Möhippa!!

Igår hade vi möhippa för min syster! Som jag har längtat efter denna dagen =)
Och så har jag ju inte kunnat skriva något om det här i bloggen då min syster läser den ibland..
Dagen började med att min klockan ringde halv 8 och så hoppade jag in i duschen och gjorde vid maj, hade packat nästan allt dagen innan.
Sen fick ja ställa maj och skära upp en jädrans massa frukt hehe vattenmelon-nätmelon-nektariner-annanas och så hade vi vindruvor också.. Sånt jag vet min syster gillar =)

Tog bussen till Lina och mötes upp av alla tjejer. Lämnade av all packning och tog enbart med oss det vi behövde.
Emma, Tess, Sanna och Cassandra stack ner till tivoliparken medans jag och Lina körde för att hämta min syster..
Kom hem till henne halv 12, mötes av en förvånnad Jennie =) Först trodde hon att vi bara kom på besök men sen såg hon kassen och förstod att det va möhippadags hihi!!
Hällde upp cider i en nappflaska till henne och gav henne en lista på allt hon skulle ha med sig och lite därtill hehe.. På listan stod det kanske 20 saker men hon behövde bara 5 av sakerna haha... Hon undrade nog en hel del till varför hon skulle ha med sig salt och peppar, bröd, fryspåsar, tejp, nalle men Kim va nog mest orolig för varför hon skulle ha röda trosor på sig hahaha kan han gott va ,-)
Stressade på henne som fan, sprang efter henne hela tiden och sa till henne att tiden snart är ute så skynda skynda.. Snälla Lina hade minstingen medans dom höll på...
Sen fick hon ögonbindel på sig självklart och så klädde vi på henne i en klänning i silver och satte brudslöja.
Sen gick vi...

På väg in till stan så skulle vi driva med henne lite.. Vi skulle plocka upp Lisa på vägen in och tänkte att nu kör vi med Jennie lite =)
När vi börjar närma oss Lisa så skriker jag "Shit Lina vilken pudding, stanna stanna!"
Och Lina "Ja shit, stick ut och fråga om han ska åka med in till stan" Han/hon stod nämligen vid busshållsplatsen..
Ut springer jag och Jennie "Nej nej nej Lina säg till henne, hon kan ju inte fråga om han vill följa med.. Säg till henne att komma tillbaka!"
Så satte sig Lisa brevid henne, helt tyst... Och Jennie typ hehe hej...
Sen började Lisa typ smeka henne på löret, slickade henne på armen, pussade henne och vidare och vidare och Jennie blev helt galen hahaha.. Men sen började Jennie försöka känna på Lisa och då fattade hon att det va en tjej.. Hela resan in så höll det på och Jennie försökte lista ut vem det kunde va men lyckades inte...

Sen när vi kom fram till tivoliparken så hade dom andra dukat upp på bänkarna och laddat med frukt och alkohol..
Sen fick Jennie känna och ta på alla som va där för att lista ut vem som är vem..
På många gissade hon Cassandra men sen rätt, maj gissade hon rätt på direkt och på Emma, tror hon gissade rätt på Lisa också fast det tog lite längre tid... Tess va den hon inte gissade rätt på och det tyckte vi nog alla va konstigt för hon är längre haha men men... Andra gången gissade hon rätt tro jag..
Sen satte vi oss ner och fikade på god frukt och god cider och bara snackade en massa och hade det trevligt..

Halv 2 kom första överraskningen... Det kom en kille med 2 paket och gick mot oss och Jennie började titta runt lite och vi började småfnittra lite och någon säger att det är nog strippan, vilka ögon Jennie fick - så förvånnad!
Så sätter han sig ner och hälsar på alla...
Sen berättar han för Jennie att hon ska få välja ett av paketen och i det paketet finns det lite grejor och dom ska Jennie ha på sig när han fotograferar henne !!! Inte Jennies favorit precis att stå model =) hihi...
Medans vi kollar i paketet så förbereder Kimme för fotograferingen som skulle ske vid ån..
I paketet fanns en typ mormorsjal (stavas?) i rosa och snöre och ett stort genomskinligt tunt tyg som va cerisrosa..
Jaha och precis när Jennie ska byta om så kom det 3 killar som satte sig vid oss så Jennie ville inte byta om men det löste vi ändå =) Vi fick agera omklädningsrum åt Jennie och hjälpa henne..
Den här mormor-grejen knöt vi runt höften och det andra fixade vi till som en top bara och snöret va meningen att vi skulle snurra runt ena benet och magen och ena armen men det kassade ner så fort Jennie började gå men men hon hade det på sig iallafall..
En timme höll han på att fotografera Jennie och lite på oss andra också.. Och jag kan lova att Jennie skämds en del hehe.. Men så fort det va färdigt så tyckte hon att det hade varit såå roligt..

