Hemma utan Jacob

Hej hej hallå!!

Ja då har man haft 2 trevliga dagar i Danmark och en trevlig eftermiddag/kväll hos mormor i Hörby =)
Jacob är ju som sagt kvar i Danmark och stannar där tills söndag eller måndag - ska bli skönt att sova läänge =)

När jag skulle plocka ut min tågbiljett från automaten så kom det fram en kille och frågade om jag skulle åka med tåget
Ja sa jag. Då fick jag hans frikort som gällde tills imorgon =) Sjukt gött! Sparade jag lite pengar hehe. Så tack killen!!

Imorgon ska jag till psykologen och sen efter det ska jag till kuratorn för hon ska hjälpa maj att ansöka om fonder.
Ska bland annat ansöka om en specialgunga till Jacob och en bilbarnstol och kanske en sackosäck (stavas?) Tänkte ansöka om lite bidrag till en resa för maj och Jacob till nästa år. Får ju passa på att resa med honom innan han blir för tung och kräver mer hjälpmedel. Ska även be kuratorn att ringa till försäkringskassan och skynda på mitt ärende om vårdbidrag för kommer inte det igång innan min mammaledighet är slut så står jag utan pengar och något dagis lär inte Jacob ha kommit in på då för jag vill at han ska in på ett speciellt så det får ta den tid det tar. Jag vill verkligen inte få in honom på ett annat så länge och sen flytta på honom - icke!

Sen efter det så ska vi till banken på ett ärende sen ska vi till willys och storhandla till festen och resten av månaden..
Jag kommer iallafall att leva fattigt denna månaden - blää vill inte!! Men men...
Jag längar tills nästa år för då kommer min ekonomi att vara mycket mycket bättre =)
Huvudsaken är att Jacob har mat-blöjor-medicin-kläder så klarar vi oss... Jag får leva på vatten och bröd...
Men vem klagar? ,-)

Nej nu ska jag ringa till mina föräldrar och se hur det har gått med prinsepär idag =)

puss puss

Kommentarer
Postat av: madde

Ja passa på resa innan han blir för stor gumman.Ja man måste va åp dem med vårdbidrag som fan.men kuratorn bruka sköta de bra.leva fattigt är aldrig skojigt !! men som du aäger så länge barnen har d dem behöver så.förstår dej att du inte vill ha in han på annat dagis så länge förstår dej MKT väl . pusskram

2008-08-28 @ 23:58:19
URL: http://madickeen.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0