Onsdagen den 23 januari 2008

Morgon klockan 08.10

Vi har precis vaknat men inatt har Jacob faktiskt vaknat några gånger, gnällt lite men somnat om igen förutom klockan 5 på morgon, då ville han inte alls så efter ett bra tags gnällande och lite skrikande så tog jag upp honom men han ville inte lugna ner sig ändå. Han va väl arg på mamma så det slutade med att jag la honom i min säng och så somnade han efter en liten stund, men även fast att han sov hos mamma så vaknade han till några gånger så det kan nog ha blivit lite för mycket sovande på dagarna så hädanefter så är det vila en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen, sen eftermiddag så att han kan vara vaken från halv 3 tiden.. Det har ju funkat innan så det gör det nog igen...

Nu sitter han i sin vagga och pratar för fullt, skönt att han kan roa sig själv i den (",)

Och så kan han ha den tills han väger 9kg så det blir ju ett tag till.

På en månad så gick han upp 200gram så fortsätter han så, så kan han ha den i 5 månader till! Tills att han är lite mer än 1år haha skönt!

Så länge trodde jag faktiskt inte att jag skulle ha nytta av den..

image489
(ja lite kräk ser  man på bilden men det är för att Jacob är en riktig kräkapa (",) men den ska tvättas, har bara inte hunnit)
   

Jag och Emma kollade lite på flygstolar på olika resebolag och alla stolar ligger på mellan 3000 och 3500 i maj månad så det blir ju inte att vi beställer innan för så mycket ger jag inte för en flygstol, då är det ju ingen vits med att hyra egen lägenhet och ta flygstol för priset skull, knappast! Då hade vi lika gärna boka paketresa ju...

Nej vi får nog ta och vänta tills lite längre fram =/

Och så hoppas jag gud in i norden att det ordnar sig med pengar! Men det kvittar hur lite pengar jag har för jag ska åka och har jag bara pengar till resan så åker jag ändå för jag kan lika gärna leva fattigt i Alanya som att leva fattigt i Sverige (",) Och så kan jag hoppas på att pengarna kommer när jag är i Alanya..

Det är ju så att vi väntar på att huset ska bli sålt och det va tydligen helt fel årstid att sälja hus.

Och i och med att jag ska få pengar av huset (äger 1/8 av huset) så har jag, smarta Linda, handlat upp alla sparpengar och ja struntat i att försöka spara något, men inte trodde jag att det skulle ta sån tid... Men väntar man till i mars månad så säljs det snabbare och får mer pengar för det då alla drar sig till Åhus mot sommaren...

Huset som ligger bakom oss blev sålt i somras för 1,8 miljoner, tror jag, och det använder dom bara som en sommarstuga och det är ett riktigt hus!

Och sen min jobbar kompis sålde också sitt hus i somras och där va utgångspriset 1 miljon och hon fick 1,5 för det! Och det va verkligen inget speciellt med det huset plus att det va mer än dubbelt så gammalt som vårt, det va hennes föräldrahem så det har nog stått i minst 70-80år och vårt har stått i 24 år...

Jaja vi får se hur det blir, jag hoppas i alla fall att det blir sålt snart så att man kan känna sig lugn, har så mycket ja måste och som jag vill göra med pengarna (",)

 

Idag har jag inte den blekaste aning om vad vi ska hitta på =/

Kan ju gå hem till Tant Tess en runda, om hon inte jobbar! Men det får bli i eftermiddag för ja hon sover ju rätt länge om dagarna när hon är ledig (saknar faktiskt det ibland, att kunna sova hur länga man vill bara för att man är ledig haha)

Nej nu är det dock dags för lite frukost till lillen, bjuds på välling (",)

image494

   

Hej så länge!


image464


Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0