Ett jädrans ringande.

 

Bäst av allt va att jag ringde till Elin!!! Deras lilla prinsessa Thea kom igår 12/2 kl 22.49 och vägde så mycket som 4445g och va 53cm lång.
image213

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

till både Elin och Niclas och lillebror Lucas!!!

Ringde till min bvc-tant för jag fick aldrig nästa tid nerskriven så hon ringer väl tillbaka imorgon antar jag.

Sen har jag ringt till vägverket angående ansökningsblanketer till lämplighetsintyg.

Och så har jag ringt skatteverket för ett personbevis och Japp det är dags för körkort (",) Någon gång i sommar hoppas jag.

Och sen det mest positiva samtalet, försäkringskassan! Snacka om att jag blev förvånad, man kan bli riktigt bortskämd om man vill.. men i alla fall så ringde jag angående att dom skulle skicka ut papper till mej om mammapenningen för det skulle dom gjort i januari tydligen men hon skickade nya till mej nu. Sen är det många som varit på mej om att ansöka om bostadsbidrag men jag har inte riktigt velat och inte heller tror att jag skulle få något i och med att jag bara tar ut 4 dagar i veckan ibland mer om jag vet att det är något speciellt. Anledningen till att jag bara tar ut så lite dagar är för att jag vill gå hemma så länge som möjligt med Jacob så därför har jag inte brytt mej om att söka för jag har ju själv valt att leva på minimum ju och vi har klarat det utan några större problem, visst jag har ju inte kunnat unna mej själv något men det gör mej inte så mycket.

Men i alla fall så frågade jag henne (huset är ju sålt och vi barn äger ju halva huset) om man kunde få bostadsbidrag fast att jag skulle få dessa pengarna nu och JA det kunde jag, jag har rätt till bostadsbidrag om det är under 100 000:- och det är det ju så ja jag får bostadsbidrag haha. Sen frågade jag henne också hur det funkade med mammapenningen då, måste jag ta ut full ersättningen eller? Och NEJ det behövde jag inte, jag kunde fortsätta med mina 4 dagar som jag gjort nästan hela tiden. Snacka om att jag blev förvånad!! Så nu har jag lite papper att fylla i (",) MEN hade det varit så att jag va tvungen att ta ut full ersättningen så hade jag struntat i bostadsbidraget för det viktigaste för mej är att jag får vara hemma så länge som möjligt med Jacob. I och med att allt kommer att ta längre tid med hans utveckling så vill jag ju kunna vara hemma och njuta minst lika mycket som andra föräldrar kan göra med deras barn. Jag vill ju kunna vara med länge när han kryper och när han går på stapliga ben och när han springer omkring som en riktig liten vilding (",)

Den tiden längtar jag så gudomligt mycket efter... Hoppas att det händer innan sommaren för i så fall kommer den sommaren att bli den bästa som någonsin hänt mej!! Förra sommaren borde egentligen varit den bästa men tyvärr så blir inte alltid som man tänkt sig..

Nu ska vi titta på film! SAW4!!!

Ha det gott!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har rätt att söka vårdbidrag oxo ! Så gör det. säg till din kurator på hab att hjälpa dej så blir de bästa resultat ;O) kram

2008-02-13 @ 20:27:43
URL: http://mommy.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0