Helgens bravader!

Ja inte för att jag varit ute och svirat precis men ändå...

Börjar vi med fredagen.

Vaknade av ett strålande väder, kunde ju nästan trott att det va sommar så som solen stekte i min lägenhet, gudomligt härligt... Jacob vaknade kvart över åtta och va alldeles täppt i näsan men det fixade vi med lite nässpray. Sen bara mös vi tills det va dags för medicin och välling..

Efter att han vilat på förmiddagen så va klockan halv 12 och så fick han sitta i sin vagga för mamma va tvungen till att dammsuga efter systers kattor.. Och vad det va skönt att bli av med allt katt hår då (",) underbart med katter men deras hår usch jobbigt! Så nu har jag kommit fram till att jag inte ska ha någon katt än så länge hehe...

Sen tränade vi och busade massa. Sen kom tant Tess och hennes syster och kidnappade Jacob i ca en timme, skulle ut och gå med Ronja så ville dom ha med sig Jacob och det säger jag inte nej till. Skulle egentligen själv ut och gått så att han kunde sova i sin vagn men Katta och Tilda skulle komma mitt i hans vila så ja jag fick hoppa över det men Tess tog en runda istället med honom så kunde jag ringa lite samtal i lugn och ro..

Sen kom Katta och Tilda, lilla Tilda som snart fyller 2.. ja gud va tiden går snabbt..

Hade med sig fika, bullar och hjärtebakelse mm det va gott (",)

Tilda va så rolig för så fort Jacob räckte ut tungan så hängde hon med haha, och Jacob räcker ut sin tunga stup i kvarten så det blev en jädrans massa tunga, men som vanligt får man inte med sånt på korten L

Snackade en massa skit, gamla goda tider.. Trevligt va det att få besök av dom i alla fall.. Bestämde att vi skulle åka till badhuset en dag nästa vecka så får vi se vilken dag det blir, vi skulle höras av i alla fall... Sen va det dags för dom att köra hem.

Badade Jacob på kvällen och för första gången så skvätte han med vattnet, inte med händerna då utan han låg ner och hade huvudet i mina händer, lite halvt på sidan och så sprang han i vattnet haha och skvätte ner nästan hela mamma (",) men det gjorde absolut inget, va bara så skoj att se honom så sprallig i vattnet! Han som brukar vara stel som en pinne =/

Han va riktigt trött ikväll så han somnade nog innan jag hann ut ur rummet haha... men då sover han som bäst och det är ju skönt, helt knockad!

Satt sen hela kvällen nästan (en film paus, amerikan pie- the wedding) och höll på med att fylla i mammapenningspapperna och det blir nog att jag stannar hemma hela året faktiskt, kanske lite in på det nya men det får vi se... Har fyllt i till den siste oktober i alla fall för så länge är jag säker på att jag vill vara hemma.

Sen satt jag med ansökan om bostadsbidrag och usch va det är jobbigt med alla dessa papper! Varför ska det vara så mycket som man ska fylla i? Måste ringa igen till försäkringskassan, typ tredje gången och jag som trodde jag skulle slippa ringa dit fler gånger men det är en del i papperna som jag inte vet hur jag ska skriva.

Sen fick jag avbryta i mitt skrivande för klockan började bli mycket och ja va skittrött.

*

image246

  

*

I lördags så hade vi lite trevligt besök av Cicci, Carola och deras mamma Birgitta. Dom va här 2 timmar och ja jag tror nästan att Cicci bar på Jacob hela tiden haha, så fort hon skulle sätta sig så gnällde han till och Cicci snabbt upp igen, ja han vet hur han ska göra och med vilka hehe, Birgitta fick också mysa lite med Jacob men Carola mös på avstånd haha.. Va lite rädd för att tappa honom så hon föredrog att sitta bredvid istället och det gick ju också bra...

Sen va det dags för Jacobs vila och när han vaknade igen halv 4 så promenerade vi bort till tant Tess och där va även Rebba så där blev det också massa mys och massa bus.. Så den dagen hade jag honom knappt själv, och dagen bara flög iväg tjoffs!!

