Dagen!!

Idag känns det som jag gjort lite men jag tror inte det...
brukar inte hända så mycket i min vardag förutom Jacob då hehe...
Vet inte riktigt va klockan va när jag gick upp men hon va innan 7 iallafall :(
Va duktig och gick upp och kjelade med Jacob, fick sin frukost vid 9, lite välling bköds det på idag..
Va sedan dags att vila för honom så jag satte mej vid datorn.. mormor kom förbi vid 11 haha behövde lite hjälp med att ladda på sin mobil.. Skulle sen tillbaka till huset för att flyttstäda..
När Jacob ätit sin middag vid 13.30 så gick vi bort till mormor för att kolla på lite krukor som jag skulle få och hittade även en mjuk filt till Jacob som va helt oanvänd.  Va lite annat smått och gott som jag fick ta, mormor har ju sålt sitt hus och flyttat ihop med sin kille :) så det är två stora hus som ska tränga sig in i en liten lägenhet så utrensning behövs men så ska man passa sig för att inte ta för mycket för man ska ha någonstans att placera det.. Men ja va duktig och tog enbart sånt som jag vet vart jag ska sätta..
Berättade om Jacobs ögonläkar besök igår för mormor och tydligen så har min morbror också fått ha sådana lappar på ögat, fast det hade inte hjälpt honom uitan han hade fått operera istället men han hade varit jätte mycket skeldögd tydligen så jaja vi får se hur det blir med Jacobs öga :)
Idag när jag hade lappen på det "friska" så trodde jag att jag satt på fel öga haha, han tittade ju rakt fram med det andra ögat så jag va tvungen att hämta lappen jag fick och kolla och jovisst det va rätt öga jag satt på lappen men shit han skelade ju inte alls då ju... Men det gjorde han ju när vi tog bort lappen igen, men det va skumt att se för man är ju så van vid att det skelar ju...
Jag glömde att berätta en sak igår... Jacobs vänstra öga rycker jätte mycket men inte det högra MEN för ett tag sen så reagerade jag på att det högra ryckte lite och sa det till sjkusköterskan men sa att jag trodde att det va inbildning för man ser det andra rycka hela tiden och det trodde hon också.. Sen någon gång har jag reagerat på att ögat som rycker varit helt still och det har även min mamma tyckt.. Men igår så berättade ögonläkaren för maj att det vänstra rycker kraftigt och att det högra rycker lite lite och att det öga som rycker mest är helt stilla när det tittar längst in mot näsan så japp va kan ja säga! Jag har haft rätt igen haha...
De va så konstigt så för när hon stod och pratade om det här med ryckningarna så pratade hon om det som om det va hur vanligt som helst så jag blev lite undrande och frågade om det va vanligt, ohh nej inte alls!! hmmm varför prata på det viset då men jaja... 
Sen ringde mamma och vi satt och pratade ett tag om Jacob och så och så pratade vi om hur flytten gått.. Och tydligen så när dom skulle flytta in  lägenheten så såg den FÖRJÄVLIG ut!!!  Så mamma mådde så dåligt, visst dom visste att den inte va i bästa skick men den hade hälften så stor hyra som andra lägenheter i Helsingör och så skulle dom själva göra vid den efter hand men så som den såg ut va under all kretik, så mycket trodde dom inte hmmm... Men tur som dom har så va grannlägenheten ledig och den va i mycket bättre skick så efter lite övertalningen med hyresvärden så fick dom byta (vilket dom inte ville gå med på först men dom såg nog hur förstörd mamma va så dom ändrade sig) så imorgon ska do m skriva nytt kontrakt... Visst det finns lite att göra i den lägenhetn också men inte i likhet som den andra... Det ska nog bli bra och jag längtar tills dom kommer iordningen så att jag och Jacob kan åka och hälsa på dom :)
Ja sen pratade jag med Ceccan i telefon och bestämde att hon skulle komma hit efter att hon varit på banken och i affären så hon kom lagom tills Jacob skulle lägga sig, hann med lite gos såklart...
Sen satt vi och drack lite te och hade gräddbullar till som jag fått av lillebror och satt och pratade om allt möjligt..
Sen om Ceccan på en jätte smart idé hmmm att kolla på bebiskläder på nätet och jag älskar nätshopping! dock har jag en förmåga att besälla lite för mycket men denna gången skyller jag på Ceccan hmm...
Men det började redan igå då jag beställde lite smått och gott till Jacob på pippilotta = 453kr
Sen blev det lite ikväll från Lindex = 446kr
Och sist från Hennes = 447kr
och då hade jag redan beställt från Caliroots för =450kr
och även ellos = runt 300kr
och då ska ni veta att min prins inte har varit i behov av några nya kläder då han fick massa massa i julklapp och allt i en storlek större bara för att han skulle kunna ha det längre så ja nu vet jag inte hur jag ska få plats med allt!!
Dumma dumma nätshopping men ack så kul (",)
Men han är värd varje litet plagg, och så mycket fint jag köpt då.. längtar till jag får hem det :)
Ceccan cyklade hem strax innan elva och jag satte maj här för att läsa lite bloggar, pratade med madde på msn och bestämde träff på tisdag, ska bli kul (",)
nu ska jag lägga maj så att jag är människa när lillkillen vaknar imorgon vilket jag gissar på 7?
puss och god natt

image413

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så fin lilla Jacob :O) Nätshopping är farligt hahaha !! Men här hemma står det flera kassar i storlek 68 74 ;O) lite madde shopping och de flesta byssorna är inte använda för min gosse är för tjock om röva hahahaa !! kramisar på er hoppas ni får en trevlans helg

2008-03-07 @ 11:16:12
URL: http://mommy.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0