Så jävla bra haha...

Kom på en super bra ide idag!

Istället för att jag ska sitta nere hos min lillebror hur länge som helst på kvällarna så kan jag ju skriva allt hos maj och sedan lägga in det på min kamera och lägga upp det på min blogg hos lillebror, jag är inte vidare snabb på att skriva på datorn haha!

Och då ska jag nog få med maj allt jag har att skriva, om jag har hela dagen på maj!

Men man vet inte med maj! Kan va riktigt tankspridd ibland...

Och det funkade fan ta maj (",) har testat det nu...

Så jaha vad har hänt än så länge då...

Jacob sover middag nu och jag sitter som sagt och skriver lite

Dagen har varit lugn än så länge, vi har väl mestadels sovit hela förmiddagen.

Jacob vaknade strax efter 7 idag och jag va riktigt trött, la mig väl för sent, så Jacob fick medicin och ny blöja och sa la vi oss igen fast nu fick han komma till mammas säng.

Jacob vaknade inte förrän 8.30 men vi stannade kvar i sängen och bara mös, sen va det dags för välling och den fick han 9.15 och han somnade igen! Han va nog väldigt trött för han vaknade inte förrän 11.30, och nu sover han igen och klockan är nu 13.45...

Jag hoppas verkligen att han kommer att kunna sova inatt ändå men det tror jag att han gör...

Vet inte riktigt va det är med Jacobs hår idag hihi, det bara står rakt upp på vissa ställen! Kvittar hur mycket vatten jag har tagit så vill de bara inte ligga haha...

Så idag har han fått ha tuppkam och stubb haha, fast det håller ju inte så länge det heller ju.

Så mjukt och lent hår dom små har så är det nog rätt omöjligt för dom flesta haha...

  
 
  

Igår när jag skulle lägga maj så vaknade lillkillen!

Skit också tänkte jag då får ja bli uppe!

Men så bäddade jag om honom och släckte lampan och la maj själv, tänkte att jag får chansa och se ifall han somnar om...

Och det gjorde han, efter ungefär 10 minuter men han va tyst hela tiden, kunde höra hur han flyttade runder och vred på sig, men inget gnällande i alla fall (",)

Så det va ju skönt!

Vet inte riktigt va vi ska göra idag...

Tänkte ut och gå lite senare ikväll om det inte blåser men det ser riktigt lugnt ut så det blir nog en liten promenad ikväll...

Men man vet aldrig med det svenska vädret, så tråkigt!

Undrar egentligen när snön ska komma?

Men den kommer väl till sportlovsveckan som vanligt!

För min del tycker ja det är skönt att vara utan snö, men ja vill se hur Jacob reagera på det hihi...

Och så bara älskar jag när allt är så vitt, träden är för underbara när snön ligger på...

Så länge det är vitt och fint får det gärna va snö men när det blir halt och slask av allt så kan det försvinna igen, gillar inte slask!

Nej nu måste jag greja lite här hemma!

Men jag återkommer med lite mer information senare (",)

Som sagt så kan ja skriva lite när jag vill, för jag är ju så smart haha!!

Bjuder på lite bilder på min prins


image460

 
 

Han är rätt rolig Jacob, han kan skratta och va jätte glad och så tar jag fram kameran, då slutar vi skratta ja! Haha...


Hejhej...


Klockan 16.00

Jacob sov ända till 15.30! Förstår inte vad det är med honom? Sova i princip hela dagen ju!

Nu ligger han på sin matta och leker lite, får vi se hur länge han roa sig själv hehe!

Lite gnäll och sen pratar han som aldrig för haha rolig han är...

Kom på att nästa söndag så fyller Jacob 8månader!

Shiit va tiden går snabbt asså!

Om 4 månader så fyller han 1 år!

Lillkillen blir bara större och större...

Undra när han ska få sin första tand? Hoppas han fixar det bra...

Ojojoj nu är killen arg (",)

Hej så länge!



Hej igen (",)

Ja då va klockan 19.10 och jag har precis nattat Jacob, han sover inte riktigt än men det dröjer nog inte länge till för han va riktigt trött.. Tror han har sovit för mycket idag därför han är trött, jag blir själv mycket tröttare om jag har sovit för mycket...

Ja och va har vi nu gjort ikväll då hmm Jacob vaknade som sagt halv 4... Mös vi liten stund i sängen sen gick vi upp och halv 5 va det dags för kvällsgröten, päron/äpple gröt, han gillar den smaken faktiskt så då går det lugnt till...

Sen gick vi ner till lillebror för att väcka honom men han va redan vaken...

