Kidnappad!!!

Min son har blivit kidnappad! - Förvisso frivilligt ;) men ändå..... Lite iallafall...
Jag trodde att mamma skulle åka hem imorgon men så bara för att hon ska underlätta för bröllopsfixet så tog hon Villiam med sig och för att dom skulle hinna göra så mycket som möjligt så åkte dom redan idag och så ska jag och min syster + bebis åka dit på måndag - egentligen söndag men vi kom överens om måndagen för innan man är pigg och vaken på söndagen och kommit fram till Danmark så sover säkert Jacob så då kan vi lika gärna åka tidigt på måndagen...
Så istället för en dag ifrån Jacob så blev det 3!!!!!
Men men klart han ska få stanna några dagar hos mormor och morfar =) Jag har ju honom 24/7.. Och han har det bra där han är =)

Känns som om vi farit och flängt idag inne i stan - usch!
Först så åkte vi till hjälpmedelcentralen för att hämta Jacobs nya vagn - ställa in och greja tog 1 timme.
Och när vi va där så passade jag på att fråga om lite dusch-hjälp för det funkar verkligen inte längre i baljan så som han skriker och spänner sig så det gör kupiöst ont i min rygg.. Det tar ju så mycket mer på ryggen när han spänner sig också ju..
Men iallafall vi fick kolla på lite olika duschalternativ.. Och där fanns massa bra - som vanligt =)
Men jag fastnade för en som liknar en solstol som han kan ligga i och kan sitta. Och jag tror verkligen att Jacob kommer att gilla den. Sen när han blir lite större så finns där en som även används som toalett - man för den över toan. Så den blir bra när det är dags för "potträning".
Och så hade vi tur för vi kunde ta den med oss hem idag istället för att behöva vänta flera veckor.. Så den ska jag testa så fort jag får hem lillkillen =)
Vagnen har han åkt i massa idag och han verka gilla den - men jag tror det kommer att ta tid för honom att vänja sig att sova i den för Jacob är van vid att ligga på siden och krama sin nalle - även i vagnen. Och det kan han inte göra i den nya =/ Men det ska nog gå bra sen när han vant sig bara..
Sen har vi sprungit i massa skoaffärer för att hitta ett par satans skor till maj som jag ska på bröllopet ochd et va lättare sagt än gjort - Blir tosig ;)
Jag har korta fötter men dom är så breda och så tjocka så på längden har jag kanske storlek 37 men måste köpa storlek 41 för att dom ska få plats - jobbigt värre!
Så på första stället så hittade jag ett par som passade och satt perfekt - skavde inte någonstans men enda nackdelen va att klacken va jättesmal och det kan jag verkligen inte gå i och speciellt inte på bröllopet..
Så vi letade vidare på massa ställen men hittade inga...
Så bestämde vi oss för att köra inom skopunkten på väg hem bara för att kolla och efter lite letande hittade jag dom!
Skaver ingenstans och sitter perfekt och så va dom vita och skimrade så den färgen på kläningen jag ska ha kommer att skimra i skorna så det kommer att bli perfekt. Klacken på dessa va också smala men dom va gåbara iallafall =)

Så körde mamma hem maj och Jacob för han behövde vila och mamma körde och hämtade Villiam och så la jag Jacob för att vila efter maten och bad lillebror vara barnvakt sen körde vi till Gittes för att köpa tyg till kläningen och efter lite letande så hittade jag det perfekta tyget och färgen är helt undebar =)
Så nu hoppas jag att mamma har förstått exakt hur jag ska ha det men jag tycker att det låter som det iallafall.
Klänningen kommer att bli sååå fin!!
Sen körde vi och handlade på kvantum sen hem och så va det dags för resan till Danmark.
Och ja dom är på vag, skulle vara hemma i Helsingör halv 8 så det är snart det..
Själv sitter jag här och dricker lite smirnoff ice och ska snart korka upp vinet - gott!
Jag ska inte ut eller så, kände bara för att dricka lite gott =)
Har ingen att gå ut med ändå för alla jobbar eller gör annat och så ska jag ju iväg imorgon så jag får spara maj tills dess - inte kul att komma bakfull ju hehe...

Nej nu ska ja sätta maj och tragga lite skit med min lillebror =)

Ha det så kul alla!

Puss puss
 


Och ett stort grattis till min brors flickvän som fyller 20 år idag!!!

Grattis Linn!!!


Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0