Hab-träff med Lena

Självklart så hade vi oturen idag när vi skulle till hab så det regnade både på vägen dit och på vägen hem men när vi va inne så va det uppehåll - Tack för det! Men vi hade både regnskydd och paraply så vi blev inte jätteblöta precis =)
När vi träffar Lena så är det mest lek för Jacobs del just för att hitta saker som roar Jacob och som han kan leka med så att han finner intresse till att leka vilket han inte har så mycket av. Hans motorik funkar inte riktigt så därför har han svårt för att hålla i leksaker och så och därför måste vi hitta saker som är lätta för Jacob att använda. Finns mycket med tryckknappar som man kopplar till olika saker som typ en fläkt.
Idag fick jag hem en tavla med massa olika saker på och när Jacob trycker på knappen så börjar dom röra på sig med en del ljud som ska fånga hans intresse, för eller senare så kommer Jacob att förstå att det är han som gör så att det rör på sig, det är det som är meningen iallafall =)
Sen skulle han få en burk som vibrerar när han tar på den men den va sönder så den skulle Lena laga till oss så får vi se när den kommer.
Sen fick han prova en annan sak. Det är en playwoodskiva som är uppbyggd ca 2 cm så den blir ihålig. Där ska Jacob ligga och när han rör sig eller bankar så kommer Jacob att höra det högre än vad vi gör och ljud är han väldigt intresserad av. Det märktes tydligt att detta va något för Jacob men det kan ta sin lilla tid innan han helt och hållet går med på den. Just nu så måste jag ligga och roa honom när han ligger där men meningen är att jag sen ska kunna ha honom liggandes själv med jag gör annat.
Men den va för stor för maj att ta med mig hem så Lena kommer med den senare idag..
Så nu måste köpa lite olika sorters bollar som vi kan ha på plattan =)

Nu så sover Jacob middag sen ska han få mat när han vaknat igen.
Jag sitter här själv för Yessica och Naemi åkte precis, Yessica ska till sin doktor.

Jag är lite trött faktiskt men det är inte lönt att lägga maj för att vila lite för snart lär nog Jacob vakna..

Puss puss

Kommentarer
Postat av: madde

Ja den burken är min son som tog sönder när mathilda hade den hahaha. kramar

2008-08-21 @ 14:24:28
URL: http://madickeen.webblogg.se/
Postat av: Miian

Du har mitt mobnummer i emailfältet =)

skönt det gick bra idag,han e duktig lilla Jacob!!!

Var hos Sofie idag,hon ville sååå gärna hänga på hem till er om hon fick!?

Vi kan båda på måndag,om du fortfarande kan då?

fast du skrev först onsdag,sen måndag så vet inte vad du menar ;)

Kramis

2008-08-21 @ 21:23:21
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

så skrev du:Möjligtvis på onsdagen efter jag varit på ögon, alltså nu på onsdag för sen åker vi på tisdagen.. Annars får vi ta det i början på september ju...

Ska vi såå roligt att få träffa Lowa =)



du mena säkert måndan?

2008-08-21 @ 21:27:40
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

Aha okej ja men då är det bara en vecka mellan dom,spännande!

Hoppas ni får en mysig helg,så ses vi kanske på måndag!kramis

2008-08-22 @ 07:55:39
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: tinkerbellan

det e tabletter som man tar på morgonen.. sen ska det dämpa hungerskännslan och omvandla kolhydraterna och fettet till ren energi istället typ..

2008-08-22 @ 14:01:52
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Miian

Såg att du frågade Surre om Reductil,det är ett lärkemedel som hjälper en att gå ner i vikt,tappa sötsug osv.

Skrivs ut av läkare än man ligger över ett visst BMI.

kostar en del,men det är såååå många som blivit "hjälpta" utav det,är sååå depp för att jag ligger utanför ramen för att få dom ;)

Men jag får kämpa loss ändå.

Googla på det ;)

Ses på måndag.kramis

2008-08-22 @ 16:02:04
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0