Fredag!

Åter igen så är det fredag =)
I helgen ska jag faktiskt vara barnfri lördag-måndag och det ska bli lite skönt.
Blir ingen utgång fast att det är helg men jag och Yessica ska sittar här hemma och fricka lite gott ändå och snacka lite skit på vår barnfria helg=) Naemi ska vara hos sin pappa. Tur vi kunde vara barnfria samtidigt så att vi kan snacka annat än barnsnack hela tiden hehe.

Hade planerat att gå in till stan idag för att leta lite julklappar men det fick jag ändra för lillkillen somnade ifrån mej, va meningen att han skulle sova i vagnen men det tyckte inte han. Bolaget får jag ta imorgon efter att jag lämnat Jacob i Yngsjö.
Stan får jag nog ta på måndag efter att jag hämtat Jacob eller innan, kanske skönast ju.. Ja det löser sig.

Har föresten kommit in på skolan preliminärt som dom så fint säger men jag fattas 50 poäng. Jag är som reserv på en kurs men den finns även på dagen så jag ska ringa till skolan och höra med dom om vad dom säger.

Ringde till försäkringskassan igår för att kolla med mitt bostadsbidrag för jag och Yessica skickade in det samtidigt och hon fick svar förra veckan men inte jag så jag trodde att det kommit på villovägar men det hade det inte utan vi hade olika handläggare och Yessicas va snabbare än min så därför det tar tid =/ Men det finns där iallafall.
Frågade även om min ansökan om omprövning till vårdbidraget hade kommit in men det kunde hon inte se så hon mailade till dom som hade hand om det och bad dom ringa till maj för att jag ville veta.
Jag skojar inte om jag säger att jag knappt hann lägga på luren sen ringde dom till mej hehe snabba puckar det där!
Och jo dom hade fått in det dom också, jag skickade in det i sista minuten så därför jag ville veta för hade inte ansökan kommit in så hade jag fått skicka in en ny ju. Men den fanns där också som tur va men det tar ju sin lilla tid med det. Bara att vänta.

Kuratorn på dagiset som jag vill ha in Jacob på fick jag pratat med idag. Ringde först vid 12 och lämnade ett medelande men när klockan blivit över 13 så testade jag igen och då svarade hon. Hon kom ihåg oss iallafall och hade skrivit upp på sin lapp att hon skulle ringa till mej nästa vecka. Tydligen så hade hon inte hittat vår ansökan när hon själv tittat så hon ville ringa och kolla ifall vi ansökt om ett annat dagis. Men det hade vi ju inte. Hon va ledig idag så hon kunde inte kolla igen men hon skrev ner lite info om oss. Hon kom ihåg oss rätt bra och det är ju kul =)
Hon fick lite gammal och ny info om Jacob och jag undrade hur detta skulle gå tillväga nu i och med att han ska ha en egen assistent på dagis och det har inte dom resurser till. Hon kunde inte säga hur det skulle gå till för dom har inte haft något barn som behöver så mycket assistent innan utan hon skulle kolla upp det nästa vecka och så skulle jag ringa till henne i slutet på veckan så kunde hon ge mej lite mer information.
Hon sa också att det inte är helt omöjligt att han kommer in på dagiset tills jag ska börja plugga fast då får jag skola in honom under tiden som jag ska läsa men den smällen får jag helt enkelt ta. Detta ska säkert lösa sig.
Jag hoppas det iallafall...

Idag har Yessicas lillebror kommit hem från Spanien där han varit ett bra tag nu bott hos sin pappa.
Han hade gått ner SJUKT mycket i vikt den killen =) Så fin han va nu!
Tänk va kul att göra så som han, åka iväg och ta tag i sitt liv och sen komma hem stolt och visa upp sin kropp!
Fan va han måste vara NÖJD!! Det hade jag varit..

Just nu är dom i lilla affären och handlar hem något som vi kan äta ikväll och än så länge är det klyftpotatis på menyn men vad mer vet jag inte utan det får väl bli som en överaskning när dom kommit hem igen.

Nu ska jag mysa med min lilla pudding!

Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ia

Här hos oss star komunen med en resurs som är med barnet pa dagis, den följer även med till hab osv om barnet ska dit under dagen. Om resursen blir sjuk tar en av dagispersonalen resursens plats och man tar in en vikarie för ordinarie dagispersonal allt för att barnet ska känna sig tryggt. Kolla med komunen där du bor. Man far inte välja resursperson utan blir tilldelad en. Här söker man dagisplats och talar om att barnet behöver assisten och kontaktar sedan komunen som anställer en... det har alla barn rätt till. Klart lillkillen ska ha nagon som han känner sig trygg hos när han är pa dagis. Och du ocksa givetvis :-)



kram

2008-12-06 @ 17:23:12

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0