Min lille kille =(

Lillkillen hade fått i sig sin kvällsgröt och näringsdryck och allt va helt lungt, hade rapat och allt.
Plockade fram hans pyjamas och ny blöja och tog tandborsten - brukar göra vid killen för natten i soffan.
Allt gick bra tills jag skulle borsta hans lilla kindtand och Jacob har blivit mer känslig så fast att jag tog försiktigt och inte alls långt in så kräktes han och det va i mängder! Så här mycket har han aödrig kräkt innan. Visst det har kommit mycket men inte så HÄR mycket!
Han låg på rygg och det bara välde upp genom munen och näsan och innan jag hade fått över han på magen så hade det kommit i ögonen, öronen, i håret, i nacken, på nästan hela tröjan fram och bak. Fick över han på magen och höll han utanför soffan vilket ledde till att det kom en hel del i soffan och en STOR pöl på golvet för han fortsatte att kräka. Så fort han slutade så sprang jag in med honom på toaletten och la honom på skötbordet. Pratade med honom och han va inte det minsta arg - skönt. Men så skulle jag vända mej om och ta en handduk som hängde på väggen och innan jag vänder mej om så hör jag ett konstigt ljud och titta på Jacob.
Då ligger han på rygg med kräk i munnen och vet inte vart han ska ta vägen - vänder honom snabbt som tusan och en hel del kräk kommer ut och Jacob är helt vansinnig! Vilken panik han måste ha kännt för han slutade inte gråta förrän efter 5-10 minuter - min älskade lilla kille =(
Fasiken va läskigt detta va! Tänk om han legat i sin säng och jag inte hört något? F*n!! Blir man rädd eller??
Jag lägger alltid Jacob på sidan när han ska sova men oftast när jag kommer upp och ska lägga mej så har han vänt sig på rygg.. Men som tur är så ska vi få en kudde som han ska ha bakom ryggen så att han blir på ryggen..

 

Ska man aldrig slippa känna denna oro och räddsla för vad som ska hända dej?
Älskar dej min pudding!

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Ja,en vacker dag tänker jag oxå gå över till den nyttiga sida (läs THE DARK SIDE!).

Men inte riktigt ännu så jag ska minsann svulla tills dess. haha

2008-12-06 @ 00:34:33
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: tinkerbellan

usch ja.. därav att vi alltid haft gabriel på Mage när han sover.. han kräktes mycket när han var pytteliten bebis..

2008-12-06 @ 11:10:17
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Fia

rädslan att detta me att dom kräks det är hemskt , man känner sig så makt lös .,

våran lilleman har blivit betydligt sämmre den senaste månaden , men jag hoppas att den nya medecinen ska göra det bättre .

vi har åxå kudde och bullar upp med täcken , fast jag är livrädd ändå kollar stup i ett . hoppas denna dag blir bättre för jacob och att han inte kräks så mycket. stora kramar fia.

2008-12-06 @ 14:57:12
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Miian

heeeeej babe!

Hur e det med Jacob idag?

Slutade han spy sen?

stackarn!!!!!

Förstår att du e nyfiken,du får hålla dej en stund till ;)

Var du inte barnfri i helgen?

hmm!

Kram

2008-12-07 @ 16:42:34
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0