Tisdagen den 22 januari 2008

Klockan är nu 15.45 och Jacob vilar lite, på riktigt dåligt humör, tror han har lite ont i magen så det blir katrinplommonspure till killen när han vaknat igen...

Hans mage är ju aldrig som den ska vara =/ alltid hård!

Men det är j för att han inte vill dricka någon vätska alls och det lilla som jag blandar ut i maten är ju inte mycket i längden... på tal om det haha igår till middag skulle Jacob få kalops och så råkade jag få lite för mycket vatten så det blev soppa haha så Jacob åt soppa igår... Men han verkade gilla det så det va ju tur det...

Idag ska vi inte göra så mycket...

Ska ner till byn en runda men det tar vi ikväll när vi går kvällspromenaden, och det är ju faktiskt inte så länge till haha brukar ju bli vid 5 halv 6

Så om jag ger Jacob lite gröt vid halv 5, om han vaknat, och katrinplommon så kan vi ut och gå sen när vi kommer hem så blir det dags att sköta magen, får nog massera magen lite också... så kommer det inte ikväll så kommer det imorgon, brukar bli så!

Tänkte att jag inte skulle duscha ikväll med Jacob så kan jag kanske få tummarna ur röven till att trampa lite på min trampmaskin =S är ju såå duktig på det haha... men jag vet också att när jag väl sätter igång så kan jag ge järnet... Och det måste jag!

Fuskade lite och ställde maj på vågen och blev måttligt besviken, har inte gått ner något alls!

Ja så detta lär ju ta tid och inte lika snabbt som jag vill =/

Fast va kan man begära av mina 25 minuters promenader! Längtar tills jag kan gå längre men min kondis är verkligen inte på topp plus Jacob inte gillar för länge (men han ska gilla det, det ska jag se till.. Fortsätter jag så här så kommer han snart att tröttna på att gnälla) Men när det blir av då ska jag gå låånga runder och då ska det minsann synas på vågen snabbare än vad det gör nu (",)

Denna gången så har jag tagit mina mått också och det tycker jag nog ska bli det spännande av allt, att få veta hur många centimeter man krympt! Det ångrade jag som fan att jag inte gjorde sist! Så nu har jag gjort det i alla fall!

Längtar längtar längtar tills det börjar synas, ju snabbare det syns desto större motivation kommer jag att ha...

Men som sagt så kommer detta att ta tid =/ fast huvudsaken är ju att det går neråt i alla fall!

(Även om det inte gör det än)

Mamma ringde idag, kul att höra ifrån henne! Även om det bara är några dagar sedan dom flyttade.. Dom hade det bra i alla fall..

Dom skulle till banken idag och se om dom kunde få ta ett litet lån för i Danmark så gäller följande när man skaffar hyresrätt: du måste lämna en deposition på 3 månadshyror plus 1 vanlig hyra och i och med hyrorna ligger närmre 10 000 i månaden så innebär ju det att dom måste punga ut mellan 35 000 och 40 000 för att få en lägenhet och det är ju inte det lättaste när dom inte fått huset sålt heller! Och nu när pappa fått jobb i Danmark så finns kanske chansen att dom får låna till just detta, om dom förklarar hur det är, han har ju jobb men ja det återstår att se... Beror också på va det är för handläggare dom får! Hoppas att det är en snäll i alla fall!!

Den här depositionen den får man tillbaka igen när man flyttar så det är ju bra för då har man den till nästa lägenhet så det är ju bara första gången det gäller!

Så nu har Jacob vaknat och sitter i sin gåstol, väntar på att mamma ska sluta skriva och göra lite gröt till honom haha...

Hörs ikväll när lillen ligger i sin säng..

Hej hej!!

Då va kvällen kommen (",) klockan är nu 20.00 för att vara exakt..

Har pratat med Emma en stund så därför jag inte skrivit tidigare.. Jacob somnade direkt ikväll också och fortfarande kan jag inte förstå hur han kan sova så mycket på dagarna och ändå sova på natten men jag ska väl inte klaga heller för då har jag ju tid till att göra saker här hemma också ju och det är ju bra!

Emma är på väg, eller hon skulle snart cykla hit i alla fall, vi ska inte göra så mycket utan mest bara tragga lite... Skönt med lite kvällsbesök (",)

Ja vi va ju ute och gick lite jag och Jacob, en runda på apoteket för glömde en sak när jag va där igår, så tänkte jag att vi skulle hälsa på Annen (",) inte varje dag man träffar henne ju och så bor hon precis vid apoteket... Stakars Annen som har brutit armen sin L

Men det va kul att träffa henne i alla fall.

Jacob va så lugn i början när vi va där, Ann satt med honom i famnen nästan låg ner!? Och hur han kunde acceptera det förstår jag inte riktigt men det måste bero på att han så fascinerad av Annen (",) Bara låg och tittade på henne hela tiden haha.. Men sen när hon inte orkade hålla honom längre, pga. armen, så fick han komma till mamma igen och då kom han tillbaka till verkligheten haha så då va de gnäll dags igen...

Men vi skulle ändå gå hem igen för det va dags för Jacob att uträtta nr 2 (",)

Jag han i alla fall dricka en kopp te och det va gott! Dricker inte te så ofta längre, ska nog börja med det igen...

Sen när vi kom hem så va det alltså dags för magen att skötas och som vanligt när lillen behöver hjälp på traven så satte jag honom i hans *bajs position* (",)

Till början är han så arg och böllig men efter en stund så kommer det igång och då krystar han för kung och fosterland haha ja lovar! Han låter värre än när jag kryste ut honom haha...

Visst skötte han lite grann men det kommer att komma mer imorgon för där va inte tillräckligt, stakars liten! Men han få ha lite mer katrinplommon så blir det inte så jobbigt för honom (nu kom Emma)

så ikväll blir det ingen film för min del utan jag får berätta om en film jag såg häromdagen...

I´m Legend

Handlar om ett virus som smittar ner en hel stad och där finns en som klarar sig (Will Smith)

Dom smittade blir som galna odjur...

Han försöker hitta ett medel som hindrar viruset för att föröka sig...

Väldigt bra film, stort plus från maj!

Man blir väldigt förvånad av slutet bara men det gillar jag!

Mer säger jag inte för denna är värd att se...


Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0