Kvart över 3 så började vi packa undan allt och Jennie fick ögonbindel på sig igen och vi började gå, vissa åkte bil vissa gick men Jennie fick gå - lite mer spännande ju =) Vi klädde även Jennie i den genomskinliga tygstycket haha så tack för den Kimme =)
Nu skulle vi nämligen åka och spela laserdome.. När Jennie kom på plats så började han som hade det fråga Jennie om hon hade hoppat någon gång och Jennie fattade ingenting - hon visste ju inteva hon va någonstans men efter ett tag så tog vi av henne ögonbndeln så fick hon titta runt och upptäckte att det va laserdome haha, lite nervös blev hon först men kände sig lugn när hon såg att det va laserdome..
Vi spelade 2x20 minuter men när det va färdigt så ville vi bara spela mer och mer för fan va ball det va =) Mitt lag förlorade båda gångerna men det gjorde absolut inget.. Jennie Tess och Lisa va i mitt lag haha dom bästa YEAH!!
Vi hade så satans ball men vi hade bokat bord uppe på Chillout så vi fick gå igen. Men det fick Jennie veta så nu slapp hon ögonbindel men nu fick hon skämmas lite mer för nu såg hon själv hur genomskinlig hennes klädsel va och hur mycket folk tittade på henne haha men va faaan! man gifter sig bara en gång!

Jag har alltid gillat Chillout och deras mat men inte efter igår.. Allt va under all kritik! Så synd att det skulle hända på Jennies möhippa men men...
Vi fick lite rabatt och så men det va verkligen inte okej ändå för det krävs faktiskt en ursäkt till personen som blev drabbad men det gjorde dom aldrig...
Jag tror ärligt inte att jag kommer att sätta min fot på Kristiantads Pizzeria fler gånger!
Oj vad Emma och Sanna skämdes och det kan jag förstå när det är deras jobb men men...

Men sen valde vi att strunta i det som hänt för att inte förstöra kvällen så vi gick vidare hem till Lina för att börja göra vid oss allihopa! Det tog sin lilla tid innan alla va färdiga hehe..
Hade fått låna lillerors playstation 3 och så hade han köpt singstar 3 till oss enbart för att det va till Jennies möhippa (kostar för hundan 650:-) ett spel min bror aldrig kommer att använda! snäll min lillebror är =) Han lånade även ut 600:- som fattades till möhippan... Så han har också varit med och bidragit hehe
Men till vilken nytta då? Vi fick inte ens igång playstationet och efter en timmes testande så sket vi i det och valde den klassiska "Jag har aldrig-leken" Den funkar alltid haha...

Sen va det dags för stan! Det blev banken =) Vi stod på listan men det fick bara stå 5 st där så resten fick stå i kö men det gick väldigt snabbt att stå i kö så det va inga problem ändå...
Det va en hel del folk på banken och vi hade riktigt ball =)
Jag betalade inträdet till Jennie sen fick hon själv tjäna ihop sina pengar till drickan =D
Hon hade en skylt där det stog "KRAM=5:- KINDPUSS=10:- MUNPUSS=50:-" Och hon fick ihop en hel del pengar haha.. Pratade med henne innan idag och hon hade räknat ihop hur mycket och det blev ca 700kr! Inte illa alls!!
Så man ska kanske göra så en gång haha när man har lite ont om cash ;)
När vi gick ut så hade Jennie en vit klänning och brudslöja och så hade hon då plakatet på framsidan men sen där bak hade hon ett kort där hon står på en klippavsatts i bara underkläder - skitsnygg bild! verkligen... ser ut som en model =)
och samma kort hade vi andra tjejer också runt halsen fast i mindre storlek så att alla skulle se vem vi tillhörde =)
Kvällen va verkligen lyckad - verkligen!

Hemma hos Lina så hölls det lite tal, Lisa höll ett och Lina höll ett för Jennie.. Sen ville alla att jag skulle göra det haha men nehej det får dom allt vänta med tills bröllopet! va jag inte gillar det
Sen höll Lina ett tal till maj =) såå sött....

Det verkade som om alla va nöjda med min planering iallafall men viktigast av allt så va Jennie super nöjd =)
Hon ringde i förmiddags och tackade för igår =)

Och jag är nöjd =)

Puss puss

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0