Nu lägger jag av...

Onsdagen den 30 januari 2008

 

Ja nu får det vara nog! Nu ska det bli ändring..

Nu ska jag sluta läsa alla barnbloggar, även hur mycket jag än älskar att läsa om barn men mitt psyke klarar inte detta just nu, att läsa om hur allas barn gör så fina framsteg meddans Jacob inte gör några framsteg! Och ja självklart vet jag att det är olika från barn till barn men med tanke på hans start i livet så finns tankarna där hela tiden, dom kommer alltid att finnas och så är det bara!

Min lille kille vill ju inte göra någonting, inte ens sådana små saker som att hålla en skallra i handen, inte ens en liten penna.. Ska jag få honom till att hålla det så måste jag först pressa in mitt finger i hans hårt knutna hand (väldigt starka) öppna hans hand och sätta saken i handen och några sekunder senare har han släppt den igen...

Han ligger korta stunder på magen, sen är det tråkigt, han va på G ett tag då han sprallade satan när han låg på magen men det är som bortblåst igen!

Sitter själv? Knappast! Om jag håller hans händer, lyckas få balansen en liten stund sen slänger vi oss tillbaka hmm lyckas inte så bra där heller! Okej visst att det är så i början men det har varit så här i snart 4 veckor och då tränar jag med honom varje dag...

Barnstolen? Ja idag funkade det hyfsat när han skulle äta men inte om han skulle sitta och roa sig själv... men det ska jag få snart, en ny stol och jag hoppas så in i norden att den är bra och att Jacob gillar den...

Nej min lille Jacob, han ska bli buren så mycket som möjligt! Och tro inte att jag bär på honom dagarna in och ut, han väger för guds skull snart 8 kg, och han blir inte lättare..

Nej lite gränser måste jag ha!

Det enda Jacob är duktig på, det är att somna själv på kvällarna för det gör han nästan direkt..

Nu försöker jag att få honom att somna själv till middag också men det ska nog inte vara så svårt... Jag ska ju flytta ut från hans rum helt och hållet till helgen så från och med igår så har jag sovit i bäddsoffan för att se hur det gick och ja Jacob sov faktiskt 1 timme längre.. Så nu hoppas jag på att det fortsätter så (",)

Och äntligen så äter Jacob bra, den sista tiden så har det gått jättebra med maten. Inte alls mycket protester så han har väl förstått att det inte är lönt med gnäll och skrik haha. Så nu hoppas jag att han fortsätter så *peppar peppar ta i trä* för nu är det dags att komma upp till 8månaders maten, äntligen har vi kommit ifatt det (",)

 

Så från och med idag ska jag låta bli att läsa bloggar som handlar om barn, speciellt barn runt Jacobs ålder för när jag läser om andras duktiga bebisar så blir jag ledsen för att Jacob inte är lika duktig.. Men så fort Jacob gör framsteg så ska jag självklart läsa bloggarna igen för det är så kul att följa andras liv... Men just nu så tar jag en paus från det.

Och sen får jag nog ta och göra en till blogg, en blogg där ingen vet vem jag är. Där jag kan skriva mina tankar och känslor, sånt som ingen vet om maj.. Tror det kan va bra för man mår ju mycket bättre själv också när man får skriva ner allt man känner.. och jag vågar inte skriva dagbok för tänk om det skulle komma i fel händer? Skriva och spara det på datorn vill jag inte heller för det är ju inte så svårt att hitta om man är nyfiken.. Nej jag väljer nog att skapa en helt ny och skulle jag känna att det blir för många läsare så gör jag lösenord bara..

Men denna bloggen kommer jag aldrig göra maj av med...

 

Det brukar ju alltid vara så att ens barn är mammagrisar, men här hemma är det nog lika för båda.. På dagarna är Jacob en riktig mammagris, ska vara hos mamma hela hela tiden och bli buren och sitta i mammas knä alltid. Men sen på kvällar och nätter så är det jag som är en riktig Jacobgris.. Ni anar inte hur svårt jag har för att somna på kvällarna nu när Jacob inte sover i min säng? Jacob däremot bara sover och sover haha! Jag kan vakna flera gånger på nätterna av att jag ha för mycket plats i sängen =/ för när Jacob sov där så kunde jag bara ligga på 2 sätt, nu kan jag ligga på hur många sätt som helst och det kan bli jobbigt när man har för många valmöjligheter...

