3 månader!

Idag har jag varit rökfri i hela 3 månader och det går så j*vla bra!
Snacka om att jag är stolt över mej själv!
Nu tycker jag till och med att det luktar peka när Yessica kommer in efter att ha rökt bläää!

Känner att jag har lite bloggtorka - sjukt tråkigt!
Plus att det inte finns så mycket tid till bloggen nu mitt i allt julstök hehe!
Det kommer igen sen.

I Tisdes så gav jag lussebullarna ett nytt försök och denna gången ville det jäsa iallafall =)
Sjukt goda och saftiga blev dom mmm Fotfarande lika goda idag
Gjorde även pepparkakor när jag ändå va igång och det blev också bra fast jag tycker nog att köpta är godare.
Men det är ju kul att göra det. Men nästa gång ska jag köpa den degen som inte är fabriksgjord. Utan den som kommer från Tollarp tror jag att det va.

Igår så kom Logopeden och arbetsterpeuten hit för att kolla på Jacobs matstol som ska få nytt nackstöd som förhoppningsvis ska göra det lättare för Jacob att äta i stolen. Men det gick inte att sätta dit så en annan kille skulle komma hit och ändra på det plus att stödet va lite för stort så dom skulle beställa en storlek mindre.
Fick även en ny munsak av logopeden som ska göra så att Jacob får mer styrka i läpparna som förhoppningsvis ska hjälpa till att få honom att ha tungan mer i munnen istället  för utanför.
Vi får se hur det blir med det.

Sen gick vi till sjukgymnastbadet och Jacob simmade på rygg nästan hela tiden och det gillar han verkligen =) Sprallar som attans med benen gör han. Kul att se att han är mycket mer rörlig i vattnet. Han har ju alltid gillat att vara i bassängen men han har alltid varit stel men inte nu längre =)
Sen efter det va det dags för andra influensavaccinationen och då blev Jacob väldigt ledsen men det a va inte så konstigt för han va ju trött och då är han extra känslig =( Men det gick över snabbt efter lite tröst. Sen fick vi vänta i 20 minuter innan vi fick gå hem, ifall något skulle hända.
Men skönt att det är över. Nu ska han bara göra 1½ års sprutan men det dröjer 4 veckor tills dess iallafall sen ska han få tbc sprutan också men det är nog 2 månader tills dess.

Jacob har fått en kindtand nu =) Den är nästan ute. Ena sidan är ute iallafall.
Han har varit en hel del kladdig med maten och inte velat äta så det är inte så konstigt men drycken har han inte haft några problem med iallafall. Idag är en sån dag också känns det som. Han ska få lite alvedon till nästa måltid så kanske det hjälper lite.

Nu gäspar han en hel del här brevid mej i soffan så nu ska jag ta och lägga honom så att han är pigg igen =)


Kommentarer
Postat av: Fia

hej , va kul att det går så bra i badet och tänder som kommer , det är spännnade när det går framåt .

och jätte grattis till att du har slutat röka .

ska åxå för söka sluta nu hihih.

2008-12-04 @ 13:07:42
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Ia

DUKTIGA DU!!!!!!! Stolt!! Vet hur jobbigt det är... vill fortfarande ta en cigg fast det snart

är 10 år sedan förra gången, har man vart rökare i 10 år så hjälper inga plåster i världen, vet att om jag tar ett bloss är jag fast igen ... NOLL karaktär :-)



Kram ia

2008-12-04 @ 14:26:30
Postat av: Anonym

GRATTIS GRATTIS vad duktig du är.

2008-12-04 @ 15:07:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Emma & Vera

wow vad du är duktig, du ska verkligen vara stolt över dig själv!!!!

ja det är väl ganska fullt nu fram till jul, vi ska ut imorrn med tjejerna å sen är det ju snart julafton och nyår, men i januari kunde vi bokat in en fest, hos dig kanske?

jätteroligt att jacob gör framsteg och kul med tänder då kanske det blir lättare med maten sen :)

kram

2008-12-04 @ 19:49:52
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det är ju kanonbra ju, bryta mönster helt enkelt. Ha en fin kväll :-D

2008-12-04 @ 20:14:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Fia

tittar in och önskar dig och jacob en jätte trvlig helg. kram fia

2008-12-05 @ 10:21:40
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0