Underbara hjärte dag!


Denna dagen ska man fira med en man, sambo, pojkvän eller varför inte JACOB!!!

Solen har varit framme hela dagen idag och jag och Jacob har varit ute en del..

Vid middagstid så tog vi en promenad med vagnen, ner i hamnen och i byn sen gick vi hem igen. Till middag fick min prins husmansgryta och till sin fördel fick han sitta i sin mammas knä och mysa samtidigt som han åt. Är det alla hjärtans dag så är det.. Efterrätten va inget han hade intresse av idag. Såklart fick han en liten present också, en liten vit nalle som håller ett hjärta.

 

Sen va det dags för sin vila, sov ca 2 timmar. Då klädde vi på han igen och tog en cykelrunda och det va också mysigt, han gillade det så det blev en liten längre runda.

Passade på att titta inom tant Tess, skulle egentligen stannat tills kvällsgröten men Jacob visade inget intresse av att han va hungrig så det blev en liten längre visit. Så vi begav oss hemåt 18.30 och ja då va det dags för ombyte, välling och nanna kudden (",)

Så dagen med Jacob har varit jätte skön, inget gnäll eller så.. Han kanske förstod att det va en speciell dag idag hehe..

Sen va det jag som fick fira alla hjärtans dag för mej själv och inte blev det någon lyx =/

Nej själv gjorde jag tomatsoppa med mycket vitlök och till det hade jag toast med tomat och ost, det fick bli minnen till underbara Alanya. Något jag brukar äta där när jag bara vill ha något enkelt. Och gott va det så ja där satt jag och drömde mej tillbaka till mitt favorit land och alla man känner och så började jag inse att det egentligen inte är så långt kvar till vi åker igen. Det är bara det att det känns så långt borta bara för att vi inte har bokat resan än =/ men lägenheten är bokad så det har vi.. Ska bli så skönt, längtar så tills jag kan ta med mej Jacob till Alanya, roligast hade ju varit om han va så pass gammal att han skulle kommit ihåg det men så länge vill jag nog inte vänta och hade säkert inte klarat av det heller hehe..

Nej men nästa år då ska han följa med, då måste jag veta mer om hans Epilepsi? Känns inte som att jag vill åka iväg med honom för tidigt för tänk om han får sitt första anfall i ett annat land! Nej det vill jag inte...

Ett ställa som jag ska ta med mej Jacob till är Kenya! Min dröm! Fatta va mäktigt att se alla dessa djur alltså!! Min jobbarkompis har varit där och hon sa att det va en sådan otrolig upplevelse att se! Så när Jacob är en ca 8-10 år då ska vi till Kenya.

   
   
    
   

Emma och Sanna va här igår och vi tittade på Saw4

Den va sådär bra, 2 och 3 va mycket bättre. 4:an va mest snurrig och i slutet satt man som frågetecken och undrade vad han hade med saken att göra? Hmm jaja nu har man sett den i alla fall och det va ju det jag ville.

Sanna blev väldigt sugen på att kolla på alla 4 en och samma kväll så vem vet? Kanske man hänger på men ja då lär det bli en sen natt så ja vi får se hur det blir, om jag orkar..

Det blev massa godis, chips med dipp och läsk till det. Och dippen hade vi extra mycket vitlök så när Tess kom hit så fick hon nog värsta vitlöksattaken haha!! Men satan va det är gott med vitlök, synd bara att man ska lukta så mycket efteråt bara..

image234


Kommentarer
Postat av: Anonym

nä stanna hemma i sverige tills du känner de känns bra o du känner dej trygg :) första anfall ? inte fått d ? du skriver ju om ryck o så ? hur många ryck har han om dagen ? kramis

2008-02-15 @ 12:17:34
URL: http://mommy.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0