Mia undrar..

Mia om Barn- och ungdomshabelitering

Varför ska du gå på sånt? Nåt som hänt? Eller vad ska de ge? Förstår inte riktigt. Om det är nåt som hänt måste det iaf va skönt att veta att du kan få hjälp, det är inte alla som får de..

/Mia



Anledningen till att vi ska gå på Hab är för att Jacob inte vill göra något.
Han är inte intresserad av något så vi ska få fram hans intresse. Han håller inte en leksak i sin hand.
Jacob är snart 10 månader och gör i princip inget, han är inte frånvarande eller något sådant utan han hänger med i allt runt omkring. Han är väldigt stel i kroppen och varit det sedan han föddes (har blivit bättre med det)

När Jacob föddes så hade han svalt fostervaten med avföring och hade syrebrist, ville inte komma tillbaka till vanlig andning så han låg i repirator i lite mer än en vecka.. Under hans första levnadstid så kom det ena felet efter det andra, trodde aldrig det skulle ta slut men efter 3 veckor så va det bra och vi fick komma hem.. När Jacob va 6 månader började han krampa och en massa undersökningar gjordes och till slut visades det att Jacob hade epilepsi. Hans huvudomfång vill inte växa och har inte gjort det på säkert 4 månader (dom har det under uppsikt) men i och med att det inte växer så betyder det att något annat fel finns i hjärnan men vad det är vet dom inte. Kan vara därför som Jacob inte vill göra saker.. För övrigt så är han en toppenkille, lugn har han också blivit den sista tiden och när han väl är glad så är han en underbar kille...

Men nu har han blivit överskriven på Hab och ska gå där för träning, förhoppningsvis är det inte för länge =/
Visst är jag glad att han får den hjälp han behöver men jag hade hellre klarat detta själv men om inte det går så är jag tacksam för all hjälp :) Och nej det är inte alla som får den hjälpen och igår när dom sa det så fick man det klart för sig att det nog är lite värre än man vågat tänka sig innan.. visst jag har alltid varit inställd på att det inte står rätt till med Jacob men att få det bekräftat va inte kul.. Jag vet att det finns dom som har det mycket värre men detta är tufft tillräkligt för mej..

Föresten vem Mia är du? någon jag känner kanske *nyfiken*

Är det något mer så fråga


Kommentarer
Postat av: Berit Robin

Skänker en varm tanke och stor kram till dig och din Prins.

2008-03-19 @ 16:08:12

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0