Måndagen den 21 januari 2008

  

(Bilder som jag missade lägga upp igår men som jag gillar så därför lägger jag upp dom idag istället, han är rolig med sina grimaser haha)

Klockan är nu 19.25, har fixat lite skivade äpplen och dricker citronvatten (som vanligt)

Och Jacob ligger i sin säng, somnade direkt ikväll...

Han sov hela förra natten trots att han sov så mycket igår på dagen, skönt!

Idag har han också sovit en hel del =/förstår inte vad det är med honom, inte har han feber heller och förkylningen är borta så det kan inte bero på det men jaja så kan det väl va ibland!

Tycker att dagarna springer iväg nu för tiden, innan tyckte jag att dagarna aldrig tog slut men nu när Jacob är på så bättre humör så flyger dagarna iväg...

Det är väl so m man brukar säga att har man roligt så går tiden snabbt (",)

Men visst har han dagar då inget passar och även då går dagen snabbt...

Tänkte att jag skulle ut och hälsa på jobbet på fredag, har ju bara varit där en gång! Skäms!

Även om jag har massa anledningar till varför jag inte varit där så borde jag kunnat vara där mer än en gång i alla fall...

Men nu när man ska vara lite duktig och ut och gå så kan man ju faktiskt gå dit ju. Så därför tänker jag gå dit på fredag (",) Men det skulle inte förvåna maj om det är värsta snöstormen på fredag bara för det haha Men nej det tror jag inte...

Ska bli kul att träffa dom igen, borde ringa till Lillan också och säga till henne, har ju lovat henne det, och så vill jag träffa henne också (",)

Tror faktiskt att jag ska ringa henne nu... BRB!

Så då va det fixat! Bestämde 9.30 på avdelningen... Så nu hoppas jag att vädret är okej, skit samma om det blåser ska ändå få Jacob till att sova i vagnen precis innan vi går så då kan jag lägga en filt över bara och då går det jätte bra (",)

Idag har vi tagit det lugnt på förmiddagen, sovit och myst en massa.

Vid middag så gick vi en runda, hade lite ärenden i byn så det blev en runda på banken, apoteket, bolaget och konsum så det va ju bra, fick man det gjort. Jacobs medicin va ju nästan slut så de va på tiden att hämta ut mer, vill ju inte stå utan en dag bara.

Sen fixade jag dricka tills på fredag, blev cider 3 hallonstjärnfrukt och 3 skogsbär, gott! Och så köpte jag cigaretter också, lika bra annars blir dt bara att man röker av alla andra och det vill jag inte plus att jag gillar mentol och det tror jag ingen av dom andra röker så för allas trevnad så köper jag cigaretter haha... Fast att jag bara feströker så går det ett helt paket varje gång, nästan varje gång jag kommer hem så tar jag min sista cigg på trappen...

Jag gillar att röka, det är gott! Men samtidigt så vill jag inte röka, dels för Jacobs skull och sen för att det är så jävlar dyrt och jag har mycket större nytta av dom pengarna än cigaretter...

Sen köpte jag lite äpplen och citroner, jag är oftast sugen på något gott på kvällarna så istället för att det ska bli något onyttigt, som det lätt blir =/, så köpte jag hem äpplen...

Jacob sov hela tiden när vi va i byn men vaknade strax innan vi kom hem, sen va vi inte mer en hemma i ca 1½ timme så va han trött igen och fick lägga sig igen...

Han vaknade halv 5 och dags för kvällsmat sen va det dags för vår kvällspromenad, va ute en halvtimme ca sen när vi kom hem så va klockan 18 och snart dags för sängen så vi tog en lååång dusch och mös... Men han gillar inte riktigt att komma på skötbordet efter så då blir det oftast lite gnäll men det gör inget för det går snabbt över...

Fixade mamma till lite välling och så la vi oss i sängen för nattamålet (",)

Och sen ner i sin egen säng... Och somnade direkt så trött va han allt...

image451

(Så butter man kan se ut då Jacob!)

   

Jaha och huset blev inte sålt till den här snubben heller, konstig typ!

Först bjuder han ett pris som mamma och pappa inte gick med på och sen helt plötsligt ringer han igen och säger att han vill ha det och bjuder mer, som mamma och pappa går med på...

Sen ringer han igen och säger att han inte ska ha det... undrar varför? Han gillade verkligen huset, det märktes tydligen... Han kanske inte fick lånet beviljat?

Jaja inte mycket att göra åt det, jag hoppas det blir sålt snart så att jag kan börja satsa på körkortet och skaffa maj en bra bil!

Allting är så mycket lättare med bil ju, speciellt nu när man ska in till stan hur ofta som helst för att prova ut hjälpmedel till Jacob och läkarbesök hit och dit... Men det får gå ändå och självkart kommer det att gå, so what Jacob kommer vara lite gnällig men det får dom ta som sitter på bussen.

Sen så kan jag ju faktiskt planera hans sömn lite grann i alla fall så vi ska nog fixa detta :p

Trodde systeryster skulle ringa men det har hon nog glömt, men det gör inget (",)

Tror jag ska kolla på en film innan jag ska ner till lillebror och lägga upp detta på bloggen...

The man from Earth

Ja va ska man säga om denna film...

Handlade om en man som skulle vidare från där han bott dom senaste 10 åren.

Hans vänner samlas hemma hos honom för att säga hejdå.

Han berättar för dom att han från början är en grottmänniska och har levt över 14000år...

Ja sen handlade det om hans berättelse och hur han försöker övertyga sina vänner om att han faktiskt levt så länge och att han till och med va Jesus på den tiden!

Säga va man vill om filmen men den får inget plus av maj!

Dom sitter i en stuga och hör han berätta om sitt liv och inte nog med det så va denna jädrans dryga bakgrundsmusik så irriterande så hälften hade räckt...

Men sen är ju jag sån att jag måste kolla färdigt på filmen fast att jag inte tycker att det är någon höjdare..

Ja det va väl allt för maj denna dag!

Bjuder på lite bilder från dagen också (",)


image463
(jag har en förmåga att glöma ställa in kameran till närbild, därför vissa blir suddiga..)

   

Mamma älskar daj
Jacob Richard Aslan

image464


Kommentarer
Postat av: Jennie

otroligt söt son du har :)

2008-01-22 @ 10:23:01
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Vanja

Hej =)

Tack, känns helt underbart. Japp de e första besöket i morgon och jag är lite nervös...Men de ska säkert gå bra...Kram

2008-01-22 @ 10:35:39
URL: http://vanjal.blogg.se
Postat av: Anonym

vad har gossen för medicin ? han kan se och så?

2008-01-22 @ 11:14:36
URL: http://maddza.webblogg.se
Postat av: Evelinha

hej! hittade in till din blogg!söt pojke du har. har själv fått en son för 2 mån sen efter ett akut kejsarsnitt o 15 dagar på neo. Vad var det som hände när din son kom till världen??

2008-01-22 @ 13:18:12
URL: http://evelinha.blogg.se
Postat av: Jennie

svar: jaaa de e liet läskigt :P

2008-01-22 @ 13:26:10
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Anonym

Men vi kan kanske höras via telefon =) 0768389588 ;) kram på dej

2008-01-22 @ 15:37:28
URL: http://maddza.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0