Träning!

Idag har jag tränat så mycket jag bara kan med Jacob! Han måste lära sig att sitta själv snart!

Och imorgon ska vi till hjälpmedelcentralen och prova ut en mat stol och en annan sort stol som han ska ha när han sitter på golvet vilket jag inte tror är så bra för Jacob för om jag känner min son tillräckligt bra så vet jag att han kommer till att hänga i den stolen och inte försöka något själv för så lat är han hehe..

Men mat stolen vill jag mer än gärna ha för den tror jag kommer att bli bra för honom, och det hade den andra säkert också varit men då ska han ju vilja själv också.

Och jag tror faktiskt inte att det dröjer så länge nu innan han sitter, sen tror jag också att ifall han varit lite mer intresserad av leksaker så hade han kanske suttit idag men om man inte är intresserad så är man inte bara!

Hela kvällen har gått ut på att sitta sitta sitta hehe hela kvällen! Jacob vaknade nog halv 4 efter hans vila och därefter började vi direkt sen fick vi ta en paus för lite kvällsgröt och sen va det igång igen... Höll på fram till 6 sen va det dags för lillkillen att nattas..

Vi ska ju vara på hjälpmedelcentralen redan klocka 9 och Jacob vaknar halv 9 och får välling klockan 9 så det hade ju inte riktigt gått ihop antar jag haha så jag fick lägga killen nästan en timme tidigare idag för jag måste upp med honom absolut senast kvart i 8 för bussen går 5 över 8 och väcker jag honom kvart i så hinner jag tvätta och klä på honom och sen iväg och så får han välling på bussen istället så det funkar nog. Själv får jag nog stiga upp 7 så att jag hinner göra vid maj, äta och packa barnväskan.. Ah detta kommer att gå kanon. Och så följer ju Ceccan med så jag slipper ranta in där ensam, skönast att ha någon med sig när man inte varit där innan. Och så är det drygt att åka buss själv, jag brukar inte ha något emot buss men med Jacob så vet man aldrig hur bussresan blir... Men han blir bättre i alla fall (",)

Sen på torsdag så ska vi till bvc för 8 månaders kontroll (fast då är Jacob 8½) och då ska vi göra BOEL-prov vilket är undersökning av syn, hörsel och kontakt hjälp av någon sorts klockor. Och så blir det ju vanlig kontroll av vikt, längd och huvudomfång och det ska bli spännande för Jacob har inte blivit mätt på 2 månader och då va han 65,5 men vikten tog vi sist vi va hos Kim för 3 veckor sedan och då vägde han 7700 och huvudomfånget va då 39,5.

Jacobs huvudomfång har det varit väldigt kladdigt med.. Jacobs huvudomfång har växt 4cm sedan han föddes och det låter inte mycket. Men det vet dom ju redan om så vi får väl se vad som händer på torsdag. Från det att han va 4 månader tills han va nästan 7½ månad så växte det bara en halv centimeter! Fatta en halv! Det är ju ingenting på nästan 4 månader... Jag hoppas verkligen att det har växt lite nu, ändå en månad! Vill att han ska komma ikapp men men det går det inte att stressa på med..

Sen får vi se vad Kim säger nästa vecka, tror nästan att vi får öka hans medicin snart för det blir bara mer och mer med ryckningarna och snart har det gått så långt att Jacob blir irriterad av dom och då vill han verkligen inte göra något..

Och jag ska träna något kopiöst mycket med Jacob innan dess så att han kan sitta själv, fan va kul det hade varit! Jag hoppas att vi fixar detta..

 

Nej nu har jag gett man fan på att jag ska ta en bussresa rill Simrishamn och hälsa på Camilla och Robban!! Saknar Camilla så fruktansvärt mycket! Så fredagen den 29 februari är det dags hade jag tänkt så jag hoppas verkligen inte att dom har något inplanerat den helgen =/

Det blir rätt mycket med buss ju, först 30 minuter till Kristianstad och sedan 1h 30 minuter till Simrishamn från Kristianstad så ja 2 timmar sammanlagt hm.. Det ska bli spännande och se hur det går med Jacob. Men jag har bestämt maj för detta nu så han får va så gnällig han bara vill, tänker åka buss när det inte är så mycket folk på bussen så då stör han ingen annan i alla fall..

Det kommer att bli så roligt att träffa dom igen, sist jag träffade Camilla och Robban så va det när jag firade min 25:års dag (ingen slår den festen haha klart årets fest, fast då förra året) och det va den siste juni så det är ett bra tag sen...

Jag hoppas verkligen inte att dom har något inplanerat *hoppas hoppas*

 

Angående min 25:års fest haha den bästa av alla!!!

Måste bara få skryta lite (",)

15 tjejer samlades hemma hos mina föräldrar. (16 med mej)

Började med välkomstdrink, champagne med jordgubbar och ananas doppade i ljus och vit choklad, de va gott!

Sen hade jag hela baren framplockat, varit i Danmark och handlat för nästan 4000 och då va det barcardi melon, barcardi äpple, barcardi razz, vodka, rött vin, vitt vin, öl, tequila, turkisk peppar, tequila rose.. Nötter och chips att tugga till..

Mormor och morfar passade Jacob, skulle vara hemma hos maj men dom va med i början bara för att alla skulle få se min underbara prins (precis innan han fick kolik så då va han så snäll)

När alla flickor hade kommit så va det dags för presenten (",)

Alla mina flickor som va med plus några andra som inte va med på festen hade lagt ihop till presenten och det va 6000kr till att resa för! 6000:- haha det va inte lite, så det blev en resa till Turkiet men det är en annan historia..

