90 minuter på apoteket = Bläää...

Nu va vi hema igen, Jacob vilar middag.
Det tog ju för jiivla lång tid på apoteket =(
Dom hade inte den medicinen som Jacob skulle ha, Lamotrigin hette den visst..
Och visst dom kunde beställa den men saken va den att dom inte visste hur lång tid det tog på att få hem medicinen så vi fick sätta oss ner igen och vänta.
Sen kallade dom på mej och hade Beata på telefonen så jag fick prata med henne. Och så förklarade hon att i och med att dom inte visste hur lång tid det tog att få hem den och dom ansåg efter att ha pratat med Lund igen att Jacob va tvungen att få ny medicin då hans epilepsi är väldigt elak när han sover så dom ville att vi skulle testa Ergenyl istället. Känner igen den medicinen som fan och jag tror att Jacob hade den när han låg inne på neonatal i Lund =/ Får kolla upp det någonstans bland alla papper därifrån.
Jag ska fortsätta med Iktorivilen som innan förutom att jag ska öka den till natten och så ska han få ergenyl 1ml till natten i 3 dagar sedan 1ml morgon och kväll i 3 dagar och därefter 1ml morgon och 2ml på kvällen. Ska sen ha kontakt med Beata nästa vecka så att vi ser hur det har gått. Kanske vi ska sätta ut Iktorivilen men hon sa att det kan vara en bra blandnig på dom och då Jacob aldrig har reagerat på den innan så finns det en chans att han kan ha det så men det får vi se sen.
Köpte även hem några microlax till Jacob för han har en liten tendens till att bli hård i magen emellanåt och verkligen skriker när han ska bajsa och så får det inte va! Det funkar bra med laktulosen men det räcker med att Jacob inte har fått stå i sitt ståskal på en dag så blir han hård i magen..

Nu kommer dom snart med Jacobs AKKA-platta =D=D


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Tack det samma du!



Och vet du jag måste säga att jag beundrar att du klarar av Jacob.

Jag vet inte om jag hade haft styrkan att ta han om ett så pass sjukt barn.

Jag vill inte få d o låta elakt,för jag menar det verkligen på ett snällt sätt.

Jacob e lycklig som har dig som mamma.

2008-12-12 @ 17:09:11
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Fia

å titta på killen där en sån bra ide , tänk vakul han kommer att ha , det är super kul att se att det går frammåt . kram fia och lilleman .

2008-12-12 @ 21:13:14
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0