Sen tog vi vagnen och gick en runda, ska bli lite duktigare med det nu tänkte jag (",)

Det blev bara en runda på 25 minuter för Jacob är inte helt överförtjust att åka för länge men när man går med Jacob så räcker 25 minuter gott och väl för han vill att det ska hända saker så då gäller det att gå sicksack studsa upp och ner, och går man då också i rask takt så lovar jag att man blir svettig haha. Men det är väl det som är poängen (",)

En sån runda en eller flera gånger om dagen så ska killen nock vänja sig och mamma får lite motion och det skadar aldrig!

Jag har ca 4 månader att gå ner en hel del...

Tog ju maj rejält under graviditeten plus lite till efteråt, hur mycket behåller jag för maj själv.

Jag blev gravid 19 augusti och hela året innan dess så kan man säga att jag hårdbantade, levde på bara frukt, grönsaker och citronvatten, visst åt jag vanlig mat men det va inte mycket. Jag va hårdast under sommaren för då åt jag nog ingen mat alls utan enbart frukt och grönsaker...

Så fort jag fick ett positivt test så åt jag allt jag inte hade ätit innan i princip... Jävigt dumt gjort men va fan ja va ju gravid och då ska man få unna sig det man vill ha (",)

Så ja under min graviditet så gick jag upp 33kg! Inte lite!

Lyckades gå ner lite efter men det va inte mycket och sen har jag bara inte haft ork till det och istället för att äta ordentligt så har det blivit snabbmat hit och snabbmat dit och hur hälsosamt är det på en skala?

Så jag har mycket att jobba på och nu är det bara 4 månader kvar tills det är ett år sen jag fick Jacob och då vill jag ha gått ner minst hälften av min övervikt! Det kommer att bli svårt men jag ska fan klara av det!!

Som sagt har jag ju klarat det en gång innan så visst ska jag klara det igen men förra gången hade jag lite mer motivation... Men viljan finns någonstans, ska bara leta fram den.

När vi kom hem efter promenaden så tog vi en dusch tillsammans!

Blev minst en halvtimme i duschen om inte närstan 45 minuter...

Lyckades ta lite kort också, tur man har fiffiga inställningar på sin kamera haha!

Inte lätt att ta kort på oss när det bara är vi, men med lite böcker och en självutlösare så fixade jag det jättebra! Fattar inte varför jag inte gjort det innan så nu blir det nog lite mer kort på oss tillsammans vilket jag inte har många av...


image470

 
 

Nu är klockan 18.45 och jag är nog färdig med mitt skrivande...

Lillebror sticker inte till jobbet förrän 22.30 så jag har gott om tid på maj att göra annat!

Måste ner i tvättstugan och slänga in tvätten i torktumlaren!

Ska nog kolla på en film, blir nog Halloween! Vet inte om den ska vara skräck eller vad men ja får prova och se, är den för läbbig så får jag stänga av den helt enkelt (",)

Jag har inget emot skräckisar men jag är inte så förtjust med att kolla på dom själv, vill gärna ha någon hos maj då...

Jag kan nog skriva ner om va den handlar innan jag lägger ut denna på bloggen!

Hörs igen vid 23.00 tiden, tar ju lite tid att lägga upp bilderna ju...

Hej hej!



Klockan är nu 22.05

Filmen va helt okej! Det va inga problem med att se den själv, visst va den läbbig emellanåt...

Men man visste hela tiden va som skulle hända så man blev inte precis rädd heller, 1 gång hoppade jag till... Sen i slutet va den spännande och inte läskig för man visste hela tiden att hon skulle klara sig, finns ju alltid en som överlever haha konstigt nog!

Tur att man lever i en normal familj, tänk om man haft en sådan bror!

Jag varnar alla: se upp för småsyskon med äckliga masker och speciellt på halloween (",)

Tänkte gå ner till lillebror nu, kanske han inte sitter vid datorn *hoppas hoppas*

Och håll tummarna på att detta funkar, annars har jag suttit och skrivit om min dag helt i onödan haha och jag lär ju inte skriva om det iallafall...

Ja och det funkar!!
Sjukt gött, behöver man inte sitta här hur sent sdom helst, kanske man kan komma igång igen med bloggandet.. Rätt skönt att få skriva av sig faktist (",)

Nu ska jag läsa lite bloggar

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Vanja

Hej.

Vad kul att du börjat skriva igen.. =) Kul att läsa.
Ska till Barnmorskan på onsdag...Väntar mitt första nu....=) Kram Vanja

2008-01-21 @ 17:14:47
URL: http://vanjal.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0