Så fruktansvärt..

dålig på att skriva bloggar nu för tiden =/

men de blir så när man inte har internet utan lånar lillebrors när man har ork..
pallar inte att skaffa eget heller, vet att om jag har eget så lär ja sitta varje liten ledig tid framför datorn och det har jag inte tid till egentligen, så mycket man måste göra ju... ja bli lätt databeroende så då är det lika bra att vara utan..
men nu för tiden så sover ju faktist Jacob hela nätter (",) så då kan man sitta uppe längre så kanske jag kan komma igång med bloggandet igen, har ju tillgång till internet efter 22.30 vardagskvällar då min bror jobbar natt..
Jacob lägger ju sig redan kl 19.00 på kvällen så då hinner man göra det man ska innan det är dax för blogga (",)
så ja jag får väl se hur det blir... det känns ju skönt när man kan få skriva ner va man känner och så, slippa att ha allt inom sig, även om vissa saker aldrig kommer att skrivas här..

jag har iallafall börjat inse mina känslor för Jacob, som kanske inte har varit så starka innan som jag velat...
antar att det lätt blir så..
när Jacob föddes och allt va så kaotiskt så va ju Jacob så lugn, känslorna för honom va helt magiska då.. trodde inte jag kunde älska någon så mycket men efter 3 veckor så börjar han skrika och skrika, hela tiden skrek han och det kvittade va jag gjorde.. ville väl först inte inse att han hade kollik men sanning kom närmre och Jacobs kollik fortsatte till han va 3 och en halv månad... under tiden som han hade kollik så försvann nog mina känslor för honom, kunde väl inte riktigt älska honom antar jag.. svårt att förklara men så va det!
och stark ska man visa sig vara utåt när man egentligen inte mådde så bra, de kunde vara riktigt tufft ibland...
sen efter kolliken så visst blev Jacob mycket lugnare men han hade sådana humörsväningar så det heter duga!
han totalvägrade att ligga på mage eller rygg, hatade när man skulle byta blöja eller sätta på honom kläder, ville inte äta vanlig mat eller dricka något mer än välling.. hatade att åka sin vagn eller att åka i bilen, det enda han i prinsip gillade va att vara i sin mammas famn! och helst inte i någon bärsele! ja och nätterna ska man egentligen inte tala om.. fy fan!! vilka nätter det kunde va... 5-6 gånger per  natt och inte det att han skulle äta för det gjorde han 1 gång ibland 2 utan när han väl va vaken då bara skrek han och gnällde... kunde sitta och vagga honom i timmar utan att han somnade... så till slut så sov han hos maj, hela nätter... det va ju mycket lättare att få honom att somna om hos maj men även om han sov hos maj så vaknade han många gånger...
men nu.. han är så annorlunda.. nu ÄLSKAR jag Jacob så in i  norden, vet inte vad jag skulle gjort utan honom...
han är mitt allt! mitt ALLT!!!!!
och han är bara min (",)

  

pga Jacobs start i livet så har han fått epilepsi, inte hela världen! det går hur bra som helst, han har förvisso inte fått något anfall så det vet jag inte hur det kommer att va men det får ja se när det kommer, har ju medicin till hans anfall så det ska nog lösa sig...
upptäckte Jacobs epilepsi av att han börja rycka i kroppen och drog sig tillbaka så jag ringde hans barnläkare och berättade som det va och hur ofta det va bla bla bla... blev uppsatt på undersökningar efter undersökningar och utav det så fick vi reda på att han hde epilepsi så nu har han en medicin som verkligen är bra, har tagit bort i princip alla ryckningar, han har väl i snitt en ryckning om dagen och det är knappt så att jag själv reagera på det...

