Bröllopet!



Ja jag måste ju berätta om bröllopet! Sååå fint!
Vilken vacker klänning hon hade =D

Fick gå upp jätte tidigt för vi hade tid till frisör och sminkning..
Håret blev så snyggt.. och sminket såklart hehe..
Sen va det dags för omklädning på randiga rutan och jag trodde att jag skulle få se Jennie i klännigen men nej det fick jag inte. Vi skulle åka i en sportbil och där fanns bara plats för 2 pers så Ann körde och lämnade maj och hämtade sen Jennie. Hemma hos Ann så bytte vi bil så att vi kunde åka ihop till bröllopet. Hemma hos Ann fick jag också se Jennies otroligt vackra klänning.. WOOW!!

Vi åker ihop till bröllopet och jag blir avsläppt, Jennie skulle åka vidare en bit..
Precis när jag skulle kliva ur bilen så öppnade himlen sig och jag fick ta skydd under bagageluckan haha.. Som tur va så hade Ann en poncho som jag fick låna =)

Jag blev visad till min plats där jag skulle stå och vänta med min lillebror och Kims kompis Michell från Stockholm och där fick vi reda på hur hela cermonin skulle gå till...



Sen kom prästen och höll oss sällskap

Dom gifte sig ute i maglehem hos Kims mamma på Lillehemsvägen.. Jennie har alltid velat bli vigd över ån sedan hon såg den - det är samma å som är i bröderna Lejonhjärta =) Fräckt!
Så på väldigt kort tid så har dom byggt en bro, en brygga, en scen till orkestern och en scen till talare och toastmastern.

Efter ett tag så kom alla på plats och vi står och väntar. Under tiden så är det 2 killar som trummar lite



Sen kommer Kim ihop med bestman Robin.



En tjej (Anns dotter) börja sjunga på ett sätt jag inte hört innan, kändes som om det skulle vara lite bohemiskt över det hela. Eller som Ronja rövardotter ni vet...



Alla står och tittar upp mot huset och väntar på pappa och Jennies entré..
Kims syster börjar sjunga och efter en liten stund så vänder hon sig ut och tittar mot vattnet istället och alla vänder sig om och där kommer den vackratse kvinna jag någonsin sett! Tack vare att det regnade lite så hade hon ett paraply och det gjorde det ännu mer vackert, hon såg verkligen ut som en prinsessa =) min syster...





(Tänk på att ingen visste att Jennie skulle komma i båten - inte ens Kim =) Så det va en riktigt fin entré)

Patrik och Michell hjälpte henne upp på bryggan och pappa, Jennie och jag börjar gå runt en liten runda..






(Man ser maj lite i bakgrunden, jag va såå konsentrerad på att gå i dessa högklackade skorna så jag tittade ner väldigt mycket - kanske det finns någon som lyckades få in en bild på maj där jag tittar upp hahaha)



Sen gick vi mot bron där prästen väntade, bron hade dom byggt precis ovanför ett litet vattenfall - jätte mysigt!



Sen satte det igång, prästen pratade - Jennie och Kim sa sina löften - Jennie fick sin ring och dom kysstes - prästen pratade lite till ..





sen sjöng Kims syster igen..



Sen va det dags för skumpa =) Kims hemmagjorda champagne med smak av fläder, såå gott!!!
Alla skålar =)







Sen blev dom upphämtade med häst och vagn för att åka och ta fina fotografier. Dom är nog iväg i en timme ca.
Under tiden så fick vi andra mingla runt lite och dricka lite champagne..



När dom kom tillbaka så va det dags för middagen...







Unde tiden som man väntade på förrätt och huvudrätt och tårta så fick man gå upp och framföra ett tal till brudparet (förlåt jag gjorde inte det, klarade inte av det)
Men det va roligt att lyssna på dom andra som gjorde det =)

Sen skulle Kims mamma ge Jennie en gåva bara för att Jennie gett henne två gåvor - Villiam och Elias..
In kommer 3 magdansöser och börjar dansa..





