Torsdag

Vägde lillkillen idag och resultatet blev 8,3kg så det går uppför =) i måndags vägde han 8,0 så visst går det upp sakta men säkert.. Imorgon skulle dietisten ringa och höra hur det går. Har nämligen börjat med att hälla minimax i maten också för Jacob dricker inte så bra och vätska behöver han och det märks det lilla extra han får i maten nu för helt plötsligt så väger faktiskt blöjorna lite nu vid blöjbytena =)
Det funkar fortfarande bra med minimaxen och oboy blandat men bara på morgonen och ibland på em om han är riktigt hungrig men på kvällen är der vällingen som gäller och oftast utan oboy då men man vet aldrig med min kille för han kan va riktigt bestämd ibland =)

Idag har vi varit ute i det fin fina vädret (kryss i taket) hehe inte ofta vi går ut, ligger mest och myser eller så tränar vi.. Men det va riktigt skönt fast att det va så fruktansvärt varmt..
Rätt roligt att se allas blickar på Jacob och sen maj där han sitter i sin vagn utan parasol - Tycker säkert att jag är världens dummaste mamma som låter min son sitta direkt i solen för oj han kan ju bränna sig... Men upps är det verkligen ingen som fattar att ungen kanske har solskyddsfaktor på sig! och solskyddsfaktor 50 för den delen så det ska krävas en hel del sol för att min lille prins ska bränna sig.. Och så har han nästan alltid solglasögon på sig för att skyf´dda sina ömtåliga ögon och har han inte det så har han keps så varför folk ska glo så satans mycket fattar jag inte... Och nästan alltid andra mammor som glor! konstigt....
Men iallafall på lekplatsen så blev det gungan så klart och det är så roligt för nu när Jacob gungar så skrattar han verkligen alltså verkligen skrattar så man kan inte låta bli att skratta med honom - underbara Jacob =D

Håller på att fixar med lite saker till syrrans möhippa. Så roligt vi kommer att få =) Längtar så mycket!!!

Imorgon kommer mamma och pappa och lämnar flyttlådor till maj och så ska dom ta med sig Jacobs bilbarnstol så slipper jag asa med den på tåget. Ska till Danmark nästa vecka för vi måste sätta igång med att sy min klänning och sen vet man aldrig ifall mamma och pappa ska tillbaka och hjälpa till med bröllopet och då kan vi ju åka med dom hem och skulle det inte bli så så klarar jag maj utan bilbarnstolen tills dom kommer till bröllopet så det är lungt...
Skönt att få hit flyttlådor så att jag kan börja packa ner sånt som inte används och så kan man köra dit dom lite då och då för vi får ju nycklarna om en vecka =D ohh va jag längtar whiii och spännande det ska bli att bli sambo =) Det har jag aldrig testat på innan... Men det blir säkert bra!
Helt sjukt att vi fick den lägenheten... Vi sökte 3 lägenheter på en gång men det va denna vi fastnade för båda två och det va bara den vi fick svar på och fick åka och kolla på och fick den!!!! Helt underbart =) Och stooor trädgård! Kan verkligen se den framför maj nästa år med pool - gungställning - sandlåda hihi...

Bjuder på gamla bilder på min älskling =)
Världens finaste / bästaste / vackraste Jacob





puss puss puss



Kommentarer
Postat av: madde

Ja jag låter minsann mina barn med vara i solen.. och ja ska säga dej att dem har inte ens ngn solfaktor på sig har dem nog haft en gång var i hela sina liv. Mina barn skyddar sig bra utan det till o med :) så tji får dem får dem där tantor o allt som tittar så skumt på soss ;)

2008-07-25 @ 10:06:56
URL: http://madickeen.webblogg.se/
Postat av: Linn og Richard

oj.. nå har ju jacob gått bra upp i vikt!=)

2008-07-25 @ 17:16:27
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Stina

Hej,



var ska ni flytta någonstans? ABK? Marklägenhet eller finns de pool vid ABK´s lägenheter? Hittade dig av en slump på nätet och var fast, du skriver alltid från hjärtat känns de som :)



Men har alltid trott du va ensamstående, men nu skrev du att du skulle bli sambo :) kul! Grattis!



/stina

2008-07-25 @ 17:22:05
Postat av: Ia

MASSOR AV KRAMAR TILL JACOB PÅ NAMNSDAGEN :-)

och stort grattis till nya lägenheten! Glad för er skull!



Kram Ia & Isabell

2008-07-25 @ 17:59:06

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0