i dagens läge (",)
allt är så mycket bättre nu..
Jacob ligger på magen men inte så förtjust av att ligga på rygg men det gör inte så mycket, han behöver ju träna sin rygg.. och det går verkligen framåt, men han vill inte ligga för länge men det lilla han gör är kanon..
han är mer avslappnad i hela kroppen, har börjat öppna sina händer mer och mer.. men han kan inte riktigt hålla i saker än, han vill men när jag sätter något i handen så släpper han det igen.. jag vet att han vill men han vet inte hur han ska göra.. om ja pillar han i handflattan så drar han upp den mot munnen och gapar (",) så visst vill han men kan inte riktigt knepen.. men sen bryr han sig inte riktigt om att försöka riktigt heller för jag kan ha saker framför honom, hålla det precis framför handen och han bara tittar på den precis som om va ska jag med den att göra ha ha ha... men en vacker dag ska han göra det, ja e envis!
han äter mat, burkmat.. dock 6 månaders maten men han är ju inte riktigt van vid maten så de får bli det tills han fixar det bättre... gröt äter han på kvällen men han vill fortfarande inte dricka någon vätska! har provat massor men han blir vansinig så ja jag fårblanda vatten i maten bara för han inte ska bli för hård i magen...
åka bil funkar men inte för mycket ut och in bara... och inte för långt, in till stan är helt okej.. (20 min)
och vagnen funkar också nu men inte heller för långa sträckor men ca 20 minuter där också... och även om han inte gillar det riktigt så är han inte vansing utan lite gnällig bara... snacka mycket mycket så funkar det (",)
ja och så sover han hela nätter, lägger honom 19.00 och så stiger han upp 07.30 ca så det är nog det bästa ha ha!
han är ju så mycket gladare själv med när han är utvilad och mamma också (",)
han sitter med stöd av maj såklart... han är riktigt ostabill men är man snabb så hinner man ta kort ha ha.



han är för underbar min sötaste lille kille...
vill bara att han ska börja krypa snart, eller hasa sig fram iallafall (",)
moster har beställs strumpbyxor till honom med halkskydd på knäna så blir det lite lättare ju
ibland när han ligger på magen på golvet och han verkligen försöker så går det i hundranittio ha ha och han sprallaroch sparkar och har sig men han kommer ingenstans (",) men tar man sen av honom byxorna så tycker han att det är obehagligt och ligger helt stilla.. så det kommer bli bra med strumpbyxorna (",)
plus att nu har han fått en matta av sjukgymnasten som han kan ligga på och där kan han krypa lite lättare..

det är ju lite framsteg iallafall..
huvudsaken att det går framåt så får det ta den tid det tar helt enkelt
jag vet ju nu att det tar lite längre tid.

bada funkade heller inte så bra innan men sen jag tog bort den han sitter och nu så gillar han det (",)


bilder från Jacobs första dagar..(har mixtrat lite med bilderna (",))

image435
här har vi precis kommit till lund, Jacob är ca 10 timmar gammal..

image436
detta är första gången som jag håller Jacob, han va då 6 dagar gammal, vilken känsla!

image437
detta är första gången som Jacob blir badad och är 1 vecka
han blev såklart helkroppstvättad i kuvösen (",)

image438
här är han 9 dagar och jag får sköta honom helt själv, bytte blöja och klä på och tvätta gjorde jag från dag 6, men här fick jag själv bestämma om han skulle vara hos maj eller ligga i kuvösen, vilka som fick hålla honom och så..

image439
mamma och Jacob
=
ÄKTA KÄRLEK
(hur kunde jag någonsin tvivla på mina känslor?)



nu har mamma och pappa flyttat till danmark, undrar egentligen hur det kommer att gå?
dom skulle kolla på lägenhet imorgon (bor i mina kusiners pappas stuga tills vidare) och jag hopppas att dom får den... på måndag så börjar pappa jobba på en fabrik som tillverkar alla sorters korkar och lock.. ska jobba natt så det blir nog bra (",)
mamma skulle ta det lugnt i början, vill väl komma in i språket ordentligt innan hon börjar, ska jobba inom  vården så då är det rätt bra ifall språket kan talas odentligt, hon förstår allt och hon kan prata men hon är lite ringrostig..
dom gamle kanske har svårt för att förstå ju..

