Torsdag

Blev inget besök idag då vi vaknade kvart över 8 och bussen skulle gå halv nio men pratade med Gunborg så vi ska träffas imorgon istället kl 9 men då blir det inget med mättningen utan det får vi ta efter semestern istället jaja så det kan bli ibland!!

Nästan 2 timmar tog det idag för att hämta ut Jacobs minimax - istället för välling...
Massa folk som skulle hämta ut medicin och lååång tid tog det..
Jädrans drygt va det och förvirrad va tanten hehe.. Utan att kolla på receptet så plockade hon ut hans epilepsimedicin hmmm nej sa jag att den skulla jag egentligen inte ha men jag kan ta den ändå... Jaha sa hon vad skulle du då ha.. Minimax sa jag!
Så efter många om och men så förstod hon det och mitt i allt så skulle hon beställa hem till maj och då fattde jag det som att det va till i fortsättningen.. Men sen efter ett tag när jag fattatde att hon inte fattade att jag redan beställt det och att det skulle vara på plats då blir hon lite sur och menar att jag ska förklarar lite bättre - men hallå lär daj lyssna istället...
Iallafall så när hon sen gick och hämtade det till maj så ser jag att det är 3 stora kartonger som inte vägde lite som jag skulla få med maj hem! Men iallafall så kör hon ut den till maj innan hon scannat in den på datorn och det resulterade sig i att hon fick stå över disken och sköta det  men det insåg hon att det inte funkade så hon fick in igen med det hahah lika gott åt henne tänkte jag...
Ja sen ringde min mobil och det va privat nr så jag antog att det va något viktigt för det är det alltid näör det rings från privat nr till maj för då är det oftast något med Jacob så jag beslöt maj för att ta det samtalet.. Och ja det va ju Gunborg och samtalet gick snabbt för vi bestämde bara en ny tid till imorgon så det tog inte lång tid men under den lilla tiden hade tan ten redan packat ihop mina papper och tagit en ny kund eh okej jaja!! Jag behövde ju fler papper för att skicka till Hässleholm när jag ska ha mer minimax så jag frågade om hon kunde ta det till maj och visst kunde hon det men jag fick vänta tills hon tagit den andra kunden  och det va helt okej för min del . bara det att hon gjorde massa fel där med så det tog självklart extra lång tid och Jacob hade tröttnat på att vara stilla så han skrek och skrek och skrek så till slut tog jag upp honom men han va fortfarande arg och det är ju inte konstigt..
Så när hon väl va färdig så hämtade hon papperna till maj och det tog 30 sekunder ... Det kunde hon absolut inte sprungit emellan med innan nej nej men när jag satt där så kunde hon sprinba och svara i telefon ??? mysko tant!!
Men nu har jag iallafall fått hem hans nya välling och det va minsan inte dyrt - 120kr för nästan 2 månader hehe inte dåligt... Egentligen så skulle det kostat 1850kr!!!! Lite väl dyrt men som tur är så slipper jag betala så mycket...

Nu kom  Lisa så jag måste avsluta nu...

puss puss


Kommentarer
Postat av: Beate

Tack för gode ord:)

Jag är inte ensam nej, og jag kommer att klara mig. Det vet jag, men det är självklart jobbigt!



Kram på dig och din lilla prins:)

2008-06-26 @ 21:59:24
URL: http://mrsbea.blogg.se/
Postat av: Emma

Tråkigt å höra att det är sisådär med dig, men om du nån gång behöver prata så har du mitt nummer, jag kan både förstå dig samtidigt som jag omöjligt kan det så därför lyssnar jag gärna!

vad är mini-max för något?

kram

2008-06-26 @ 22:08:51
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: madde

va skönt att du äntligen skrev hade tappat bort din bloggsdia för datan strulade hehe. Hur e de med er? Ja absolut måste vi träffas =) Ngn gång nästa vecka är helt okej. Dock itne måndag d¨å jag ska opereras. pusskram

2008-06-26 @ 23:30:11

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0