Aaoooee =(

Vilken trevlig dag vi har haft idag =)

Dagen började mindre bra, vi kom upp i tid och så men när Jacob skulle få sin näring så vägrar han! Har gjort det några dagar nu och det börjar bli lite tröttsamt men va fan! Skam den som ger sig, eller ;) Nej jag har provat alla möjliga vis nu känns det som - enbart näring, med lite oboy, med massor oboy, med socker, med jordgubbssylt och socker, både varma och kalla drycker men icke! Min son vill inte alls! Har även testat med vanlig välling men det villa han inte heller men men jag ger inte upp för dricka det ska han!  Men han äter sin gröt iallafall, både havregrynsgröt och mannagrynsgröt som är kokad på minimaxen (näringen) och den gillar han.. Men han hade behövt lite mer av minimaxen i sig men men...
Idag fick han korv och stroganoff som vi lagade igår så det va första gången han åt hemmalagad mat (om man inte räknar med dansk pölse) Men han gillade det så det ska han faktiskt få imorgon med =)

Sen va det dags att gå till sjukhuset då vi skulle till ögonmottagnigen för att kolla Jacobs ögon.
Vi skulle fortsätta med lappen för ögat en halvtimme, hon vågade inte öka för dom kan inte säga om han ser mer eller mindre med det ena eller andra ögat så därför så räckte det med 30 minuter för det är lite taskigt att riskera något ju.
Ska dit igen om 4 månader då Jacob är lite äldre och förhoppningsvis lite mer  hjälpsam =)

Sen vid halv två  så va det dags för finfrämat  =) Miia&Lowa och Sofie&Elli och även Henke kom efter jobbet..
Riktigt kul va det.. Trevligt med massa barn runt sig hihi..
Jacob charmade Miia hehe och Miia charmade Jacob.. LIlla Lowa blev lite febrig så hon blev lite gnällig och det tyckte Jacob om för då skrattade han med hela ansiktet hehe..  Men så brukar det vara här hemma,  när Naemi är gnällig så brukar Jacob skratta åt honom - skadeglädje haha!
Och Elli är såå söt!! Mest lik sin pappa, även mamma men mest pappa..  Henne ser man inte så ofta =/ tråkigt..
Alla barn kom bra överens iallafall.. skönt de...

Imorgon ska jag åka till Danmark och stanna 2 dagar sen åker jag hem men Jacob stannar några dagar extra så att mamma får vila upp sig - skönt! Inte för att han är så jobbig just nu men ändå skönt att bara vara utan honom, slippa bära honom och slippa träna med honom.. Sen ska ja hämta honom igen på måndag tror jag eller söndag - vi får se!
Det ska framför allt bli såå skönt att få sova läääänge på morgonen! underbart!!

Aaoooee!!
Jacob bet maj i överläppen innan när vi busade lite!
Ett av våra bus går ut på att han gapar och så ska jag smacka med min mun i hans mun och snabbt ut igen innan han biter ihop men ja det hann jag inte denna gången så Jacob bet av en bit skin på läppen och nu svider det hela tiden - jobbigt =( Men hädanefter ska jag vara lite mer försiktig.. Här varnar man alla för Jacobs bet och så bli man själv drabbad haha!!

Nu har jag nog bestämt maj för vad jag ska göra med mitt liv, något som lönar sig för både maj och Jacob =)
Jag ska plugga på distans.. Spännande ju.. Men vilka ämnen och så är inte rktigt bestämt men jag har mina tankar. Har ju inte världens bästa betyg så det är lika bra att plugga och samtidigt kan jag ha Jacob hemma. Han ska ju in på dagis men jag har inte satt upp honom på kölistan än och så vet jag vilket dagis jag vill ha honom på så vi kommer att vänta tills det blir plats för honom där. Fast först ska jag dit och kolla in dagiset innan jag sätter honom i kön..

Men vi får se hur der blir..

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Miian

hej sötnosar!

Tack själva för idag,myspys!

Och Linda-han är bedårande lilla Jacob.

Åh han flirtade verkligen in sig hos mig-sötnos!

Ha det så bra i Danmark så hörs vi snart.kramis

2008-08-25 @ 20:15:41
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0