Norge och Bebis!!

Då va vi i Norge, jag och Jacob och mina førældrar såklart!
Vi kom førvisso i lørdes men jag har inte haft tid till att blogga førræn nu..

Resan hit gick hur bra som helst, flyget va inga problem alls... Enda nackdelen va att det inte fanns någon micro på flyget så min lillkille fick dricka sin vælling vældigt kall før vattnet som vi køpte va ju kallt såklart =/
Men han tog emot det efter ett tag sen somnade han gott i min famn och sov næstan hela førsta flygresan.. Andra planet va Jacob vaken hela tiden och det gick också bra... 2 timmar sammanlagt..
Vi børjade vår resa kl 5 på morgonen och va framme vid halv 2 på eftermiddagen så det va næstan som en resa till Turkiet.. och kostar lika mycke.. Men  men det har det varit vært =)
Skønt før nu vet jag att det kommer att gå bra nær jag och Jacob ska resa till Turkiet i slutet på september plus att vi då kommer att resa på kvællen så Jacob kommer sova mesta delen av resan..
Men en sak som jag SKA køpa innan vi reser ær en bærsele att ha Jacob i før det kan bli lite jobbigt att fælla ihop vagnen och bæra væskor och dyl med en liten rumpnisse i famnen før jag har inga som helst førhoppningar på att Jacob kan sitta sjælv vid den tiden så det ær lika bra att køpa en redig bærsele... Ska kolla på onsdag før då ska jag till babyproffsen och kolla efter en ny vagn till Jacob från mormor och morfar..

Lilla Emelie ær såå otroligt søt och hon ær en kopia av Jacob nær han va nyfødd.. Det ær så roligt att se henne samtidigt blir man lite ledsen då man inser hur sællan man kommer att træffa henne =( Man skulle ju helst vilja ta henne med sig hem men det tror jag inte hennes førældrar skulle gå  med på hmmm...

Dagen innan vi skulle resa så åkte vi hem till mina førældrar i Danmark, det va ju skønast så i och med att vi skulle børja resan så tidigt.. Men innan vi åkte så va hos bvc tanten på 1 års kontroll.. Jacob vægde nu 7710gram och v
a ca 71cm lång men huvudomfånget missade vi att ta men det va bara før att jag hade lite bråttom før vi skulle hinna med bussen...  Han fick också sin tredje spruta och denna gången sa han inte ett ljud, han reagerade inte ens på det så det va skønt, men bara før att vi skulle resa så fick han lite alvedon i førebyggande syfte - lite tråkigt om han skulle få feber mitt i resan ju...

Just nu så ligger Jacob och sover men sen nær han vaknat och fått sin middag så ska vi ner i byn och kolla i affærer, så de blir kanske lite shopping hehe...
Det ær lite jobbig hær i Norge med natten.. Det ær ju lika ljust hela natten førutom kanske en timme på natten men ændå inte mørkt mørkt utan bara det att solen inte ær framme... Så det blir lite jobbigt med Jacobs sømn før vaknar han så tror han att det ær dags att stiga upp och det ær inte det roligaste klockan 4 på morgonen =/

Imorgon åker vi hem och då hoppas att jag att resan går lika bra som den gjorde på vægen hit =)
Jag va næstan sæker på att Jacob skulle få sitt førsta anfall på flyget, antingen vid uppstigning eller nerlandning men som tur va så hade jag fel dær =) Så fortfarande har han inte fått ett anfall och det ær jag øverlycklig før =D
Hoppas att jag aldrig behøver vara med om det...
 
I lørdes va vi på en contry konsert och det va helt okej men jisses va norskarna knuffas! Det va kopiøst mycket... Och ingen verka bry sig heller, hade vi varit i Sverige med alla dessa knuffar så hade det inte varit några glada miner och massa massa slagsmål hade det blivit før jag skojar inte med knuffarna, dom va inte nætta heller... Jag vet inte hur många gånger som jag såg någon bli tillknuffad så hårt att personen næstan trillat och/eller tappat sin dricka i golvet men ændå inte blivit arg.. Nej norskarna går bara rakt fram sen ær det strunt samma vilka som kommer i vægen før fram ska dom i vilket fall som helst haha...

Nej nu måste jag avsluta før jag tror min prins vaknar nær som helst =)

pusspuss











Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0