Rida häst har Jacob gjort!

Idag har Jacob ridit på hästapollen =)
Han tyckte nog allt att det va kul.. Så koncentrerad han va haha
Det va nästan så att han höll i sig helt själv lillkillen =)
Jag behövde bara hålla lite i honom..
Så det lär vi göra om =)

Bilder kommer senare då Katta tog med sin kamera och ska skicka dom till maj sen..

Vi har som sagt tillbringat hela dagen hemma hos Kalle,Katta,Thilda&Tuva och vi har haft hur bra som helst...
Blev bjuden på middag - lasagne med sallad och vitlöksbröd - gott!
När Thilda och Kalle sov så passade vi på att snacka masssa om den gamla tiden och vad alla hittade på nu för tiden och så drack vi lite te till det..
Jacob ska få en ny stol från hjälpmedelcentralen och en sådan hade Thilda så den fick Jacob testa och det gick riktigt bra - men man får passa på honom för han har styrka i sina ben och när han spänner dom så finns risken att han trillar bakåt.. Men stolen va hellt okej - bilder kommer också sen
Sen när Thilda vaknat så fick dom lite mat alla barnen och vi gjorde oss reda för stallet =)
Kollade på massa hästar och på små kattungar och Jacob verkade väldigt intresserad - även om han inte visar det så tydligt så märker jag det.. Och han va intresserad..
Så blev det en liten promenad med Thilda på hästen - ca 20 minuter...
Sen va det dags för lillprinsen att hoppa upp hehe så söt han va - och vilket grep han hade på "handtaget".. Släppte det knappt och det är väldigt ovanligt - Jacob släpper allt i sin hand =)
Hjälmen va för stor så han fick va utan men jag gick ju brevid och höll honom hela tiden så trilla fanns ingen risk för.. Men nästa gång så blir det hjälm för Katta han en mindre där hemma... Fast jag undra om det kommer att funka för Jacob har inte riktigt den styrkan i nacken så jag undrar om han orkar hålla upp huvudet men men det lär vi märka...
Sen efter att vi varit i stallet så gick vi in till Kattas föräldrar och fikade lite.
Sen va det dags för oss att åka hem - klockan va ju 17.50 och time for bed för lillkillen...

En mycket trevlig dag har vi haft så tack för det Katta med familj =D
Hoppas det inte dröjer för länge tills näst gång, tror Jacob vill rida fler gånger hihi..

Nej nu ska jag springa upp och städa - va bara tvungen att berätta om dagens händelser och att jag är GLAD!!!
Love love love love


puss puss

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0