1:a December

Första luckan öppnad i Jacobs adventskalender, kladdigt blev det så jag funderar på att smälta chokladen på hans morgon gröt iställer =/ ? Vem vet, han kanske gillar det hehe..
Jo mamma har självklart också fått en kalender =D gott!

Har inte haft mycket tid till boggen i helgen. Har varit en hel del pynt här hemma.
I lördes så fixade jag undan resten och sen på eftermiddagen så fick vi besök av Karlskrona =)
Elin med familj hade varit på dop så dom svängde inom en liten stund och drack kaffe. Mycket trevligt!!
Yessica åkte till Ikea på dagen så Naemi va hemma hos sin mormor så det va bara lillkillen och jag hemma - MYS!
Lungt och skönt va det iallafall =)
Höll ju på med snuset så jag kunde inte julbaka på lördagen annars hade jag tänkt göra det men det gjorde jag på söndagen istället.
Hade bestämt med Lisa att hon skulle komma hit på lördagen och dricka lite vin  och ha det trevligt och bara sitta och tragga lite men fick meddelande av henne på morgonen att hon hoppade över vinet för hon skulle jobba på söndag morgonen. Sjukt besviken blev jag för jag hade verkligen sett fram emot lite vin och bli lite salongsberusad men men så är det ibland. Men Lisa kom ändå som vi hade bestämt - väääldigt bakfull haha som man bäddar får man ligga gumman! Vi satt och traggade lite sen bestämde vi oss för att köra till Maxi för att köpa lite gott men vi hittade inget och helt plötsligt va vi hungriga istället så vi bestämde oss för att köpa med oss mc-mat, längesedan!
När vi kör från Maxi så hördes och kändes det konstigt i bilen så vi stannade vid idrottshallen och kollar!
PUNKTERING!!!
Halllooo!!! Va ska vi 2 tjejer med en liten pojk göra åt det?
Lisa ringde till Adam men jag ville fixa det själv! Man är ju bäst haha..
Jag hissar upp bilen och ska börja skruva men handbromsen va inte dragen så bilen åkte ner igen mohahaha va vi garvade upps!
Lisa ringer till Adam igen och han kommer. Jävligt snällt att komma och hjälpa oss en lördagskväll klockan 20.00 TACK!!
Och tur va det att han kom för dessa jävlar däck satt som berg! Jag hade aldrig fått loss däcket ska jag säga!
Långt om länge så fick han bort däcket och ska sätta dit reservdäcket och upptäcker att det inte fanns någon luft i reservdäcket??? nMen halllååå ska det inte vara det då? Ja mindre smått glada va vi alla 3. Mensom tur va så körde Adam en saab också och han hämtade sitt reservdäck och det PASSADE! Yes!!
Klockan 21 va vi därifrån igen och körde till statoil för att se så att det fanns tillräckligt med luft i däcket och det fanns det.
Så vi körde och köpte mat sen hem och åt upp allt och ångrade att vi köpt sån mat.. men det är väl inget ovanligt hehe..
Lisa stack hem strax efter 22. Jacob fick mat och la sig sedan.
Själv va jag tvungen att vara vaken tills klockan 02.30 pga snuset! Sjukt drygt!
Men jag satte mej och julpysslade lite. Satte glasyr på pepparkakorna och kryddnejlikor i apelsiner (grape) och hängde upp det i taket mellan köket och vardagsrummet.
Gjorde vid taket på pepparkakshuset =)
Tittade litepå tv och satt framför datan lite sen va klockan äntligen halv 3 så jag ut med snuset snabbt som fan och släkte överallt och la mig - Äntligen!

Min underbart snälla son gav mej sovmorgon - mer passande va hehe!
Klockan halv 10 vaknade han =) Tack älskling!
Gick upp och gav killen mat och blandade i smakerna i snuset...
Sen sattejag på julmusik och drog jag fram alla bakgrejor som jag köpte dagen innan och ställde mej till att baka lussekatter.
Men något blev fel för det ville verkligen inte jäsa ( felet va att jästen blandades i för varmt) nästa gång tar jag det i kallt för att vara på den säkra sidan! Men det blev lika gott ändå =)
Gjorde vid resten på pepparkakshuset och blev väldigt nöjd med reultatet! Ibland är man lite duktig hehe..

Sen mitt i allt så kom Yessica och Naemi hem.

Lillebror och hans kompis kom hit på kvällen och vi satte oss ner för att paka snus i alla doser som ha hade med sig! Blv väääldigt många doser så nu har han så att han klarar sig ett bra tag framöver!
Sen fikade vi på lussekatter och pepparkakor och mjölk - GOTT!!!
Sen åkte dom hem så jag gav lillkillen kvällsgröt och han kom i säng strax innan 20.00 - otroligt!
Vi satte oss ner och snackade lite jag och Yessica. Skönt att göra det när man varit ifrån varandra någon dag =) Jag är så glad för att jag vågade ta chansen och flytta ihop med henne och Naemi =) Både jag och Jacob mår så mycket bättre sen vi flyttade hit. Jacob trivs så bra med Naemi och han älskar verkligen att titta på henne när hon kryper runt honom och även över honom hehe.. Jag trivs bra med Yessica plus att jag känner mej så mycket säkrare av att bor granne med sjukhus och habilitering.
Önskar bara att mina föräldrar hade bott i närheten =(

Sen drog jag fram alla julklappar och gick igenom vad som behövdes köpa till och det va inte mycket. Mormor, lillebror och en liten del till pappa är kvar att köpa. Och så eventuelt om jag hittar något till kusinerna från Jacob. Dom är ju egentligen färdiga så det är bara om jag hittar något litet..

Sen i dag så hade jag bjudit hem syster med familj på glöggfika =) och mitt bakverk från i helgen.
Det va uppskattat där också =) men nu är allt slut så kanske jag bakar mer ikväll annars gör jag det imorgon.
Jennie körde mej till apoteket så att jag kunde hämta ut Jacobs mat - skönt! Tack älskling!
Och nu sitter jag här, och Jacob har jag precis varit uppe och hämtat från sin vilan. Ska försöka få i honom lite mat vilket inte har lyckats med tidigare idag, idag har varit en dryckesdag.. Ibland blir det så..

Lite bilder på mitt julpyntade hem =)




Ja och jag har även pyntat lite hos Jacob och i mitt rum men det har jag inte tagit bild på.
Hallen därimot vet jag inte hur jag ska göra och på toaletten skulle jag helst vilja ha ett rött duschdraperi men men vi får se va vi kommer hem med när vi handlar nästa gång.

Nu ska jag ge lillkillen mat!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Fia

va fint du har pyntat och grejat. gillade tomtarna som stod på golvet jätte söta.

2008-12-01 @ 16:33:07
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: ElisabethC

jättefint!!

2008-12-01 @ 18:25:30
URL: http://tildatexas.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Kul att d svarade på frågorna!



Va kul me allt pynt,önskar att jag hade sån julkänsla för att verkligen pynta inför julen.

2008-12-03 @ 19:50:40
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0