Torsdagen den 31 januari 2008

Förmiddag

Vaknade sent idag, halv 9.. Skönt att sova ut men ibland blir det lite för mycket sömn..

Va rätt så trött när jag vaknade men efter lite morgon mys med min kille så kände jag maj pigg igen (",)

Va nere i byn, på banken och hämtade ut pengar och så va ja på konsum och handlade lite fika till maj och Cicci. Hon kommer snart, hon skulle lämna pengar för ikväll kommer tjejen med alla underkläder som i beställde på min inflyttningsfest (",) Det ska bli kul att äntligen få hem det.. Jag beställde ett sett som hette "soo sexy" i rött, riktigt snyggt va det och ja lovar! Vilka bomber! Wow! Nej så det ska bli kul att få det.. Men jag ringde henne igår och då hade hon inte fått grejorna än men trodde dom skulle komma idag med posten och då ringer hon maj så vi kunde bestämma tid...

Min syster ringde innan och berättade att hon träffat Carola, hon som förlöste maj... hon undrade hur det va med maj och Jacob och hälsade så gott (",) Men så fick man lite ångest för att man inte varit och hälsat på, vilket jag lovade Carola precis innan vi åkte till Lund...

Men nu tycker jag nästan att det gått så lång tid att det känns lite konstigt att komma dit och tänk om jag nu går dit och så jobba ingen som va med på min förlossning, det hade känts dumt! Har faktiskt hänt 2 gånger inne på Neo (i Kristianstad) att jag gått dit efter Läkarebesöket och så har det inte varit någon man känner.. Konstigt med tanke på att man bodde där i en vecka och tycker att man borde träffat alla som jobbar men dom är väl antagligen massa massa som jobbar.. Men när jag fått körkort så ska jag minsann köra till Lund och hälsa på och det kommer att bli kul, så får jag hoppas på att där är någon man känner igen (",)

Nu kommer Cicci..

Hej så länge!



Eftermiddag
Nu har Cicci gått hem för ett tag sen, Jacob har sovit i snart 2 timmar så jag har hunnit städa så det är riktigt skönt nu när det är gjort... Måste bli lite bättre på det där med städningen MEN det är såå tråkigt blää... Men när Jacob börjar krypa så vill jag inte precis att han ska stoppa i sig en massa smuts från golvet bara för att jag är så dålig på det!!! Nej Linda nu får du skärpa daj (",)

Men när man väl har städat så är det så skönt, så rent överallt haha va klok jag är! Haha!

Lisa ska komma hit men jag vet inte när, då ska vi till affären och handla allt som behövs till Jacob så att jag slipper ränna upp där stup i kvarten haha...

Så ska vi köpa något gott till ikväll, vi snackade om fruktsallad och det är gott men sen så är det ju gott med grönsaker att doppa i dippa mm...

Jaja får se va vi tar, blir gott vilket som.. Så ska vi kolla på BoogieMan2 (",)

Nu hör jag att min lillkille har vaknat så jag får gå in och mysa lite med honom sen ska jag ringa till Lisa...

puss



Sen kväll

Jaha då va det kväll, har precis slängt in en maskin tvätt. Måste få lite rent tills imorgon då jag ska till mormors danskväll (",) Det ska bli så kul, tänk att mormor äntligen gör något stort på sin dag..
Fyller 70 och hyrt lokal och en orkester hihi riktigt kul.. Och så ska jag äntligen få se Josse och hennes mage (",)
Har faktiskt inte träffat henne alls sen hon blev gravid så de ska bli spännande att se hur rund och go hon är..

Lisa har precis kört hem, skulle egentligen sovit över men hon hade fått sån hosta så hon hostar hela nätterna och då är det skönast att sova hemma där det finns hostmedicin ju.. vi får ta övernattning en annan dag hehe kan vi se en annan skräckfilm ju, jag har nog någon till som är värd att se..
BoogieMan2 va helt okej men gud va jag saknar riktiga skräckisar, sånna man riktigt hoppar till utav.. För det är nog riktigt längesen jag såg en sån... Jag vill bli riktigt skrämd!

Innan vi kollade på film så körde vi till kvantum för att handla lite frukt och så skulle jag handla till Jacob.
Jacob va på hur bra humör som helst så jag tänkte att detta kommer att gå galant men tji fick jag... Kom inte mer än innanför dörren så självklart kräkte Jacob och blev totalt vansinig! Och då spänner han varenda muskel och ben i kroppen så folk måste nog undra hur fan jag håller mitt barn, jag blir så arg på folk som tittar snett på en och får direkt förutfattade meningar om sånt! Dom vet ju inte för fem öre hur Jacob är.. Men men dom ska vara glada för att dom inte kommer med konstiga kommentarer för jag har att säga till mitt försvar haha!!
Men iallafall inne i affären så gick det från och till. Men vi fick det vi kom för och sen åkte vi hem igen.

Jag började göra vid Jacob för sängen och Lisa började med fruktsalladen.. Sen fick Lisa köra till hennes föräldrars hus och hämta en reserv nyckel till deras bil för hennes mamma skulle låsa upp bilen och nycklen gick av, inte lätt men så fick jag ta över salladen så vi gjorde hälften var haha.. Till salladen hade vi vaniljyoghurt mmm mm va gott!!

image464

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0