Nej när Jacob sov bredvid maj så sov jag så gott och somnade alltid direkt också..

 

Min mormor och hennes sambo Erik hade fått en liten tvättmaskin, för 2 pers, av en bonde och undrade om jag ville ha den "SJÄLVKLART!" slippa springa ner i källaren hela tiden så fort man ska tvätta, underbart! Det går ju en hel del tvätt när Jacob kräker som han gör! Så det ska bli så otroligt skönt! Jag tror inte att jag fixar att koppla in den så det får pappa göra nu när dom kommer hem i helgen! Ska bli såå otroligt skönt med egen tvättmaskin!

Mormor ska tydligen ha visning på huset idag, jag kan lova att hennes hus blir sålt innan vårt hus! Verkar som vi har lite otur med huset, dom hade förvisso visning i söndags men i och med att mamma eller pappa inte hört av sig så tror jag inte att det blev något där heller!

Men men det är helt fel årstid att sälja hus och sen hade dom inte behövt ha så fruktansvärt bråttom tjoffs tjoffs tjoffs nu flyttar vi! Kunde ju faktiskt väntat lite... Menmen!

På tal om flyttar! Ska tydligen syster också flytta! Visst det har vi snackat om innan att dom ska men hallå! Till STOCKHOLM!!! Löjligt! Jag gillar det inte alls! Ena stunden har man hela familjen runt omkring sig och sen flyttar alla! Först min storebror som flyttar tillbaka till Norge sen mina föräldrar som flyttar till Danmark och nu min syster som ska till Stockholm! Bara jag och lillebror kvar i Åhus! Och snart ska han också flytta dock stannar han nog kvar i Åhus, de e bäst för han men det skulle inte förvåna maj om han flyttar in till stan och nej det är inte långt men ändå! Vi har ALLTID funnits för varandra HELA familjen och nu bara splittras vi! Det är så fruktansvärt tråkigt!

Så fort syster sa till maj "Linda jag har något jag måste berätta som inte du kommer att gilla." då visste jag direkt va det gällde "Jaha så ni ska flytta till Stockholm" "Mmmm, vi har kollat runt efter lägenhet där" "Vad tänker du med, det kommer jag ALDRIG att gilla!!"

Och då menar jag verkligen ALDRIG! Alltså va fan ska hon göra i Stockholm hallå!

Varför ska alla bara lämna maj?!

Blir så ledsen och ensam...

Självklart har jag mina vänner men... men det är inte detsamma som ens familj...

...............

Alla har alltid sagt att ni har sån tur för ni är en sån bra familj och alla ställer verkligen upp för varandra när det behövs... (???)

 

Jag fattar inte! Syster kommer aldrig att bli någon Stockholmare! Vadå ska hon glömma sin Skånska och börja babbla Stockholmska eller? Hon kommer inte att passa till att bo i Stockholm så enkelt är det bara!

Ska sanningen fram så känns det pest allt ihop! Det jobbigaste är faktiskt att min syster ska flytta ifrån maj, den tanken har liksom aldrig slagit maj! Jag skulle aldrig gjort så mot henne, ALDRIG!

Visst jag kan ta att storebror bor i Norge för det har han gjort i flera år, även om det är jättetråkigt nu när dom också ska ha bebis.. Och jag kan ta att mina föräldrar flyttar till Danmark, Helsingör så det är inte så långt... Men aldrig min syster!! Jag vill helt enkelt inte att du ska flytta...

"Jag vet att du läser detta syster, och tro inte att jag skriver detta för att du ska få skuldkänslor.

Det är bara vad jag känner och jag trodde faktiskt inte att du skulle få för daj att flytta ifrån maj, trodde faktiskt inte det! Inte till Stockholm! Och jag vet att det kvittar vad jag säger för har du bestämt daj för att flytta så kommer du att göra det plus att du är ju inte själv om beslutet...

