Söndagen den 27 januari 2008

image61

Jacob fyller 8 månader!!!

image62 image63



Tänk vad tiden går snabbt, om 4 månader så är det 1 år sedan Jacob bestämde sig för att titta ut (",)

8 månader! Wow.. jag har varit mamma så länge! 8 månader..

förstår inte vart tiden tagit vägen bara?

Jacob och jag har inte gjort något speciellt idag, bara myst och tagit det lugnt...

Blir kanske film när lillkillen lagt sig, har ju en hel del filmer nu igen (",)

En snabb genomgång på vad som hänt i helgen:

Fredag:

Först på förmiddagen så va jag på jobbet och hälsade på, fick då reda på att en massa tjänster lagts ut en att sista ansökningsdagen redan varit så det va mindre roligt =/

Men förutom det så va det jättekul att träffa dom på jobbet.

Sen gick ja hem till Emma för att låna en klänning och så blev jag bjuden på frukost...

Märk väl att de blåste och regnade och Jacob va hur duktig som helst i sin vagn?!

Hos Yessica som sagt, inflyttningsfest och 20årsfest.. det va trevligt, det va jag, Yessica, Isabell, Alexandra, Vicki, Lotten, Sara och Sara...

Efter Yessica så blev det Banken, väldigt längesen som jag va där! Men va lite folk! Först vid 1 kom där folk men det va aldrig riktigt mycket folk som man är van vid när man va på Banken innan... Men är man bara ett roligt gäng så blir det lyckat ändå (",)

Blev att man tog bussen hem 20 över 2 för jag va den enda som skulle till Åhus så det va lika bra, men så träffade man J på bussen så han fick ju följa med hem och ha lite skoj... Händer inte allt för ofta nu för tiden ju...

Lördag:

Tess kom hem med Jacob vid halv 11, blev lite förvånad av att jag va hemma, skulle egentligen sovit hos min kusin Vicki men bestämde maj i sista stund att åka hem ända...

Jag vaknade direkt och kände maj pigg så det va skönt, inte bakfull (",)

Tess stannade en stund så vi kunde snacka om fredagens bravader...

Det va ju sånt skitväder så vi stannade hemma, förutom att i va i affären en snabbis och gud va det blåste, det va riktigt nära att vagnen blåste omkull, ena sidan lyftes från marken så det va jävligt tur att jag va snabb för annars hade vagn och Jacob legat på marken, jädrans väder..

Ja sen när jag lagt Jacob så blev det lite film (ovanligt haha)

Tittade först på "Wet hot American summer" hmm ja det kan nog klassas som årets sämsta film! Blää... hur kan man komma på något i den stilen va?

Sen kollade jag på en annan som va bättre "Nannies Diaries"

Filmen va bra förutom att det är en sån film som har en berättare eller tänkare eller va man säger... Men förutom det så va den bra..

Och så har vi då idag, söndag!

Jacobs 8 månaders dag idag! Och ja den har varit lugn...

Har varit borta i huset och stängt av värmen och varit en runda i affären..

Jacob sover och jag ska titta på film (",) (typ det ända jag gör haha)

Ha faktiskt varit duktig idag och äntligen plockat undan julen, förutom gardinerna och stjärnorna. Stjärnorna är svarta så dom får stanna uppe ett tag till.. Men skönt nu när det äntligen är gjort. Så får jag ta och dammsuga och torka golv imorgon, gillar inte att städa på kvällarna så det får jag ta imorgon när Jacob vilar middag..

Min föräldrapenning har inte kommit än? Trodde den skulle komma i fredags! Jag hoppas verkligen att den kommer imorgon för annars har jag inga pengar på kontot är dom ska dra till mina räkningar.. Men jag tror jag får dom imorgon....

har gått igenom alla mappar med bilder på Jacob och försökt komma ihåg alla bilder som fanns på bloggen och jag tror att jag fått med alla så nu ska jag bara vänta på en dag då Lillebror inte ska ha sin dator på hela kvällen så att jag kan lägga upp dom igen och det lär ta lite tid =/ men bilderna ska dit igen så är det bara...


Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis på din 8månaders dag :D

2008-01-28 @ 21:52:40
URL: http://maddza.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0