Mätningen avklarad!

När jag kom till hab idag så kom dietisten till maj, första gången vi träffats.. Innan har jag haft kontakt med dietisten på sjukhuset men nu va det dags för överskrivning till hab helt och hållet där med..
Vi började med att väga Jacob och han vägde exakt 8kg.. Så 300g har han gått upp sedan vi va där sist, i början på juni.. Så jag ska sluta väga honom på min egen våg för där visade det ju att han skulle vägt 8,3 och det stämde ju dock inte...
Fick lite andra tips och så ska vi ha lite tättare uppföljning av hans vikt. Fick ockå hem en liten bok med recept på vad man kan göra med minimax bla olika grötar, chokladdryck, bärdryck, olika sorters glass, pannkakor, väfflor m m.. Så nock fan ska jag få lillkillen att gå upp i vikt! Från och med idag så ska han få gröt varje kväll kokad på minimax och så ska jag göra glass som finns i frysen till honom som han kan få av lite då och då..
Han har ju drukit chokladdryck ett bra tag nu men jag ska prova andra smaker till honom också.. Ska nog bli bra det här..

Lite sjukt att min kille bara ökat ett halvt kilo sedan i december.. Och sjukt att han ska ärva kläder från Casper som är 4 månader yngre hehe.. Sjukt at kläder som han fick i julklapp som han inte har använt ännu bara för att han stannat i växten.. Och alla andra kläder som han fått i slutet på föra året använder han fortfarande.. Sjukt att han kan ha storlek 68 i byxor och även i vissa tröjor.. Annars kör vi på storlek 74.. Men han har mycket i 80 också men det är stort.. Jag har hellre lite större till honom för det är lättare att klä av och på honom i och med att han spänner sig så mycket..

Men nog om det! Nu till mätningen!

Det gick super bra! Jacob va så snäll och lugn så det va inga problem att sträcka ut han och mäta.. Dom sa att barn i hans ålder brukar inte gilla det men Jacob va helt lugn, en gång började han bli gnällig men då klappade jag honom på magen så blev han lugn igen =)
Det blev mycket bra resultat och blivit mycket bra förbättring sedan vi blev inskrivna på hab - skönt!
Det enda som inte va helt okej va hans händer men absolut inget som man inte kunde göra något åt. Det är jag som har missuppfattat töjningen av hans fingrar innan men nu vet jag exakt hur det ska göras så det kommer att bli bra till slut.
Sen fick jag reda på hur det hade gått på röntgen och det va riktigt bra! Inga fel alls på hans bäcken plus att dom kunde se att kulan i höften höll på att växa på rätt plats alltså dom kunde se att den va på väg att växa rätt men inte gjort det än så inte helt hundra men det verkade så iallafall.. Men huvudsaken är att det inte blivit någon skada iallafall =D

Kommentarer
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Han föddes 2 månader för tidigt.

2008-08-15 @ 12:49:04
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: fia

va skönt att de ser ljust ut på röntgen och vikten och att de funkar bra på hab , vi har åxå haft de jätte kämpigt me vikten , men när lilleman var 4 nästan 5 så fick han en kanpp en sk peg i magen som han får sin sond mat via , han stöd äter åxå men utan peggen skulle han inte över leva , kul att läsa alla fram steg . kram

2008-08-15 @ 13:34:36
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Mamma till mirakel

Skönt allt va bra gumman =) Han är så go lilla jacob, är så roligt och se att han är så mä liksom. Tack för diag kramar

2008-08-15 @ 17:06:38
URL: http://madickeen.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0