Längesedan nu ju...

Oj såg precis att jag inte bloggat sedan den 28e upps!!
Ja det är ju inte frivilligt hehe, min data har fortfarande inte blivit fixad och jag har inte orkat blogga hos min lillebror och så har faktiskt blogg.se varit nerlagt så man kan väl säga att det har varit tur i oturen hehe..
Men nu har jag min systers mans data hos mej, lillebror skulle laga något på den men han har inte tid med det för tillfället så jag fick lov till att ha deras data så länge =D=D så nu kan det bli lite bloggande igen, skönt!!

Ska försöka få ner allt som hänt, dock inte så farligt mycke..
I fredags så fick jag reda på att min storebror och hans flickvän skulle nr och hälsa på mamma och pappa i Danmark och så ville dom at jag skulle komma dit så jag tog en liten tripp dit på lördagen, åkte inte förrän på kvällen och km  hem på söndag kväll igen så det va bara en snabbvisit. Tant Tess och Ken passade Jacob, snälla dom är =D Till och med avbokade sina planer bara för att låta maj få träffa min bror :) ni är underbara!!!
Det blev inge utekväll utan vi stannade hemma och hade trevligt, drack lite vin gjorde jag medans dom andra drack öl (förtom den gravide såklart) och så spelade vi poker, min nästkusin Sonny va riktigt bra och drog hem potten hela tiden haha men det gick faktiskt bra för mej i början =D slog nästan ut Sonny haha... Men jag vann inget utan gick istället i förlust med 100kr så det va helt okej...
Sen va det bara till att sätta maj på tåget hem igen, det tog 3 timmar att åka dit från det att jag tog  bussen från mej och tills det att jag kom fram till mamma och pappa men när jag skulle hem så tog det 5 timmar!!! så det va skönt att Jacob inte följde med, nästa gång jag ska dit så kommer jag att resa mitt i veckan då tågen och bussarna klaffar lite bättre, tänk er själva att åka med en kille som med nöd och näppe går med på en resa fram och tillbaka in till stan haha men men det blir säkert bra, hade man bara kunnat muta honom med kex eller leksaker så hade det inte varit samma problem men då min kille inte gillar något så får han vänta lite..
När jag kom hem så sov min prins så gott och Tess, Emma och Ken va kvar en stund efter så vi satt och traggade om lite blandat men sen när dom gick och jag skulle lägga maj så låg jag och kunde verkligen inte somna, tänkte på lillkillen hela tiden =/ så jag va tvungen att smyga in och titta på honom en stund sen gick jag ut igen för att försöka somna men nej det gick verkligen inte heller så efter ett bra tag så smög jag in till Jacob igen och tog upp honom så försiktigt med täck-kudde-nalle och bar in honom i min säng och utan att han vaknade^^
Sen tog det max 5 minuter sen sov mamma Linda som en gris...
(undra hur det ska gå i maj då, shit jag kommer sakna ihjäl mej)
Skönt nu när man skruvat fram klockan en timme för det betyder ju att Jacob sover en timme längre :) Han vaknar ju när det blir ljust och faktskt bävar jag lite för sommaren då det blir ljust så fruktansvärt tidigt!! usch... måste nog köpa riktiga rullgardiner och så får jag hellre ställa klockan på 7 så att vi kommer upp i vettig tid för jag vill helst slippa gå upp kl 3-4 =(

I måndags så va det dags för Titt-in på Hab, öppen förskola för barn mellan 0-5 år som inte är som andra barn..
Det va helt okej faktiskt, vi va inte så många men det blir kanske fler nästa gång, det är ju som sagt fritt att komma som man vill ju.. Jag åkte dit med Katta och Tilda och så träffade vi Madde med Mathilda =D=D Jätte roligt att få träffa dom i verkligheten.. och Mathilda va så duktig och på bra humör medans min lille prins va mest gnällespik men men får skylla på att han inte sovit tillräckligt på middagen =/
Den enda gången som Jacob va lugn det va när dom spelade gitarr och sjöng hehe och när hans speldosa kom fram.. Men det gick bra iallafall så dit kommer vi att gå fler gånger men jag tror inte att det hinns med på måndag då jag ska träffa Jacobs nuvarande sjukgymnast på CSK och hans framtida sjukgymnast på Hab och kan tänka maj att det möte tar lite längre tid än det brukar, men vi får se- hinner jag så hinner jag =)
Men jag kommer att åka dit fler gånger iallafall och så funderar jag på att gå på öppen förskola här i Åhus och det är på fredagar så kanske jag går dit nu på fredag..