Fick även en jättestor bamsenalle till Jacob från mormor och morfar och så fick jag en bok av Sandra till Jacob, en bok som handlade om Jacob kusin Villiam och morbror Patrik, jättesöt!

Sen fick jag av en tigerpyjamas och en body med bamse av Camilla till Jacob och till maj själv fick jag en keramikmugg som det står choklad på och en sked av keramik till och te med kolasmak och det godaste godiset jag någonsin smakat gräddmandel mm mmm, det fick jag av Camilla (",)

Av mamma och pappa så hade jag redan fått en keramikplattång, grymt bra va den!, och en videokamera och då men cd istället för kassett...

Av min mormor fick jag porslin till min samling som jag samlat på sedan jag va typ 14 så den är snart färdig och så fick jag en sak till men jag vet inte hur jag ska förklara den så jag lägger in en bild istället, det är med ljus i men jag har inte tänt dom bara för att ta kort haha

image110

Men i alla fall tillbaka till festen va..

Hade bestämt att det skulle vara dildoparty på min dag så det kom en tjej och det va inte lite hon hade med sig haha..

Så det blev en massa fjant och fnissande bland tjejerna men va räknar man inte med när alkohol och snusk är inblandat haha..

Det blev en massa beställt, tror att slutsumman blev på närmre 5000 så mina vänner är kåtare än man kan tänka sig hahahaha men det är så det ska vara! Ska ni bara se mitt skåp här hemma haha...

Sen va det dags för smörgåstårta och den va riktigt god, hade 2 med räkor/ägg och 1 med ost/skinka... Det mesta försvann så den va nog riktigt god tyckte dom andra, själv hade man inte tid till att äta så mycket, stirrade runder mest men det jag smakade va gott..

Sen gick tjejen med alla dildosarna och festen kunde sätta igång rejält..

Sen bar det av till handelsbaren, alla lika fulla och glada men vi orkade inte gå så det blev taxi haha lata vi alla är!

Men det va roligt där och en del man kände och det är ju alltid kul men som sagt så stänger dom också så ja då fick vi ju dra hem till maj igen..

Inte alla följde med hem men dom blev snabbt utbytta till en massa andra så jag undrar nästan om vi inte va fler på efterfesten än på själva festen. Och även då bjöds de på fri dricka till alla som kom (",) får ju inte snåla när man fyller 25 haha..

Mamma och pappa hade tänkt komma hem vid 7-8 tiden på morgonen men valde att vänta lite och tur va väl det för festen slutade inte förrän vid 9-10 tiden haha..

Så att detta skulle vara årets fest det håller jag med om!

Man måste nästan varit med för att förstå det (",) jag är grymt nöjd i alla fall med den och med mina presenter som jag fick!!!

Dagen efter va mindre rolig =/ men mina snälla vänner kom hem och städade upp efter oss så det slapp jag göra, tur som man har!

Och det blev en hel del alkohol över, trodde jag inte att det skulle bli men den räckte till maj ett långt tag framöver plus att jag gav bort en del vodka och öl till pappa..

Önskar att jag kunnat göra om den festen men det lär nog dröja ett bra tag!

Kanske om 4-5 år (",)


 

Självklart bjuder jag på bilder på min underbara prins från idag..

image111
först lite lek på mattan
   
       

sen dags för träning och det blev i soffan först

image118
ser ut till att gå bra..

image119
men tji fick mamma, jag vill ju inte :(

image120
snälla mamma låt maj slippa

image121
okej då jag ger maj..

image122
titta va duktig jag är..
image123
är jag duktig nu då mamma

image124
mamma ser du maj..

image125
snart ligger jag ner

image126
haha nu ligger jag ner

image127
hmm undra om mamma ser maj, jag undrar var hon är hmm?

image128
jo där ser jag henne allt

image129
hmm är du...

image130
nej inte arg, jag är ju trött..

image131
hahaha där lurade jag daj allt!
klart mamma inte är arg på maj (",)


Kommentarer
Postat av: madde

Hoppas allt är bra med din gosse. Matstolen är kanon man får därifrån, sån skulle alla barn haft :) Den stolen på golvet man kan ha är faktiskt oxo himla bra, om de e den i trä liten hörnstol så kan du be om "väst" så kan han inte hänga och så :) han kommer nog tycka den är rolig o få sitta och de ger ju bra träning för honom med att sitta i den, dock inte för långa stundor gör man ju slut på hans rygg :( han verka va så nöjd då :O) Hoppas du inte tycker jag är jobbig när ja kommer med förslag osv.kram påer

2008-02-05 @ 22:41:16
URL: http://maddza.webblogg.se
Postat av: Miia

hihi han är ju bara för gullig lilla -jacob!
han kommer nog sitta när du minst anar det,träna så mycket han orkar men stressa honom inte,då blir det dig han blir förbannad på istället för själva träningen;)
Hoppas det går bra att åka buss idag du får uppdatera senare!kram från oss!

2008-02-06 @ 08:49:50
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Emma

hej gumman!
jag har glömt ringa elelr höra av mig, typiskt mig!
men jag kommer till dig på fredag kanske om du ska vara hemma?
så du får träffa Vera och så och jag kan ta min halsduk och mössa hihi!
du måste skicka bilderna som du tog på oss ju=)
kramis

2008-02-06 @ 14:30:41
URL: http://mindottervera.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0