Ny medicin!

Vi börjar bli lite duktiga här hemma - uppe klockan 08.00 =) Helt otroligt men skönt att inte sova hela dagarna hehe..
Just nu sitter vi i soffan med datan i knät och Jacob sitter mellan oss, alltså Jacob sitter mellan mina ben och sen har vi datan i knät på båda =) Smart va?
Han verkar trivas hyffsat så antar att han blir en datanörd i framtiden haha..

Ska snart klä på oss för att bege oss till apoteket för att hämta Jacobs nya medicin. Undra va det kalaset kommer att kosta??
I och med att Jacob hade så mycket ep-aktiviteter på natten så ska vi höja hans nuvarande medicin till natten. Sen från och med imorgon ska han får en ny medicin (kommer inte ihåg namnet och orkar inte hämta lappen) på morgonen varannan dag i en vecka sen ska han få den varje dag i en vecka och själva upptrappningen kommer att ta 1 månad till 6 veckor. Biverkningarna va att han kunde få utslag men att det knappt skulle ske med en sån lång upptrappning och så kan han ha svårt för att sova så därför han får den på morgonen. Blir säkert inga vila middag längre då =/
Så nu ett tag fram över så ska han ha 2 sorters mediciner men den han har nu ska vi sluta med helt så småningom.

Jag har ett helvete med att somna på kvällarna nu för tiden. Jag lägger mej vid 23-24 men somnar sällan innan 04.00 och hur pigg är man då klockan 08.00?? Fast det går ju självklart ändå..
Men jag har så mycket som snurrar runt i mitt huvud och jag kan verkligen inte komma till ro =/
Jag ska börja plugga på distans den 8 januari men jag har inte fått dagisplats till Jacob än!!
Även om jag ska läsa hemma så måste jag in en runda varje dag 1-2 timmar. Jag har 5 ämnen som jag ska läsa vilket betyder att jag ska in 5 ggr varje vecka. Och vilka kommer att gilla att jag har ett barn med mig?
Det är mitt första problem som snurrar runt, hur detta ska gå ihop?
Mitt andra problem är att om jag lyckas få dagisplats till Jacob så måste jag ha inskolning ju och den tar längre tid än vanlig inskolning =/ Och hur ska jag kunna skola in honom om jag måste vara i skolan 1-2 timmar varje dag?
Vanlig inskolning varar 2 veckor medans dom har sagt till mej att jag kan räkna dubbel så lång tid på Jacobs inskolning = 4 veckor!! Vilken skola går med på det??
Det är sånt här jag inte har tänkt på innan =/ Smarta Linda i ett j*vligt hårt NÖTSKAL!!
Jag vet inte heller vilket problem jag helst vill ha?
Det med inget dagis eller det med inskolningen?
Fan fan fan fan fan
Och så tänker jag väldigt mycket på vad det kommer att vara för ngon som ska jobba för Jacob på dagiset? Tänk om det inte känns bra? Då kommer ju allt ta mycket längre tid... Hoppas att det kommer någon bra. Någon som känns bra..
Jacob är verkligen ingen svår kille att ha hand om så det är jag inte orolig för men tänk om inte jag gillar personen?
Har försökt att ringa till rektorn hela morgonen men inget svar har jag fått och nu är mobilen avstängd? Så hon kanske är ledig idag? Varför säger hon till mej att jag ska ringa i slutet på veckan om hon ändå inte är där?
Om mindre än en månad så ska jag börja plugga...
Längtar jag??

Från det ena till det andra så kommer arbetsterapeuten hit idag med Jacobs AKKA-platta =)=)=)
Va vi har längtat efter den då!
Ska bli så roligt!

Måste gå - lillkillen vill inte sitta vid datorn längre hehe..

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men 2 resor, vilken lyx! Kommer ju blir 2 helt olika resor med, så skönt för dig att åka med vänner först och sen få visa jacob ditt älskade Alanya, blir inte samma flyg, det var ju lite synd hihi.



Ang skolan och inskolningen så tycker jag inte att du ska oroa dig alls!! Eftersom du bara är i skolan 1 timme om dagen så kan ni nog lösa det enkelt, inskolningen är ju inte heldagar utan bara 1-2 timmar i taget och sen ökar man på, har du tex skola på förmiddagen kan ni ju vara på förskolan efter det, personalen tar säkert hänsyn till din skolgång=)



trevlig helg till er!

2008-12-12 @ 10:46:58
URL: http://mizzsofie.webblogg.se/
Postat av: Fia

hihih ja du han först . hoppas ni får en toppen helg , Lilleman är helt färdig efter habveckan så vi ska bara vila. hoppas den nya medecinen hjälper.

kram på er.

2008-12-12 @ 11:23:44
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0