Dagis

Dagen börjad med långt morgonmys med lillkillen, han vaknade 6 som han gjort nu dom senaste dagarna och faktiskt så är det helt okej att gå upp den tiden. Min kille är så mysig och lugn på morgonen..
Halv nio kom Yessica och Naemi upp, hon hade också vaknat tidigt men dom brukar ligga kvar längre..
Sen bar det av ut på en promenad efter frukost, tänkte leta upp dagis här i Hammar och vi hittade ett som vi fick komma in och titta runt men dom hade inskolning så vi fick gå själva men sen kom det en trevlig dagisfröken och visade oss runt.
Det verkade som ett trevligt dagis och så va dom vana vid barn som Jacob.
Men när vi stått och snackat en stund så undrade hon va vi jobbade som och jag svarde inom vården och då sa hon att det fanns ett dagis vid sjukhuset som har öppet dygnet runt. Visst viste jag att det fanns i stan men inte trodde jag att det skulle ligga så nära.
Så efter mycket tänkande fram och tillbaka så har jag nog bestämt maj för att sätta Jacob i dagiskö och så får vi se hur det blir när han väl får plats.
Jag bryr maj inte om hur lång tid det tar att komma in på det dagiset för jag vänta gärna. På torsdag ska jag träffa hab-Lena och då ska jag kolla med henne vad hon tycker om det dagiset och ifall vi kan åka och hälsa på en dag. För är det bra och personalen är bra så kommer det att bli perfekt i slutändan =)
Och då betyder det att jag kan fortsätta jobba på mitt jobb =)=) Så bra!!
Men det får vi se sen när det börjar närma sig..

Jag ringde till chefen idag också och berättade hur jag tänkt och hon tyckte det lät bra, ska bara ut och skriva in på datorn att jag ska vara mammaledig året ut och så fick vi avvakta tills vidare.
Och så får vi verkligen hoppas på att det finns jobb till maj igen *hoppas hoppas* Men det tror jag..

Sen när vi kom hem igen så har vi inte gjort så mycket, Yessica och Naemi har varit iväg en stund på dagen och jag har småplockat lite här hemma.
Sen när dom ko hem igen så hjälptes vi åt med resten så nu ser det ut som ett ordentligt hem =) Ska bara dammsuga och torka golven men det tar vi imorgon efter att Madde och Mathilda varit på besök så slipper Madde känna sig dum för att hon kör in Mathildas vagn ;) Allt för att kickan ska sitta bekvämt här ju hihi..

Imorgon ska vi in och fixa ståskalet till Jacob - spännande =) Men det ska bli skönt att få det iallafall men det kommer att ta tid innan det är färdigt.. Men det är på gång iallafall..
Så klockan kvart över 9 gäller det imorgon..

Vi har precis ätit kvällsmat - Nuddlar, vårrullar och Sallad
Och dom små sover, iallafall Jacob och Naemi är på god väg..

Snart kommer Lisa och Ceccan hit och hälsar på - trevligt ju =)
Lisa har varit här en gång men då såg det inget vidare ut och Ceccan har inte varit här innan.

Jag är skit trött! Hade lätt somnat nu om jag lagt maj ner i soffan men nej det ska jag inte, får ju snart besök så då lär jag bli pigg igen..

Nu är det slut på godis, chips och läsk mitt i veckorna - endast på lördagar får vi synda. Yessica är jätte duktig med sin hemmaträning och jag ska bara hitta motivationen Men den kommer så småningom

Måste hinna läsa lite bloggar innan flickorna kommer..

Puss puss

Kommentarer
Postat av: madde

nauw va du r snäll o väntar med dammsugningen t dess :D

2008-08-18 @ 19:25:51
URL: http://madickeen.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0