Jacob la sig 7 som vanligt och jag tog en dusch sen ner till lillebror.

Tittade på melodifestivalen och fan det är riktigt pinsamt!! Det är fan pinsamt att säga att Carola va bra men hallo!!! Kunde dom inte hittat lite bättre deltagare va? Nej fy fan det är tur att det är fler deltävlingar så att man har en chans att hitta någon bra! Jaja men vi kan skicka tvillingarna som rymt från psyket till den stora tävlingen eller?? Dom som sjöng bäst och hade vettiga låtar va Sanna och Carola-Henrik, tyvärr Carola =/

That's life! Its sucks, big times!! Whatever...

*

image251

   

*

I söndags så tog jag tag i maj själv och begav maj på en lång promenad med Jacob, va ute i 2 timmar och det va helt underbart! Visst det va ingen sol men det passar maj perfekt när jag ska ut.. Blåste istället men det gjorde inget, Jacob somnade rätt så snabbt så han brydde sig inte om vinden vilket han egentligen hatar när det blåser på honom..

Det va såå skönt att bara gå och gå och gå så det ska jag försöka göra varje dag, då lär jag hinna gå ner lite i vikt innan Alanya resan!! Säger hela tiden att imorgon börjar jag, nej imorgon börjar och så vidare.. Hela tiden blir det så MEN IMORGON BÖRJAR JAG!!! Jag måste helt enkelt! Finns ingen återvändo nu längre, nästan 2½ månad tills vi åker så ska det ske något så måste det börja nu...

När jag väl kom hem efter rundan och ska låsa upp dörren så va nyckeln borta!!! Amen shiit Linda!!! Då har jag alltså tappat nyckeln någonstans på denna långa rundan, kan va precis var som helst! Har sagt att jag ska ha reservnyckeln hos lillebror men inte blivit av så där stod jag med min lilla prins som varit vaken ett tag och snart hade inget tålamod att sitta i vagnen längre.. Jaha tänkte jag får väl gå en bit där jag började rundan sist för det va där jag tog upp vantarna och mobilen så den måste ju trillat av där tänkte jag...

Men där fanns ingen så ja den ligger någonstans i Åhus, inte så lätt att hitta den heller.. hädanefter så ska jag har en stor knippa med nycklar så att jag hör när jag tappar dom, vilket jag inte ska göra igen men ändå! Så jag fick snällt ringa min hyresvärd så han kom inom efter ett par minuter bara och låste upp till maj! Linda = J*vla klant!!

Ja sen kvällen spenderades med Emma, Tess och Ken..

Föresten så börjar Jacob bli riktigt duktig på att lyfta på armarna när han ligger på magen (",)

Och så har han börjat prata massa goja också så det går framåt.
*

image256

   
  
  

*

Igår sov vi riktigt länge, Jacob la sig som vanligt strax innan 7 på kvällen och somnade nästan direkt, tog inte många minuter. Han vaknade halv 10!! Men hallo lillkillen då.. Jaja mamma gillar ju också att sova länge hehe.. Men ja så fick han medicin och bytte till torr blöja sen la vi oss i mammas säng för lite frukostvälling, och innan vällingen va slut så sov vi igen hmm, blev nog lite för mycket sömn antar jag.. Så vi sov faktiskt till 11 (",)

Sen vid ett tiden så kom tant Emma och vi begav oss på en runda, blev lite mer än en timme och det va underbart skönt i solen faktiskt men jag fick lämna jackan hemma för den hade jag aldrig pallat med..

Sen lite senare på kvällen så kom tant Tess och kidnappade Jacob för en promenad så det blev mycket ute med Jacob igår och det är ju skönt, lika bra att lillkillen vänjer sig haha...

Så jag la killen vid sju och jag och Emma kollade på film och det blev samma som sist haha "Mexican Trip" ah den är för j*vla ball haha... Dvärgarna är såå söta i filmen.

