provning av stolar.

Morgonen började med att min klocka ringde 06.45. Pigg va jag så det va skönt!

Gjorde vid min frukost och tog en dusch, gjorde vid maj. Trodde jag skulle få väcka Jacob men han vaknade själv, exakt en timme tidigare än han brukar och jag la honom faktiskt en timme tidigare igår så han har nog bestämt sig för 14 timmars nattsömn men jag klagar inte, han är ju själv på bättre humör när han sover som han ska.

Tog bussen klockan 8 och Jacob fick sin välling på bussen, medicinen fick han hemma.

Ceccan hoppade på en liten bit längre fram på vägen.

Väldigt imponerad av min son, han va så duktig hela bussen in och i vagnen på väg till hjälpmedelcentralen, bara pytte lite gnäll så det va ju bra.

Vi kom lite innan så vi fick sitta ner och vänta och efter en stund så kom Maria, trodde inte hon skulle vara med men det va hon och det va skönt för hon har ju träffat Jacob väldigt mycket.. och vet vad han behöver för stöd.

Mat stolen som Jacob ska få va riktigt fin, mörkblå med lite motiv. Det roliga är att när jag va gravid så va jag och hälsade på Kalle, Katta och Tilda, och Tilda hade en sådan stol och jag tyckte den verkade så smart så jag sa att en sådan skulle jag vilja ha till mitt barn haha och nu så ska jag få en sådan. Och den ser exakt ut som en stol man har till äldre fast i en mini format haha.. Och han satt som en kung i den, passade perfekt (",) Men i och med man är en buss åkare så kunde jag inte ta den med mej hem utan dom kör hem den till mej istället och förhoppningsvis så blir det på måndag.

Den andra stolen som Jacob fick va knal röd! I gummi plast.. han har stöd för hela ryggen och är fastspänd så att han inte lutar på sidorna, vilket han gärna gör!

Så då va det bara till att tacka för oss och bege oss hem igen och Jacob va ju så trött nu så det tog inte lång stund innan han somnade så ja hemresan gick galant där med..

Men bara för att jag får dessa stolar till Jacob så måste jag fortsätta träna med honom, kanske blir lätt att man inte gör det när man har hjälpmedel?! Så direkt när vi kom hem så satta vi oss ner på lek mattan och tränade och ja det går framåt, tror nog vi ska lyckas innan tisdag. Jag hoppas det i alla fall!

När han satt i sin nya stol så lyckades jag att få honom till att hålla en leksak och så tog han den till munnen men bara för några sekunder, men jag hann få det på bild hihi..

Han kanske blir mer intresserad av leksaker nu när han sitter riktigt bra, så det dröjer kanske inte länge till innan han kan roa sig själv.

Det som också va bra med mat stolen det va att man kunde höja den upp så att han kommer i samma läge som maj och så kunde man sänka den riktigt lågt också, och fälla den tillbaka om han blir trött haha.. många fiffiga grejer med den stolen så finns en del jag kan pilla med (",)

Nej jag blev jävligt nöjd med stolen och jag tror faktiskt att Jacob kommer att gilla den med..

Så det va en bra förmiddag för mej och Jacob.

Bilder kommer längre ner på den röda stolen, mat stolen får ni vänta med tills på måndag!

Hoppas jag..

/

Nu när Jacob har börjat inse att mat faktiskt är gott och att drickan till funkar och lite efterrätt kan ju också va gott ja då ska det verkligen gå i 190 haha.. hinner ju inte ens ta ut skeden förrän han gapar och får han inget tillräckligt snabbt så blir vi minsann lite arga, tokstolle!

Men det är så skönt att det går bra med maten nu, ett tag trodde jag inte han skulle ge med sig.

Nu när han dricker så slipper jag förhoppningsvis hans hårda mage, behöver jag inte ge honom katrinplommon var tredje dag längre och det är skönt. Fast han gillade katrinplommon så det va inte så farligt men det va drygt för hela dagen höll han på och kämpade och kämpade med att få ut det och ut kom bara några små kulor, men sen när det väl satte sprutt på magen då kom det massa och då menar jag MASSA!! Så det är skönt att slippa..

Sen har vi hans kräkningar! Ska dom aldrig sluta hmm.. inte för att det är så jobbigt men det börjar faktiskt bli drygt =/ Det är ju inte bara vällingen som kommer upp utan gröten också. Men det konstiga är att det nästan bara är vätska, precis som om hans kropp stöter bort vätska

Men det är ju inte varje dag heller utan lite blandat, idag har varit en kräkdag och så är det nästan alltid när man ska iväg på något så handduken följer med överallt. Dom där kräkfiltarna som jag köpte på Ikea va bra när han va liten men skulle jag använt dom så hade det nog gott åt 2 på en kräkning haha..

/

Annars har jag inte gjort så mycket idag, förutom hjälpmedelcentralen men det är skönt när det händer lite emellanåt.

Jacob har faktiskt varit på väldigt bra humör idag, jämt ut fördelat och det är skönt.

Lisa, Emma och Vicki va och hälsade på en kort runda idag.

