Bloggdags kanske..

Hej hej!

Skulle egentligen in till ögon med Jacob idag men när jag vaknade i morse så trodde jag att jag åkt på någon magsjuka - usch! Så efter 2 besök på dasset så ringde jag och sa att vi intekunde komma och ja sen har jag inte varit på toa igen haha mysko... men men så kan det bli ibland!

Ska verkligen få med så mycket som möjligt i detta blogginlägg för jag har en tendens till att glömma hälften av vad jag vill ha sagt och sen kommer jag på det när jag går upp men sen nästa gång jag sitter här så har jag glömt det helt.. Mitt minne sviker rätt bra nu för tiden =/

Idag har lillkillen och jag varit på den nya lekplatsen här i åhus, eller den har funnits väldigt länge men dom har gjort vid den och det blev verkligen  kanonfint =D
Jacob fick gunga i en jättestor gunga och han gillade det plus att det är riktigt bra för honom och gunga då han tränar upp sin balans men vanliga gungor funkar inte så bra för honom men nu har dom denna där han kan ligga i istället =)

Imorgon ska Jag, Jacob, Lisa och Emma åka till Kivik och gå på marknad. Ska bli skoj - den marknaden är tio gånger bättre än maria magdalena. Så de lär väl bli att  man handlar litta kan jag tänka maj.. Brukar bli så.. Hoppas bara att vädret är fint =/

Hur mår vi nu för tiden då?
Jo Jacob - min stjärna! Han mår bra, har blivit fri från sin lilla "förkylning" eller vad man kan kalla det? Han är kry nu iallafall =)
I 3 dagar nu har han varit på kanon bra humör - har kunnat busa massa med honom =) Han har varit väldig lätt att ha med att göra faktist så jag håller tummarna på att det fortsätter så nu ett tag så att jag kanske kan få må lite bra emellanåt för det är verkligen inte lätt att handskas med verkligheten när man har en son som bråkar hela tiden..
Vissa dagar är det verkligen skit - jag mår skit... Vissa dagar vill jag inget hellre än bara gråta och glömma verkligheten.
Men sen kommer sådana här underbara dagar och då glöms det jobbiga bort..

Men samtidigt som jag tycker att allt är så jobbigt med Jacob, om hans cp-skada speciellt. Just det att ta det till sig är jobbigt. Att den finns där bekommer maj inte för vad kan jag göra åt det.. Inget! Jacob är min son och jag skulle göra allt som står i min makt för att skydda honom. Men det är en jobbig tid för maj just nu - när jag bara kommer förbi den så blir allt toppen för det vet jag men just nu så snurrar allt runt runt runt hela tiden..
Jag mår dåligt, psykiskt dåligt.. Men jag har så satans svårt att prata om det. Har redan träffat psykologen en gång och det gick väl sådär.. Fast egentligen så har jag väl inte svårt att prata om Jacobs sittuation men bara det att jag har så svårt att låta bli att gråta och jag verkligen hatar att gråta inför andra.. Så när jag va hos psykologen sist så grät jag minsann inte.. Fast nästa gång jag ska dit så är jag säker på att jag kommer att gråta för denna gången kommer vi att prata om Cerebral Pares... mmm ja vi får se...
Nästan varje gång jag pratar  med min bror i telefon så brukar han alltid säga till maj "snälla Linda låt inte detta knäcka daj, lova maj det.." Och det lovar jag dig Richard att det finns inget som kommer att knäcka maj.. Det kvittar hur dåligt jag mår så kommer jag aldrig låta det knäcka maj för vad kommer att hända med min lille Jacob då?

Nej orkar inte skriva mer nu..




Kommentarer
Postat av: Miian

Skickar dej den största varmaste kramen jag har på lager,den behöver du!

Detta kommer inte knäcka dej,tvärtom...du kommer växA med uppgiften och bli den där tuffa starka Linda...jag lovar!

Men man måste få ha downs ibland.

ibland är det skönt att bara böla av sig,så kännd det lättare efteråt..hoppas du har nån eller finner nån där du kan känna dig trygg och kunna gråta ut,ibland är det bara det som gäller...att släppa på principen!

Massor med kramar till dej!

2008-07-14 @ 23:52:51
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Ia

Du får gråta! Det är för dj...ligt att det här har drabbat Jacob och dig men glöm inte att du har fått en solstråle! Vet att du hittar styrkan i Jacobs ögon, vackrare son finns inte!

Finns här om du behöver en axel..

Det är en sorg som du måste igenom och den tar sin tid.... men du kommer stark ut på andra sidan med en leende Jacob vid din sida, det är jag säker på.



Kram

2008-07-15 @ 16:14:31
Postat av: mia

skickar en kram till dig.

2008-07-16 @ 10:53:40
URL: http://tallulla.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0