I går så ringde Jacobs barnläkare Kim och skulle snacka om hans medicin. Det blev inga ändringar på hans medicin för risken va då att Jacob bara blev tröttare och gnälligare och jag behöver ärligt talat inte någon mer gnällis här inte.. Jag har ju själv ändrat på hans medicin innan då jag upplevt att han "rycker" på kvällarna så istället för att han fick morgon och kväll så har han nu morgon och eftermiddag och visst det har blivit bättre med ryckningarna men inte tillräckligt så im börjar fundera på om det kanske inte är epilepsi? Ella asså jo han har epilepsi men att just dessa ryckningar som han har på kvällen kanske inte är det.. Men det vet han inget om utan det va mer som han trodde... Och så sa jag till om att jag ville göra en ny magnetröntgen på Jacob då jag vet att det är något annat då hans huvudomfång inte växer och det skulle vi självklart göra om men inte förrän i höst, för det var för tidigt att göra det nu igen och så vill dom att Jacobn ska vara lite äldre för då är risken störra att dom hittar vad som är fel, gör dom en MR nu så är risken att dom inte hittar något och det är ju lite synd för Jacob att behöva gå igenom läkarundersökningar och nersövningar och allt va det är... Så vi ska göra det i höst, men det blir av iallafall... Och så skulle han  se till så att Epilepsisköterskan ringer maj för det har hon inte gjort fast att det är ett tag sen jag bad om det men han skulle säga till henne så förhoppningsvis så ringer hon snart..
Och så bestämde vi att vi ska träffa Kim i maj månad så det blir antagligen i slutet på maj..

Sen på kvällen så va Ceccan här och vi lagade mat tillsammans, wok med friterad kyckling mmmmm mmm och det va såå GOTT!!!!
Sen kom Lisa hit, hon har kommit hem igen från båten och ska vara en vecka bara, shit va lite! Brukar vara lite mer eller det är bara som det känns som eller ja jag vet inte... Hon ska ut en gång till på båten sen bär det av till Alanya i 7 månader! Riktigt lång tid!! Men hon gör iallafall något hon alltid velat göra =D och det är huvudsaken..
Dom va iallafall kvar tills klockan va nästan 1 på naten haha så länge men tiden bara flög iväg när vi satt och traggade men men så blir det ibland men jag kan ju också lova att jag inte varit den piggaste mamman idag, fast det har gått bra ändå =D Jacob va inte lika gnällig idag som han va igår och det va ju skönt..

Idag så var vi hemma hos Tess en runda vid middagen sen gick vi hem igen till 2 då Jacob skulle vila lite sen när han vaknat igen så tog vi en promenad upp till kvantum och handlade lite blöjor och hämtade ut ett paket från ellos,blev väl sådär nöjd med mina inköp.. Varför kan dom inte göra kläder för storbystade, bättre att det är lite för stort då man kan sy in det men när det är för litet så kan man inte göra något, snyggt när brösten håller på att trilla ut va? Beställde ett linne och en klänning och båda satt bra förutom runt brösten!! men hallå!!
Jaja dom försvinner väl lite när jag går ner i vikt, det gjorde dom sist iallafall..
Sen strax innan Jacob la sig så kom Lisa hit en runda men hon va nog lka trött som ja va idag haha..
Så det blev inget långvarigt för hon skulle hem och städa lite så jag la maj ner i sängen och läste lite Harry Potter sen ringde jag min syster och frågade om jag fick använda deras dator och det fick jag så nu sitter man här och är alldeles strax färdig med mitt inlägg så att jag kan läsa lite bloggar som jag följer..
Börjar få riktigt ont i ryggen nu då jag sitter i min säng med datorn i mitt lnä och har absolut inget stöd för min rygg usch!! men jag får skylla maj själv.. får ta och ändra på det lite...

Hörs en annan dag!!
puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte kul o träffa er i måndags ! Hoppas verkligen ni hinner nästa måndag oxo. nog kanske bra med om man inte är för många på tittin tror jag, kanske blir för mkt o så. Sån söt liten plutt jacob var ju :O) man kan inte alltid va på bra humör minsann! han tyckte helt enkelt fde iinte va så kul där hihihi. Dem rycken du beskriver, hur ser det ut om jag får fråga ? jag har lärt mig en hel del, och läkare har ju inte sett alla sorters krampor. jag har sett massvis så skulle ju kunna hjälpa dig om du vill.. ibland kan de även vara bra ha medicin morgon middag kväll att man delar upp de så, om det är flytande form dessutom. Kanske behöver byta medicin eftersom han har rycken som du beskriver... vet man ju inte. kramisar massvis till er och hoppas vi ses snart igen :)

2008-04-02 @ 22:26:09
URL: http://mommy.webblogg.se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0