnvakt eller dagis till Jacob, där jag bor finns inte kvälls-helgsdagis.
Jag kan inte förlita mej på mina vänner i all evighet heller ju, i början hade det säkert funkat men inte i längden..
Och skulle jag söka ett 7-16 jobb så hade det funkat perfekt men med tanke på alla besök man ska göra på sjukhus och hab så tror jag inte att dom anställer en =/
Fast som tur är så ska jag inte börja jobba förrän i october/november så jag har gott om tid på mej att tänka...
Men tänk om Jacob inte blivit något bättre tills dess då, vad händer då? Ska jag verkligen börja jobba då? aahhh ja vette fan va jag ska göra med mitt liv!!!

Jag skiter i mitt liv, bara Jacob har det bra!!



image511

image510




Kommentarer
Postat av: Berit Robin

Linda!
Oj, oj, oj så bra skrivet Linda.
Bra vräk ur dig. Du ger liv åt bokstäverna och livet i sig själv och din värld, så bokstäverna dallrar på skärmen och berör djupt. Mycket mycket bra. Mycket sunt för din själ och det kan ju inte annat än gagna Jakob.
Jag tror TROR (min spekulation), att du ska ta med dig det här till Läkarna. Sätta ner foten och vråla.
Jag tror läkarna kanske tror kanske vet men också enligt läkar etiken inte kan säga något säkert men det kan också vara att de inte vet hur mogen du är för att veta.
Dagens vård dessutom så får man efter vad man tar för sig. Är man bara tyst och snäll så går någon före som sätter ner foten.
Visa dem att du är mogen att veta och sätt ner foten.
Jag själv beundrar dig för jag känner din mognad och ursäkta Linda det här får mig och gråta och bli arg också men när vi ses ska jag krama dig.
Linda jag tycker du ska sätta in det här på Argus.
Mycket stor stor kram från Berit till dig och Jacob.

"Fast som tur är så ska jag inte börja jobba förrän i october/november så jag har gott om tid på mej att tänka...
Men tänk om Jacob inte blivit något bättre tills dess då, vad händer då? Ska jag verkligen börja jobba då? aahhh ja vette fan va jag ska göra med mitt liv!!!"

Snälla Linda skit i de där tankarna. Det kommer ordna sig. Vi bor faktiskt i Sverige. Det kommer ordna sig jag lovar.

Det är det första om dig och Jakob och hur ni mår nu som är viktigt. Arbete försörjning är bara praktiska saker långt fram.

Detta är huvudsaken;
"Jag skiter i mitt liv, bara Jacob har det bra!!"

Kram

2008-03-23 @ 14:51:34
Postat av: sofie

Glad påsk på er med ! Kram

2008-03-23 @ 16:45:12
URL: http://www.barahonsofie.webblogg.se
Postat av: Anna

trist att du känner såhär, Jag kan ju verkligen hålla med om att du/ni borde få ett svar NU! Man kan ju inte behandla/träna ett "fel" som man inte vet finns.. fattar de inte det själva, läkarna? Suck.. hoppas av hela mitt hjärta att det snart kommer vända och gå framåt för dej o din gosse, det förtjänar ni efter all motgång. Kramar Anna

2008-03-23 @ 20:13:27
URL: http://annaalbert.blogg.se
Postat av: miian

skickar en kram-ta en dag i taget,,,men ta för dig av det du har rätt till,kräv det du känner att du behöver!!!

2008-03-23 @ 20:48:54
URL: http://miian.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0