Dom skulle festa idag och visst blir man lite sugen men onsdagar är helt omöjligt för maj för lillebror jobbar ju natt. Helger är nog lugnt för Patrik då han är hemma och han slipper ju att ta Jacob för det hade jag ju själv gjort på morgonen (skulle han vakna på natten så hade han självklart tagit honom) men det håller ju bara så länge lillebror bor under maj för han kan ju inte lämna datorn haha. Men det gör mej faktiskt inget att inte gå ut och festa men är det något speciellt så vill jag gärna med (",)

Men ja jag får väl hoppas och önska att mina vänner får en trevlig utgång, själv så tittar jag väl på film som vanligt =/ Men så är det när man är mamma.

Gissa vem som kommer att vara piggast imorgon? Haha!

/

Mamma fick jobbet hon också!

Pappas chef sa till honom att han skulle ta med sin fru på måndagen så skulle hon på anställningsintervju och ja det gick ju bra för hon fick jobbet, haha utan att ens söka något jobb. Snacka om tur va!

Så dom jobbar samma tider, samma nätter, på samma fabrik men i olika byggnader.

Pappa har hand om 5 maskiner och jobbar själv på natten. Han ska mest kolla så att allt gå rätt till. Soft!

Mamma skulle packa allt i kartonger och lasta på pallar, men hon är inte själv. Inte det roligaste för någon av dom men det är ett jobb och det är huvudsaken (",)

Och så hade dom visning på huset i söndags och ett av paren verkade väldigt intresserade.

Dom hade stannat kvar efter och studerat utsidan, stått och pekat och snackat så nu håller vi tummarna på att dom tar huset!! *hoppas hoppas* Dom skulle ge besked om ett par dagar så det är snart..

Allt kommer att kännas så mycket bättre om det nu blir sålt, så drygt att behöva gå och vänta hur länge so helst!

/

Yeees!!

Jag får behålla kissarna ett tag till (",)

Syster ska bo hos sin svärmor ett tag pga. hennes foglossningar och att det är jobbigt att springa runt med en 2½ åring. Så dom hade snackat om det så syster skulle kolla med maj om jag kunde ha katterna lite längre, eh JA!!! Självklart sa jag ja.. Dom är ju så underbara, man saknar verkligen att ha katt ju. Men på ett villkor att jag har dom och det va att hon köper kattsand som är klumpande! Och det skulle hon göra. Det är riktigt drygt när man inte kan ta upp kisset och det blir en hel del när det är 2 katter och bara är inne.. och palla byta kattlåda varje eller varannan dag.. Nej tacka vet jag klumpande sand!

/

Nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och beställt gardiner till Jacobs rum så dom kommer om 2-3 veckor, dom är så fina och matchar hans lakan som jag köpte på Ullared. Skulle egentligen beställt dom för länge sedan men det har alltid kommit något emellan.

Men nu är det gjort, skönt! Och så har jag beställt gardiner till köket för där har jag heller inga eller jo jul gardiner har jag ju (i varje fönster, ska snart ta ner dom =/ ) Och så beställde jag riktiga dörrmattor så det ska bli skönt att slippa smutsen som dras in i lägenheten pga. barnvagnen.

/

Lever på minimum januari och februari och det är inte så kul .

Vet ärligt talat inte vad jag tänkte på när jag skickade in papperen om föräldrapenning?

Visst 5 dagar klarar jag men 4 dagar i veckan blev i det snålaste laget..

Jag klarar det men det finns inte mycket kvar till nöjen.

Så i mars, april och maj ska jag leva lyx med 7 dagars ersättning (",) Det kommer att bli stort plus i plånkan haha. Undra hur många dagar jag har kvar? Undra om jag kan va hemma med Jacob tills han fyller två? Det hade varit skönt, men ja jag får väl räkna lite nu när jag ska fylla i ansökan om föräldrapenning. I och med att jag snålat så på mina dagar så ska jag ha en hel del dagar kvar... Samtidigt som jag saknar dom på jobbet så är det otroligt skönt att bara vara hemma med Jacob. Och inte bara det, innan jag sätter Jacob på dagis så vill jag helst känna hans epilepsi lite grann i alla fall. Men men jag får se hur det blir med det.

Ska ju försöka få in honom på dagis både här och i Kristianstad för i Åhus har dom inte kvälls, natts och helgs dagis och det kommer jag att behöva, om jag inte skaffar en barnflicka vill säga för jag är inte det minsta sugen på att byta jobb!

Eller kanske jag ska plugga lite efter mammaledigheten? Läsa upp mina betyg, passa på när Jacob är liten som min chef sa..

Jaja jag har gott om tid på maj att bestämma maj om hur jag ska göra..

/

Får ju så klart bjuda på lite bilder på den mest underbaraste charmtroll som någonsin funnits på denna jord! Han heter Jacob Richard Aslan och han är min! bara MIN!!!

  
image135

  
   
  
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hjälpmedel man får är kanon bra =)

2008-02-07 @ 10:37:08
URL: http://maddza.webblogg.se
Postat av: Miia

tyvärr fel svar,analysera gåtan,läa den flera ggr så inser du =)
desamma till er=)

2008-02-08 @ 11:09:46
URL: http://miian.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0