Sen vid tio på kvällen kom vi på att vi blev sugna på godis mmm duktiga oss! Skulle hjälpa varandra och istället så köper vi godis! Jaja jag börjar tappa hoppet på den här viktnedgången så jag får väl ta och köpa kläder i min storlek nu istället för att hoppas på att jag ska komma i mina gamla kläder :(

Men det är mitt eget fel så jag ska inte skylla på någon...

*

image266 image267

Bilder från promenaden

image268

   

*

Idag så sov vi också länge, till halv 11 (efter frukost) Han tycker nog att det är så skönt att ligga och mysa med mamma så han somnar så lät då (",) mysigt! Jaja huvudsaken är att han sover på natten. Och så länge han gör det så får han sova precis så mycket han vill på dagarna.

Idag ska vi inte göra så mycket, hoppar över promenaden på eftermiddagen =/ Har fått ont i min fot, i hällen, så vi hoppar över en dag.. Kanske tar en runda när Jacob lagt sig. Får se hur ont jag har då.. Har haft ont innan också och då gick det över rätt så snabbt faktiskt.

Hey! Beställde mitt Internet i helgen!!! Så det kommer imorgon eller övermorgon! Beställde ett sånt från 3, de man kan ha med sig överallt och det lär bli gött sen när jag köpt en laptop istället..

(självkart beställde jag den rosa)

*

Ska bli så skönt med eget Internet och slippa känna sig bunden av lillebrors tider. Och så lär det bli massa nätshopping haha, till mamma och Jacob! Ska köpa ett par skor till lillebror också tänkte jag, får se om jag hittar några snygga.. Som ett tack för att han ställer upp till 100% om inte mer haha... Först tänkte jag köpa lite kläder men så kom jag på att han behövde ett par skor, inte längesen han sa det till maj så jag hoppas att han blir glad. Han är rätt lätt att köpa skor till, kräver inga märkvärdiga alls bara dom är sköna. Måste kolla hans storlek också men jag tror han har bland dom största.. Jaja hittar jag inga skor så köper jag lite kläder till honom.. shorts och t-shirts är typ det enda han använder. Om ni ser en kille i shorts mitt i vintern -10 så är det säkert min lillebror haha.. han är som jag, varmblodig men han är dock mycket värre. Det enda med maj är att jag inte klarar av att ha tröjor under jackan utan får köra med linnen, året om ungefär.. Fast jag hoppas att jag hittar ett par skor för det behöver han.. Och jag vill ge honom något han behöver för allt han har gett maj har jag behövt (",) min bästaste bästa lillebror...

Ja men nu har jag skrivit ner lite om helgens bravader och måndagens haha.
*
image274

   
  
 
     
  
 


image295

   
image300

   

image305

   
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeej på er! Hoppas ni har de bra! Ville bara sæga att jag saknar er massor! nu ær de bara 13 dagar kvar tills jag kommer hem! Ringde dig hæromdagen, førlåt om jag væckte dig!.. ville bara tragga lite!.. Va i sverige!.. Men vi ses om 13 dagar!! Puss massor tille er

2008-02-19 @ 18:09:29
Postat av: Anonym

såå fina bilder :) har du fått papper till ansöka vårdbidrag än ? kramis

2008-02-19 @ 20:24:06
URL: http://mommy.webblogg.se
Postat av: madde

okej. då tror du lite fel hehe. för ja sökte nämnligen när mathilda var typ 2månader gammmal för hennes epilepsi. så de är inte för tidigt så att du vet iaf ;)

2008-02-19 @ 21:37:58
Postat av: miia

hehe han e för söt,på ena kortet ser han lite busig ut,nästa bara funderande,nästa galen ut,och sen ser han ledsenut,sedan själaglad...vilken charmknutte!!!!
Jag och Sofie ska börja bada en ång i veckan med våra små,ni får självklart följa med om ni vill!
kramkalas

2008-02-21 @ 09:39:12
URL: http://miian.blogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0