Ia och Stina

Jag svarar på era kommentarer här så att jag vet att ni sett det =)



Tack Ia och Isabell...
Ja min son har namnsdag idag fast det har vi inte firat på något speciellt sätt..
Hej Stina!
Kul att du hittat till maj =) alltid roligt att få reda på nya läsare...
Ja visst skriver från hjärtat mitt ;)
Vi har fått lägenhet genom ABK och hehe nej dom har ingen pool, men vi ska ha en pool ;) En sån vanlig...
Vi ska flytta till Hammar utanför Kristianstad (vet inte vart du kommer ifrån så jag vet inte ifall du vet vart det är)
Jag är ensamstående men jag ska bli sambo med en annan tjejkompis som också är ensamstående med sin lilla dotter. Så vi valde att flytta ihop så slipper vi vara så ensamma längre =)



Fredag idag och vi har haft mamma på besök en liten runda. Va och lämnade en massa bananlådor och ska komma med ännu fler imorgon...
Har varit på den lilla lekplatsen idag (utanför tant Tess) och gungat lite, det funkade bra där med men jag gillar den andra lekplatsen mer så det lär nog bli den i fortsättningen - tills vi flyttar =)
Jag hoppas att det finns en sådan bra lekplats i närheten där vi ska bo..

Idag ringde jag till min hyresvärd och sa upp lägenheten och imorgon ska jag dit och lämna en skriftlig uppsägning.
Så Berättade jag att vi sökt denna lägenheten för 2 veckor sedan och att vi fick den och att det va inflyttning till den 1:e augusti... Oj, sa han, det va snabba ryck..
Ja det kan man säga haha.. Så frågade jag ifall han trodde att någon kunde ta lägenheten så fort som möjligt.
Ja inte till den 1:e augusti men den 1:e september ska inte vara några problem, sa han... Sjukt gött ju!!
Så då får jag bara en dubbelhyra men så har vi ju Yessicas kvar och jag har lovat henne att jag ska hjälpa henne så gott jag kan, vi fick låna av mamma ifall det krisade så det är helt underbart.. Men det kommer att bli tre tuffa månader ändå =/ Men det är det värt minsann =)
BTW Tess och Ken ska ta över lägenheten, skönt för dom... Min hyresvärd tyckte att dom lät helt reko så han skulle höra av sig till dom ifall dom fick den men det tror jag att dom får...

Sen ringde jag till försäkringskassan för jag måste ha ett intyg ifrån dom om att jag får pengar av dom varje månad.. Så dom skulle ringa upp maj snarast och fixa det till maj. I värsta fall så kör vi bara inom där innan vi ska skriva kontrakt på torsdag.. Och skulle det inte gå så har jag intyg på mammapenningen, men det hade varit bra ifall jag fått intyg på vårdbidraget också fast att det inte kommit igång ännu.. Jaja det löser sig alltid..

Klippte ner naglen på mitt skadade finger - trodde att det skulle göra ont så jag har dratt maj från att göra det innan men det gjorde inte alls ont... Mitt stakars lilla finger eller nagel hehe - massa jack ///////// typ så hehe..
Det blir väl bra så småningom =) Tar sin lilla tid att växa ut bara...

Ikväll ska jag börja packa jippppiiii!! Så roligt! Iallafall i början haha innan man tröttnat på det...
Ska försöka packa alla 6 bananlådor som mamma hade med sig för imorgon ska dom ta med sig ännu fler. Det krävs en hel del faktiskt...

Egentligen skulle Tess och Ken komma ikväll men dom fick ändra på det för dom skulle hem till Kens föräldrar och äta tror jag... Men dom skulle komma förbi när dom skulle hem om det inte blev för sent..
Man träffar aldrig dom längre =( tråkigt.... Och mindre lär det bli nu när man ska flytta in til the big city hmm i utkanten då ;)

Jisses va Jacob är arg där inne.. Har precis varit där inne men han tror nog att han bara skulle vila middag för han somnade direkt när jag la honom och så vaknade han för 15 minuter sedan och kämpar för fullt hörs det som... Sen ibland så bara ligger han och hmmm hmmmar och sen skricker han men går jag sen in där så skrattar han...
Inte lätt alls lillkillen men ni är det sovedags... Jag vet att han somnar snart...

Ja just det =) Fick hem min laptop idag =) Sjukt gött....

Nej nu måste jag laga lite mat - typ pyttipanna och ägg mums..

puss puss

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0