så nu väntar vi på att huset ska bli sålt, få lite pengar! ta körkort! köpa en bra bil! åka på en välförtjänt resa (",) men inte försen i maj då... men det ska bli skönt! Jacob ska vara hos moster då och eventuellt så ska mormor hjälpa till, moster kommer ju att ha fullt upp ju då hennes lille bebbe ska komma.. hon är beräknad till den 13 mars men är så rädd för att bebis ska komma den 29 februari, kanske inte det roligaste hmm..
hennes första graviditet hade hon inga problem med, som en dans på rosor he he men dennna gravtiden har hon fått känna på annat, har tyvärr foglossningar och det är nog inte det lättaste när hon har en knatte på 2 ½ som e busig till tusen (",) kan nog va rätt tungt för henne....
på tal om knatten så ska ju jag passa lille villiam på tisdag då syster har lite att göra i stan och inte kan ha busen med sig, så jag hoppas han är snäll mot moster (",)


på fredag så ska jag på 20års fest samt inflyttningsfest hos Yessica (",)
det ska bli så kul, ska träffa min kusin också vilket jag tycker ska bli så roligt, hon kommer väl att var brun som satan bara men ja ja det får jag väl stå ut med... blir som black and white ha ha ha
hon firade jul och nyår i egypten med sin familj och alla i den familjen blir så jädrans bruna, fuskit!!
men jag älskar henne ändå (",)

och sen den 1 februari så fyller mormor 70 och har hyrt lokal och dansbandsorkester så de kommer bli hej vilt kan jag tänka maj (",)
har ju inte riktigt lyckats fixa barnvakt tills dess bara men det löser väl sig förhoppningsvis, i annat fall så får Jacob följa med och så får han sova i sin vagn, en kväll är ju inte så farligt om han somnar till dansband, somnar han till musiken så lär han inte vakna första taget ha ha ha..
men skönast hade det vatt om jag ordnat barnvakt, men jag tror det kommer att lösa sig..
men gud va kul det kommer att bli iallafall, dansa dansband ha ha ha
men jag har ingen aning om vad jag ska ha på maj bara =/
jag hoppas att jag lyckas gå ner lite så att jag kan ha min klänning, för klänning vill jag ju ha när det bjuds till dans ;)
jag ska göra mitt allra bästa.. jag har ju gjort det en gång så då måste jag klara det en gång till, även om det va mycke lättare innan....

vill man så kan man!!!!
det är mitt motto...



hittade lite roliga inställningsgrejor på min kamera he he...
image447
image448
image449
han ser ut som en riktig liten tjockis i ansiktet (",) runda goa kinder det har han men kroppen är lååångt ifrån rund och go he he eller jooo den e goo men icke rund!!
ja vet inte riktigt hur lång han är men mer än 65 iallafall och så väger han 7700
och tur är väl det för annars hade han inte kunnat använda mammas favvosak (",)

image450
den underbaraste present som jag fått till Jacob då han föddes, fick den av mormor och morfar och den har verkligen blivit välanvänd (",) men den klarar bara 9 kilo
så jag får väl säga att jag har tur som har en bebis som inte ökar så mycket i vikt och snabbt (",)


så till att avsluta med så bjuder jag på lite bilder på min prins...



image443



slänger iväg en liten hälsning till alla party människor!
hoppas ni har en super rolig kväll, önskar jag också kunnat gå ut =/
till alla andra som sitter hemma precis som jag önskar jag en fortsatt trevlig lördag..
för min del så blir det en bra film (inget snask) massa vatten och sedan en god natts sömn...

många pussar och kramar från mamma Linda (",)





Kommentarer
Postat av: Anonym

din söta son är så charmig:) Skönt att han inte har ngn grov epilepsi juh verkligen jätte skönt för er. önskade jag hade det så med mathilda. Men men. Det blir lätt så i början med sitt barn om man har lite problem och så det hade jag oxo. Hoppas allt är bra med er och att jag snart får se er på msn :) kramar

2008-01-22 @ 11:20:50
URL: http://maddza.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0