Hur ofta kommer jag att få träffa min lille kille då, mosters älskling! Och den nya bebis då?

Kommer inte att bli någon mosters älskling där för bebis kommer inte att känna igen maj för så sällan kommer det bli att vi träffas!"

F*n!

Nej nu kommer Emma snart så jag får väl skärpa till maj lite..

Får se om jag orkar skriva mer sen, tror nästan att detta räcker..

Jag lägger upp detta senare ikväll, när lillebror är på jobb..

Kanske skriver några rader då..

Ps. såg en film igår

Bring it on

(den tredje)

JA! Va ska ja säga om den?

Tror faktiskt inte att man kan hitta sämre skådespelare, seriöst!

Den va dålig! Dom andra två har man kunnat titta på men visst någon gång ska det gå utför också...

Men häromdagen tittade jag på

Juno

Den va bra, flickan råkar bli gravid med sin bästa kompis och bestämmer sig för att gå igenom graviditeten och ge bort barnet till några som inte kan få barn..

300

mm-mm säger jag! Vilka kroppar (",)

Och filmen va såklart bra också..

Hairspray

En musikal, också bra..

Handlar om en tjej som vill vara med i tv med dans och sång, och om hur dom kämpar för att svarta och vita ska få visas på tv tillsammans...

 

Är så sugen på att se Boogieman2

Men jag vågar verkligen inte se den själv så jag får vänta tills imorgon, då ska jag och Lisa se den (",) Tror att den kan vara bra och tydligen så behövde man inte se 1:an för att förstå och det är ju tur för den har jag inte sett =/

Sen har jag ju Saw4 också men den tror jag faktiskt att jag fixar själv, tror det va 2:an jag såg och den va ju inte så farlig..

Ikväll lär det bli en komedi tror jag.. har några att välja mellan så jag får se va det blir (",)

  
(så här ser det alltid ut i början, vill helst slippa knas!)

  
(efter ett tag så e man lugn, sen släpper mamma taget och jag trillar och så blir jag inte glad)

image75
(helst ligger jag på rygg, om jag måste göra något annat än att vara hos min mamma (",) )

God natt!


Kommentarer
Postat av: Miia

hej gumman!
Läser mer än gärna om dig och Jacob,dock har jag inte haft din adress sparad och förvirrat mig på siffrorna i ditt nick,men nu är åter!!!!
Bry dig inte om andras barn,deras utvecklig osv...du har DITT barn,DITT speciella barn och han är bra på sina saker!!!!
Hatar jämförelser barn imellan så snälla håll huvudet högt och var stolt över din son och skit i resten!!!!
sköt om er!
kram

2008-01-31 @ 11:04:56
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Emma

Hej Linda!
Jag blev så ledsen när jag läst din blogg efter din fina kommentar i min blogg!
Men snälla jag ber dig, sluta inte läs andras bloggar...för du har ju jacob DU HAR HONOM hos dig, sen kvittar det i vilken takt han utvecklas för han är ju lika go för det!!!!
Att verra hänger med i utvecklingen är ju ett stort jäkla mirakel rent ut sagt!!!
Jag har låst upp min blogg nu igen hehe!
Om du har lust att ¨gå ut imorrn så hör av dig för jag är mer än gärna på =)
massor av stora kramar till dig, du är grym bara så du vet!

2008-02-01 @ 11:04:50
URL: http://mindottervera.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hej hej! Du ska inte genföra ditt barn med andras. jag vet hur lätt det är jag har än idag inte riktigt slutat me de ibland går de jätte bra menibland går det itne alls. Min flicka är ju 3år gammal och fungerar på ett ungefär som din son gör nu vad jag förstår i din blogg iaf. Hur sent sitt barn än är så är det lika mkt värt. man ska inte bry sej om de runt om kring men man gör det väldigt lätt. jag blir ofta jätte ledsen också och sånt om att se barn i mathildas ålder som kan prata o springa och cykla osv. men min mathiöda kan inte sådant. hoppas du kommer in på msn ngn dag så vi kan prata. vi båda är ju i nästan samma sits. kram på dej

2008-02-08 @ 14:26:30
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0