Nu sover han...

Ja va kan man säga, snart kan man bli 2 barnsmamma utan problem hahaha...
Naa det lär dröja lääänge men Villiam har varit super snäll, inte minsta lilla arg eller gnällig utan gjort precis som moster sagt till honom. Även när det va dags för sängen så gjorde han precis som jag sa =)
Synd bara för hemma sover ahn utan blöja, går upp och kissar på pottan och han är inte ens 3 år - duktigt!! Men han brukar ha kisseskydd och det hade dom glömt så inatt får han sova i blöja men jag hoppas inte det förstör deras rutiner där hemma sen.
Den killen har alltå varit blöjfri innan han fyllde 2 år - på dagarna och nu även på natten - har bara olyckats sig en gång i sängen men det är riktigt duktigt tycker jag att bli blöjfri innan man fyllt 2 =)
Nu fyller han 3 i september - stor kille nu ju =) Mosters favorit!!

Det ska bli spännande imorgon och se hur det kommer att gå - det är ju första gången som jag passar Villiam sedan jag fick Jacob... Nu ikväll va det ju inga problem för Jacob la sig nästan direkt när vi ko hem så då har det ju inte varit några problem men det blir annorlunda imorgon för då har jag båda hela dagen... Men det går säkert bra =) Jag tror på maj själv hehe!! Sen kommer dom vid 4 och hämtar honom igen och kanske stannar dom tills enare kväll men det får vi se..

Jacob är nog rätt smart hehe... Han vägrade ju minimaxen efter att vi använt den ett tag och jag tror att det blev för mycket med gräddsmaken så vi slutade med den och tänkte att vi kör på vanlig välling nu ett tag och börjar om med minimaxen så smått..
Sen fick jag ett smart tips av Madde, att blanda i oboy i minimaxen för det gillade Mathilda jätte mycket. Så efter att vi pausat ett tag med minimaxen så började jag utan men ikke, det ville han inte ha men så testade jag med chokladpulver och japp det slank ner =) Skitbra!! Men för att inte riskera att det blir för mycket av det goda för honom så har han fått minimax på morgon med chokladpulver och på kvällen har han fått välling på kvällen och det har gått bra än så länge..
Men nu till varför han är smart då ;) Jo för jag har testat att ge honom minimax på kvällen också med choklad men då har han inte velat ta det utan jag har fått göra välling istället och då har han tagit det och då har jag också testat att blanda i choklad och då har han drukit det ändå men ikke att han vill ha minimax på kvällen - nej för det räcker med en gång o dagen haha.. Han kanske själv känner av att det blir ör mycket så därför han inte vill ha det mer än en gång, och det behöver inte bara vara för att det är kväll för även om jag ger honom det till sin middagsvila så vill han inte ha minimaxen.. Jaja han får bestämma själv hur han vill ha sin minimax och välling - huvudsaken är att han får i sig mat så att han kan gå upp i vikt någon gång (fast det är rätt skönt att han väger så lite för annars hade nog inte min rygg pallat hmm) eller jo det hade den, man orkar fan så mycket mer än man tror - jag lovar!

Längtar tills på måndag =) dels så får vi besked på lägenheten =) hihi hoppas hoppas hoppas.. Nackdelen är att om vi får den så får vi 3 dubbelhyror usch mindre roligt =( så det lär bli 3 månader som vi får leva snålsnålt =/ Tråkigt...
Men jag vill så jävla gärna ha den lägenheten så jag skiter i om jag så ska leva på knäckebröd och vatten i 3 månader..
Men först och främst så får vi se ifall vi får lägenheten, innan dess behöver vi inte tänka på den saken...
Den andra saken som jag längtar efter är att jag ska åka och hälsa på Camilla&Robban i Simrishamn =) Ska bli så kul..
Stannar tills på onsdag - lagom är bäst =)
Sen på tisdag ska jag träffa en bloggläsare från Stockholm (tror jag det va, eller?) Det kommer att bli spännande och se vad hon är för en individ =) och så hennes söta dotter ska jag också få träffa =)
Så tisdag blir det fick i Simrishamns hamn =)

Söta Lisa har bränt ut lite filmer till maj bl a Sex and city filmen och en skräckis och några avsnitt på GossipGirls =) Kanske ska kolla på GossipGirls innan jag lägger maj, tror det blir lite för sent för sex and the city filmen för det lär nog bli en tidig morgon om jag känner min son rätt =) Han har börjat sova lite mera normala tider - 12 timmar... Bättre det än 17 timmar hehe...

puss puss

Kommentarer
Postat av: madde

Barn är smartare än va man tror minsann ;) Mathilda tar inte vanlig välling längre utan oboy pulvret hahaha allt ska va oboy minsann ;) sikka godis grisar vi har haha

2008-07-19 @ 23:05:31
URL: http://madickeen.webblogg.se/
Postat av: Tess

du kan ju höra av dig om du vill ha lite hjälp imorron... men inte för tidigt.. ;)

2008-07-20 @ 01:47:55
URL: http://killertess.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0