Mixad nagel..

Sitter hemma hos Camilla och Robban själv, dom är hos Camillas syster på campingen här i Åhus för att grilla lite men jag kände inte alls för det ikväll.. Är såå trött plus att lillkillen verkligen behövde komma i säng i tid idag..
Han har riktigt levt jävel med sin mamma inatt..
Han kom i säng senare än han brukar och somnade till halv 9. Vaknade halv 3 på natten och ville komma upp - det händer ibland att han vaknar men han somnar alltid om efter lite kel.. Men icke denna gången nehe! Jag försökte verkligen med allt. Försökte få honom att somna hos mig 3 gånger men nix ville inte han... Gick ut från rummet och lätt honom ligga själv ett tag men det hjälpte heller inte.. Försökte att verkligen låta bestämd med att nu vá det dags att sova.. Försökte att schhh ssccchhhh hela tiden men inte det heller!! Makalöst!!
Efter 1½ timme så gav jag upp och gjorde i ordning lite välling (vill inte att han ska få det som en vana) Efter lite om och men så tog han flaskan och drack ca 1 dl.. Sen la jag honom igen och strax efter halv 5 så somnade han om igen - skönt..
Så jag la mej igen och tänkte att nu sover han säkert läänge - till 9 kanske... Men nej då kl 6 va det upp igen! Trodde att jag skulle börja gråta så trött jag va...
Försökte att få honom till att somna om men märkte ganska snabbt att det va lönlöst - pigg som en lärka =) jipppii!!
Så vi gick upp och lekte lite försiktigt och mös lite.. Sen va det dags för morgon målet.. Efter det så va nog kl 8 tror jag. Jag va riktigt trött så jag la maj i soffan med Jacob och försökte få honom till att somna och det lyckades!! Sov ända till 11 =D Så trött va han allt lillplutten...
Så nu hoppas jag verkligen att han sover hela natten och ända till 7 helst *hoppas hoppas*
Sen åker vi hem imorgon, på kvällen hade jag tänkt! Föresten resan hit med bussarna (2 timmar) Gick kanon bra =) inget gnäll någonstans... Så jag hoppas på en likadan hemresa..

Idag har jag träffat denna tjejen från Stockholm som jag berättat om innan och det gick jätte bra =) En jätte rar tjej.. Hennes dotter va så söt men väldigt blyg hehe men så är det ibland fast hon va väldigt nyfiken på Jacob..
Jag hoppas att jag får träffa dom igen - nästa gång dom är och hälsa på hos sin mamma/mormor kanske ;)
Tack för en trevlig eftermiddag Ia och Isabell =)

Ja så va det de här med lägenheten då ju.... Massa krångel! Först så hade vi missat att fixa fram papper som bevisade att vi hade tillräckligt med årsinkomst och det skulle vara inlämnat igår (måndag) upps så det va bara till att fixa det snabbt som hundan, men mitt kunde dom inte få förräns på torsdag.. Sen va det en annan som hade tackat ja men tydligen så enligt abk så fanns det en chans till att han tackade nej till den och isåfall va det våran tur.. Men men jag tror inte att det kommer bli vår tur utan vi får snällt söka vidare..

Igår när vi kom hit så va det dags för Jacob att äta middag så jag börjar med det direkt..
Fram med burkmat - olja - minimaxen - förtjockningspulver och så fick jag låna Camillas handmixer så slapp jag ta fram min och riskera att glömma den här!
Häler allt i en skål och börjar mixa - soo far soo good
Sen ska jag rengöra mixern och då händer det som inte ska hända! Smarta Linda håller på att tvätta av den vid knivarna och samtidigt trycker jag på knappen - bara en hundradels sekund! Gjorde inte ens ont men blodet bara rann... Ropar på Camilla att jag behöver nog lite plåster... Plåstrar om maj bara för att få slut på blodet..
Men sen senare på kvällen så vill jag titta mer på det och upptäcker att den här kniven på mixern har slagit i nageln 16 gånger! Jag har 16 jack i nageln!! Fatta vad som kunde hänt om det inte varit nageln utan fingertoppen - ingen topp kvar alls då ju!! Usch snacka om tur i oturen...
hade jag haft en kamera så skulle jag tagit kort på min stakars nagel så att ni fått se hur edn ser =( liten nagel...  Så jag är lite öm i mitt finger men det går bra att skriva på datorn =)
klarar det mesta faktiskt hehe det som känns mest är när jag ska klä på Jacob får då utan att tänka sig för så använder jag det fingret hela tiden. Men det är väl bara en vana..
Har slagit i nageln ett antal gånger och det känns kan jag lova...
Så hädanefter ska jag aldrig låna en mixer av någon utan jag håller maj till min gamle goa.. Den skulle aldrig få för sig att skada maj =)
Nej men anlednigen till att det gick så galet som det gjorde va för att på min mixer så finns det en liten knapp som man trycker in och på Camillas mixer så va den knappen jätte stor och man behövde inte alls trycka så hrt på den. Det behöver man göra på min.. Men så när jag skulle tvätta den så höll jag uppvid som jag brukar bara det att där fanns den stora knappen =/
Ska även hädanefter dra ut sladen innan jag tvättar den - smartast så =)

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu...
Ska nog bäda ner maj i soffan och kolla på tv =) skönt
Camilla och Robban skulle stanna en stund till men det gör inte maj något alls. Sista dagen som hennes syster är här ju och jag ska ju stanna hela dagen imorgon, åker ju hem på kvällen så vi kan leka imorgon istället!

Nej nu kallar den underbara soffan efter maj!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: madde

var lite mer rädd om dina fingrar höredu ;)

2008-07-22 @ 21:25:00
URL: http://madickeen.webblogg.se/
Postat av: Ia

TACK SJÄLVA!! Vi hade en jättemysig eftermiddag i Simrishamn. Kul att träffas! Och du har världens gooooooooaste lilla kille. Vilket litet charmtroll. Isabell blev alldelles kär :-)



Kram

2008-07-23 @ 21:49:56

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0