Dagen..

Idag fick man lön, men inte speciellt rik för det hmm..
så nu är ella räkningar betalda och inhandlat det viktigaste så nu ska jag nog klara maj ett tag utan affär..
dagen har varit bra, har haft en massa folk hemma idag viilket jag inte brukar. alltså inte så många haha..
va så kul för min lilla tuffing Villiam va också här och honom träffar man inte så ofta :( men han va såå goo busen...
va inne på youtube och tittade på teletubbies och denna va nog bådas favorit hehe..


(det är ju tur att han inte förstår vad dom sjunger hehe)

Sen va jag borta med Jacob hos Tant Tess så hon kunde ha honom medans jag va och gjorde mina ärenden och shit det tog så mycket längre tid än jag trott..
tog apoteket först, skulle ha hostmedicin till Jacob men på alla va det från 1år och Jacob är ju bara 9 månader så jag frågade expediten ifall man kunde ge honom det ändå men i lite mindre mängd men det visste inte hon utan hon tyckte att jag skulle köpa en flaska och sen ringa till sjukrådgivningen när jag kommit hem och rådfrågat dom... men tänkte jag att det kunde jag ju lika gärna göra där på plats, så jag ringde och fick reda på att nästa teletid va om 20 minuter så självklart tog jag den, så jag knappade in allt man skulle och la på... plockade på mig resten som jag skulle ha och gick och tog kölapp för recepten...
va färdig med det efter 25 minuter och hon ringde strax efter jag va färdig.. så frågade jag om vilken hostmedicin jag skulle ta men jag skulle inte ta av dom utan hon ringde in ett recept till maj direkt, så det blev mollipect..
tycker att det är konstigt att dom inte har hostmedicin för yngre än 1 år, jag menar det måste ju vara starkare om det kommer på recept eller jag har helt fel? jaja sak samma så iallafall så fick jag ju ställa maj i kö och otur som jag har så fick jag ju stå i kö i 30 minuter till.. men nu har jag fått hem det och det håller några månader till, tror det va till juni eller juli..
men tänk om jag nu hade köpt den andra och sen kommit hem och fått reda på att den inte gick ja då hade jacob fått hosta sig egenom en natt till i onödan... jag hade ju kunnat byta men inte försen imorgon isåfall...
skönt men nu har jag nog så att jag klarar maj med Jacobs mediciner ett tag framöver...
epilepsimedicin, svampmedicin, hostmedicin och alvedon! skönt att man har hemma så att man inte står utan igen =/
Jacob la jag halv 7 ikväll och han har varit vaken en gång redan, men han somnade om snabbt igen så det va skönt.. så vi får se hur det blir i natt? hoppas att han sover bra. känner maj lite trött faktiskt själv efter natten som va så det blir nog en liten tidigare natt (men det vet man aldrig) det är inte klokt att man klagar egentligen men det är väl för att man är van vid att sova hela natten utan att bli störd och så får man två nätter och så är man en nällspik direkt!! tänk på dom som har det värre!! själv har jag nog fått sova hela nätter i 1½ månad (",)

sen va jag på bolaget och handlade en flaska bowmore till lillebror, han orkade inte sticka ut och skulle jag ändå till apoteket så kunde jag ju faktiskt gå över gatan till bolaget så slapp han ju...
sen blev det kvantum! jädrans labyrint hmm... jag hittar typ inget men det som förvånnade maj va faktiskt när jag skulle hämta toapapper och upptäcker att massa mat är på hyllan mittimott, i samma gång! men det tycker ju faktist inte jag va, ser lite konstigt ut! jaja dom har väl en ide med allt... själv är man en konsum handlare, gillar att affären är lite mindre men så brukar jag handla barnmat och blöjor etc etc på kvantum för det är dom billigare med där... fast idag skulle jag inte handla barnmat och sånt utan anledningen till att jag va på kvantum va för att jag hade ett paket från jotex att hämta ut :) mina gardiner till köket, inte världens finaste men jag va tvungen att köpa gardiner för jag har inga i köket, och så köpte jag till Jacobs rum :) så det ska bli såå skönt att äntligen få byta gardiner snart.. tror det blir i helgen eller nej det får bli innan för mamma och pappa kommer i helgen ju och då kan det faktidkt vara lite kul om här är rent och fint och nya gardiner uppsatta (",)
ska bli kul att dom kommer hem iallafall... ska bara tömma huset men ändå, vi får ju träffa dom lite (",)
saknar mina föräldrara!


Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0