Men det roligaste va ändå när Kim skulle få sin gåva hahaha..
En annan så kallad magdansös =)



Sen dansade alla tillsammans haha - Riktigt ball =) (brudparet  + magdansöserna)



Dagen - kvällen - natten va hur lyckad som helst, och jag ångrar inget som hände =)

Jacob va helt underbar hela dagen!
Lisa hade han under dagen när jag va inne i stan med Jennie.. Allt hade gått så bra.. Tack för all hjälp Lisa!
Sen när det va dags för bröllopsmiddagen så fick jag tillbaka min prins, han skulle ju självklart sitta hos maj =)
Någon propp hade gått så micron funkade inte och inte spisen heller så klart så lillen fick äta sin mat kall och ska jag vara helt ärlig så gick det såå mycket bättre än det brukar haha... så sen brölloet har Jacob ätit sin burkmat kall och då har han ätit nästan allt varje gång - knäpp!
Jacob va så snäll hela dagen och kvällen och även natten, han kom inte i säng förrän klockan 1 på natten och ja han va helt underbar =)


Kommentarer
Postat av: Madde

åå va fint allt verkade vara gumman, jag rös som tusan att se alla dessa vackra bilder:) tycker syrran din kan sälja sin klänning till mig hahaha.. jag ska ju giftaom mig vettu.;) du var jätte sööööt i dem fina kläderna.. pusskram

2008-08-12 @ 19:13:50
URL: http://madickeen.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Å vad fint =) Man ryser verkligen i hela kroppen när man läser och tittar på bilderna. Så himla mysigt. Kram

2008-08-12 @ 19:31:18
URL: http://beskan.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej, och stort tack för att jag fick kika in på bröllopet såhär i efterhand! Underbart vacker brud och fina bilder!



(jag har ingen blogg, men finns på www.argus.nu som TinaQ)

2008-08-12 @ 20:28:52
Postat av: Beate

For et eventyrbryllup!!!!

Ble så rørt av de flotte bildene, og den utrolig vakre bruden:)))

Kjolen din så veldig fin ut og, du har ikke noen tydligere bilder av deg selv vel?:)

Helt utrolig vakkert:)

2008-08-13 @ 00:31:05
URL: http://mrsbea.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilka fina bilder! Ser ut som ett underbart bröllop! =)

2008-08-13 @ 11:49:08
URL: http://jadderzum.blogg.se/
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Jo,kan vara så men jag tror nog d har mest o göra me Tolga.

Jag vet att d bara kommer va en massa strul,o jag e så trött på d.

Men men, blir väl bra i slutändan.



Bröllopet verkade mysigt.

Fint när hon kom i båten.

2008-08-13 @ 12:54:57
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

han stannar 2 nätter så han kommer hemidag , längatr i massor efter han , hans storebror går här och trampar och vill att kl ska gå lite fortare ..

vilket jätte fint bröllop , va kul att se så fina bilder , och va skönt att de gick såbra med jacob med .kram

2008-08-13 @ 13:17:54
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jättefina bilder, verkar har varit ett underbart bröllop, undrar när den dagen kommer i ens liv. Hoppas att flytten har gått bra, och att allt är bra med dig och Jacob. Kram MIa

2008-08-13 @ 19:36:24
URL: http://tallulla.blogg.se/
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Vad menar du me dumt?

Men nej,jag e inte rädd för Tolga..inte längre.

2008-08-13 @ 22:56:47
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Häliga bilder!



Nova star jeansen är normala i storlek tycker jag. Plus minus Jacobs vanliga storlek, så passar de ändå tack vare muddarna . Världens bästa jeans!

2008-08-14 @ 00:13:50
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Ja asså man kan ju aldrig vara 100% säker,men Tolga vet att han omöjligt kan ta hand om Melvin.

Snarare att han skulle stöta bort honom och inte vilja ha me honom o göra än att ta på sig hela ansvaret för honom.

2008-08-14 @ 00:17:02
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Du och Jacobs pappa hade inte ett längre förhållande eller?



Ja snart bär d av för oss.

2008-08-14 @ 00:28:37
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: - ● Fucked up Fairytale ● -

Jaha va spännande o ta me Jacob dit för första gånger.

Och hans pappa kommer inte vara där?



Vad va d för fakta han ljugit om?

2008-08-14 @ 00:51:33
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0